۱۱۳۵۵۳۲
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

فغانی: قضاوت من در دربی مشخص نیست

با توجه به فرصت پیش آمده به خاطر تعطیلی لیگ استرالیا و حضور من برای مسابقات شرق لیگ قهرمانان در تایلند، این هماهنگی صورت گرفت تا در این چند هفته پایانی لیگ برتر بتوانم در خدمت فوتبال کشورم باشم، ولی قضاوت من در دربی حذفی هنوز مشخص و قطعی نیست.

فرهیختگان: آمدن «علیرضا فغانی» به ایران که این روزها در تعطیلات لیگ فوتبال استرالیا به سر می‌برد یکی از اتفاقات پرسروصدای این روزهای فوتبال ایران است تا بعد از دو سال این داور بین‌المللی را در مستطیل سبز فوتبال ایران ببینیم. خبر قضاوت او در دربی حساس جام حذفی که هنوز نه به‌طور کامل تایید و نه رد شده است میان علاقه‌مندان به فوتبال نقل می‌شود و درحالی که گفته می‌شد او به خاطر نرسیدن خبری از سوی مسئولان فوتبال ایران دوباره راهی استرالیا شده است، حالا او از آمدنش به ایران در اواسط هفته جاری خبر می‌دهد. آمدنی که شاید بتوان آن را مصداق قضاوتش در دربی پایتخت هم دانست، قضاوتی که او هم نه تایید کرد و نه رد. با این حال شواهد نشان می‌دهد که قضاوت وی در دربی قطعی است.

فغانی امروز دیدار تیم‌های فوتبال اولسان هیوندای کره‌جنوبی و پاتوم تایلند را در چارچوب مرحله گروهی منطقه شرق لیگ قهرمانان آسیا قضاوت می‌کند و سه‌شنبه نیز در تهران خواهد بود. داور مطرح فوتبال ایران در مصاحبه‌ای کوتاه پاسخگوی سوالات شد و با او از var و سطح داوری ایران در این یکی دو سال و البته قضاوتش در لیگ ایران پرسیدیم.

2 سال است که در لیگ استرالیا قضاوت می‌کنید، به‌عنوان داور بین‌المللی نگاه شما به داوری حال حاضر فوتبال ایران چطور است؟

خوشبختانه همان‌طور که بازیکنان در تیم‌ها جوان شده‌اند، داوری هم به همان سمت حرکت کرده و داوری هم جوان شده است که ما شاهد قضاوت ترکیبی از داوران جوان و بازنشسته در دو فصل گذشته بودیم که مثل گذشته نه می‌توانیم بگوییم خیلی در شرایط ایده‌آل بوده و نه می‌توانیم بگوییم در شرایط خیلی بدی بوده‌اند. مثل گذشته هم داوری خوبی داشتیم و هم اشتباه داوری بوده است که ان‌شاءالله با تدبیری که اندیشیدند، استفاده از var هرچه زودتر در ایران عملی شود تا اشتباه‌های داوری به حداقل برسد.

حتما در جریان اعتراض تیم‌ها به داوری‌های لیگ‌های فوتبال امسال به‌خصوص لیگ برتر هستید، به نظر می‌آید این اعتراض‌ها و حتی جمله «اشتباه‌های داوری جزئی از داوری است» زیادتر شده است، نظر شما دراین‌باره چیست و آیا varمی‌تواند به بالا بردن سطح داوری فوتبال ایران کمک کند؟

اشتباه‌های داوری در فوتبال همیشه بوده و تا مادامی که انسان قضاوت می‌کند هم ادامه خواهد داشت. همان‌طور که در مسابقات یورو و مسابقات آمریکای جنوبی هم دیدیم، حتی با وجود استفاده از var باز هم اشتباه اتفاق می‌افتاد و این نشان می‌دهد تا زمانی که انسان کار را انجام می‌دهد، اشتباه وجود دارد ولی خب استفاده از تکنولوژی کمک می‌کند که درصد اشتباه‌های داوری پایین‌تر بیاید.

خبر قضاوت شما در دربی جام حذفی که پنجشنبه برگزار می‌شود چقدر درست است؟ با شما دراین‌باره تماسی گرفته شده؟

با توجه به فرصت پیش آمده به خاطر تعطیلی لیگ استرالیا و حضور من برای مسابقات شرق لیگ قهرمانان در تایلند، این هماهنگی صورت گرفت تا در این چند هفته پایانی لیگ برتر بتوانم در خدمت فوتبال کشورم باشم ولی قضاوت من در دربی حذفی هنوز مشخص و قطعی نیست.

فوتبال ایران از وجود شما که داور بین‌المللی و جزء بهترین‌ها هستید محروم است، چطور می‌شود شما را بیشتر در داوری فوتبال ایران داشت؟

با توجه به اینکه الان در استرالیا ساکن هستم و به‌عنوان داور حرفه‌ای در لیگ این کشور درحال قضاوت هستم کمی شرایط سخت است که بتوانم در داخل لیگ ایران بیشتر وقت بگذارم ولی هر موقع که از این دست فرصت‌ها پیش بیاید حتما حضور پیدا می‌کنم و دریغ نخواهم کرد.

مهم‌ترین قضاوت پیش روی شما چه مسابقه‌ای است؟

از نظر من تمام مسابقات مهم است و همان‌طور که می‌دانید این ماه در تایلند دو قضاوت در لیگ قهرمانان منطقه شرق داشتیم و خوشبختانه بیشتر بچه‌های بین‌المللی هم در مسابقات چمپیون لیگ حضور داشتند. آقای حیدری و آقای ایلدروم در شهر دیگر تایلند بودند، آقای موعود بنیادی‌فر و علی میرزابیگی، سعید قاسمی و حسن اکرمی هم ۴ داور حاضر در ازبکستان بودند و پیام حیدری و سعید علی‌نژادیان و فرهاد مروجی در هنگ‌کنگ مسابقات AFC کاپ را قضاوت کردند که اینها اتفاقات خوب داوری در این ماه بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو لنگی هستی و حق قضاوت در این بازی رو نداری

    • ارتش سرخ

      ای کاش این VAR هرچه زودتر نصب بشه تا آخرین بهانه کیسه کشا هم ازشون گرفته بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج