آغاز رقابت نفسگیر؛ تارای ایران‌خودرو یا شاهین سایپا؟
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
دکتر استرکی_1
دکتر ولدخانی_1
اپیلاسیون نانا 3
دکتر ولدخانی_3
دکتر استرکی_3
دکتر ولدخانی_4
دکتر استرکی_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر استرکی_2
دکتر ولدخانی_2
اپیلاسیون نانا 2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۱۳۶۵۸۳
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۳
۵۱۸۵
سرانجام پس از مدت‌ها تلاش، ایران‌خودرو و سایپا موفق شدند با کمک گرفتن از توان مهندسان داخلی سدان‌های جدیدی را طراحی کرده و تارا و شاهین را راهی بازار کنند. بسیاری تارا ایران‌خودرو و شاهین سایپا را رقیب یکدیگر دانسته و به مقایسه آن‌ها می‌پردازند.

دیجیاتو: ایران‌خودرو و سایپا پس از اعلام تحریم‌های اخیر علیه صنعت خودروسازی ایران تمام تلاش خود را به کار برده تا با وجود این تحریم‌ها و شرایط نابسامان کشور محصولات جدیدی را راهی بازار کنند. سرانجام پس از مدت‌ها تلاش این دو خودروساز موفق شدند با کمک گرفتن از توان مهندسان داخلی سدان‌های جدیدی را طراحی کرده و تارا و شاهین را راهی بازار کنند. بسیاری تارا ایران‌خودرو و شاهین سایپا را رقیب یکدیگر دانسته و به مقایسه آن‌ها می‌پردازند.

تارای ایران‌ خودرو یا شاهینِ سایپا؟ کدام یو چرا؟

ایران‌خودرو تارا نه یکبار که چندین‌بار رونمایی کرد و جالب است که بدانید این خودرو در آخرین رونمایی خود حواشی زیادی را به همراه داشته است. گفته می‌شود این خودرو نخستین محصول ملی است که مطابق با استاندارد‌های ۸۵گانه طراحی و تولید شده است. تارا را می‌توان نسخه ایرانیزه‌شده پژو ۳۰۱ دانست که به نسبت این محصول پژو با تغییرات بسیاری به خصوص در نمای بیرونی همراه است.

تارا رسما رقیب شاهین شد
شاهین در ابتدا قرار بود با نام رهام راهی جاده‌های کشور شود، اما سایپا پس از مدتی تغییر عقیده داده و نام این خودرو را به شاهین تغییر داد. سایپا مدعی است که شاهین را بر روی اولین پلت‌فرم ملی ایرانی پیاده‌سازی و طراحی کرده است، اما به نظر می‌رسد که طراحی شاهین بر اساس نسل دوم تویوتا یاریس یا گریت وال C ۳۰ شکل گرفته است. شاهین نیز، چون تارا حواشی زیادی را به همراه خود داشته است.

در خصوص نمای ظاهری هر دو خودرو باید گفت که شاهین طراحی قابل‌قبول‌تر و مدرن‌تری داشته، اما با این وجود همچنان نمی‌توان این خودرو را محصول مناسب با سال ۲۰۲۱ دانست. البته این نکته را فراموش کرد که شاهین به خصوص در مقایسه با دیگر محصولات سایپا از طراحی جدیدتری برخوردار است.


تارا رسما رقیب شاهین شد
در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن مقایسه تارا ایران‌خودرو و شاهین سایپا به مرور مشخصات این دو سدان بپردازیم:

هر دو خودرو مذکور در کلاس سدان طراحی و تولید شده‌اند، اما وزن شاهین حدوداً ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به تارا بیشتر است. جالب است بدانید که با وجود سنگین‌تر بودن میتوان حدس زد که از نظر شتاب نیز برتری با تارا خواهد بود. همچنین شاهین فضای صندوق عقب کمتری را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. حجم صندوق عقب تارا ۶۴۰ لیتر بوده، اما حجم صندوق عقب سایپا برابر با ۴۲۰ لیتر است.

مقایسه مشخصات فنی شاهین و تارا

در مقایسه پیشرانه تارا ایران‌خودرو و شاهین سایپا باید گفت که هر دو خودرو مذکور به قوای محرکه خطی مجهز هستند. در زیر کاپوت تارا یک پیشرانه ۱۵۸۷ سی‌سی ۱۶ سوپاپه قرار داشته که ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور توان تولیدی آن است. حداکثر سرعت این خودرو ۱۹۰ کیلومتربر ساعت است.

در سوی دیگر شاهین سایپا به یک پیشرانه ۱۵۰۳ سی‌سی ۸ سوپاپه مجهز است که برخلاف تارا توربوشارژر بوده و حداکثر قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب برابر با ۱۱۰ اسب‌بخار و ۱۶۵ نیوتن‌متر است. بیشترین سرعت ممکن این سدان نیز همچون تارا برابر با ۱۹۰ کیلومتربرساعت است. پیشرانه شاهین را می‌توان نسخه به‌روزتر و تقویت‌شدهٰ پیشرانه تیبا دانست که متاسفانه ۸ سوپاپه بوده و نسبت به تارا ضعیف‌تر است.

تارا رسما رقیب شاهین شد

 

تارا رسما رقیب شاهین شد
نسخه دستی تارا درست مشابه با نسخه دستی شاهین به یک گیربکس ۵ سرعته مجهز است که نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

لازم به ذکر فرمان هر دو خودرو مذکور نیز از نوع برقی بوده و سیستم ترمز چرخ‌های جلو و عقب آن‌ها دیسکی است.

از جمله امکانات و تجهیزاتی که در هر دو سدان مذکور موجود است می‌توان به ترمز ضد قفل ABS، ترمز ESP، کروز کنترل، سیستم سنجش فشار باد تایر، کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک عقب، کامپیوتر سفری، قفل صندلی کودک، نمایشگر مرکزی و بلوتوث اشاره کرد.

مقایسه امکانات رفاهی شاهین و تارا

شاهین سایپا به طور کلی در مقایسه با تارا ایران‌خودرو سدان مجهزتری از بعد امکانات و تجهیزات محسوب می‌شود. این خودرو علاوه‌بر امکانات مذکور به ایموبلایزر، سیستم ورود و خروج بدون دکمه، چراغ‌های مجهز به سیستم خودکار فعال شدن، استارت بدون کلید، گرم‌کن آینه، دوربین دنده عقب سانروف و سیستم تهویه‌ی خودکار مجهز است.

از مزایای تارا نسبت به شاهین می‌توان به سیستم کنترل پایداری، استراحت‌گاه مرکزی دست و بهره‌مندی از پلتفرم جدیدتر اشاره کرد.

تارا رسما رقیب شاهین شد

تارا رسما رقیب شاهین شد

در خصوص مبحث قیمت‌گذاری نیز باید عنوان کرد که بهای مشابه مهم‌ترین عاملی است که سبب شده بسیاری تارا ایران‌خودرو و شاهین سایپا را رقیب یکدیگر دانسته و به مقایسه آن‌ها بپردازند.

در حال حاضر بهای کارخانه‌ای تارا دنده‌ای با احتساب هزینه‌های جانی همانند مالیات ارزش افزوده، بیمه، عوارض و… حدود ۲۹۰ میلیون و ۴۷۲ هزار تومان است.

از طرف دیگر شاهین نیز از تابستان سال گذشته تا به امسال تغییرات قیمتی قابل‌توجهی را تجربه کرده و بهای کارخانه‌ای آن در حال حاضر نزدیک به ۲۹۱ میلیون تومان است.

تارا رسما رقیب شاهین شد

انتشار یافته: 23
در انتظار بررسی:7
Iran (Islamic Republic of)
07:46 - 1400/04/24
اره واقعا نفسگیره ادم با دیدن اینا نفسش میگیره
پاسخ ها
بدون نام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
رقابت بنز و بی ام وس خخخ
United States of America
07:51 - 1400/04/24
واقعا کسی حاضره ۲۹۰ میلیون پول بده تارا و شاهین سوار شه؟
Iran (Islamic Republic of)
08:16 - 1400/04/24
موتور شاهین موتور ۸ سوپاپه دستکاری شده تیبا است
جهت اطلاع موتور تیبا هم همون موتور پراید است .برید شاهین رو بخرید با موتور منسوخ شده پراید و لذتشو ببرید
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
موتور پراید توربوه ؟
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
همون موتور پرایده که توربو نصب کردن روش.
Iran (Islamic Republic of)
08:17 - 1400/04/24
بدرد نمی‌خورند همون پراید ۲۰۰ میلیونی بهتره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
08:37 - 1400/04/24
من فقط اینو می دونم که ماشین ۸ سوپاپه دوزار هم نمی ارزه، چه برسه که توربو هم باشه با این بنزینای بی کیفیت،
تارا حداقل موتورش تنفس طبیعیه ،سیستم کنترل پایداری داره، سبکتره، صندوق عقبش جادارتره و ۱۶ سوپاپه هم ست هر چند جفتشون ایرانی هستن و بدرنخور! ولی بین این دو تا بخوایم یکی رو انتخاب کنیم باید بگیم تارا ارزش خریدش قطعاً بیشتر از شاهینه.
پاسخ ها
یه بیکار بدبخت باکلی حرفه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
ارزش خرید تا نسبت به چی باشه دوست عزیز با290 میلیون شما تو هرکشوری میتونی بهترین برندهای دنیا رو سوار بشی این ماشینا زمانی ارزش خرید پیدا میکنه که قیمتش بشه زیر بیست تومن وگرنه ماشینی که تومملکت خودت تولید بشه وکسی توان خرید نداشته باشه جز دلال باید بذار بشاشی روش
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
دوست عزیز اینطور که شما میگی نیست، انتخابی وجود نداره. شما باید صرفا در لاتاری ایرانخودرو و سایپا شرکت کنی که شاید از نفرات معدود خوشبختی باشی که اسمت در بیاد و با قیمت 12 هزار دلار (دلار 24 تومنی) این ماشینهای یک دهه قبل رو قالبت کنن. برای مقایسه بگم توی امارات جک اس 3 مدل 2021 قیمتش 12 هزار دلاره
Iran (Islamic Republic of)
08:39 - 1400/04/24
ادم یاد رقابت بین بنز و بی ام و میفته
Iran (Islamic Republic of)
08:42 - 1400/04/24
تارا سیستم تهویه مطبوع نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
08:59 - 1400/04/24
حاجی" رقابت نفسگیر؟ بپا نفست نگیره. نگران نباش آخرشم تاراخانوم با آقا شهاب ازدواج میکنن
Iran (Islamic Republic of)
09:30 - 1400/04/24
فقط کلک گرفتن پول بیشتر از مردم بدبخت ایران است . حالا اگر بتونند صادر کننذ به هر کشوری حتی افغانستان قیمت خودروی ایرانی در ان جا زیر ده میلیون تومان برای مصرف کننده خارجی تمام میشه . پس نتیجه میگیریم بهترین بازار مصرف برای خودرو ساز داخلی داخل کشور است
Iran (Islamic Republic of)
09:48 - 1400/04/24
تا چهار سال پیش با این پول میشد تویوتا صفر خرید حالا باید شاهد رقابت نفس گیر!!!!! این دوتا از رده خارج باشیم
Iran (Islamic Republic of)
10:47 - 1400/04/24
تارا ماشین پرقدرت تر و باشتابتری نسبت به شاهین
شاهین طراحیش بهتره ولی صندلی های عقب فضا کمه
Iran (Islamic Republic of)
10:51 - 1400/04/24
من تارا رو ترجیح میدم
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
تارا و شاهین ادغام بشن .بشن تارهین
Iran (Islamic Republic of)
11:46 - 1400/04/24
الان خارج با انقدر پول بهت بی ام و میدن اینجا باید یه ماشین چرت به نام شاهین و تارا چینی سوار بشیم
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
دلم برای خودمون میسوزه. نمی‌تونیم ماشین خوب سوار بشیم پورشه. مازراتی. تازه چقدر هم باید برای این ماشینهای بی کیفیت پول بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
16:46 - 1400/04/24
جفتشون هنوز توی قرن گذشته میلادی سیر میکنن .حدود ۱۹۸۰
Iran (Islamic Republic of)
23:39 - 1400/04/24
تا جایی که من میدونم ارزونترین ماشینهایی که توی اروپا ساخته می شوند برندهایی مثل فیات هستن که قیمتشون تقریبا ۱۷۰۰۰ دلاره . که با پول ما میشه ۴۲۰ میلیون تومان . چطوری بعضی از دوستان میگن با پول تارا ( ۲۹۰ میلیون ) میشه بی ام و خرید و سوار شد
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
استخدام_1
شیرآلات زمانی_1
استخدام_3
سفیر بار ساقدوش_3
شیرآلات زمانی_3
استخدام_4
شیرآلات زمانی_4
سفیر بار ساقدوش_4
شیرآلات زمانی_2
استخدام_2
سفیر بار ساقدوش_2
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
شفا_فوترموبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
آیلین_تزریق چربی موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
فنی آتل_فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
کلینیک النا_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
شفا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
آیلین_تزریق چربی
کیان برنا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان