۱۱۳۷۷۵۹
۹۰ نظر
۵۲۶۰
۹۰ نظر
۵۲۶۰
پ

لباس کاروان المپیک ایران؛ خجالت‌آور و دیگر هیچ!

لباس رسمی کاروان ایران به‌ویژه در بخش زنان ورزشکار مورد رضایت مردم نبوده است.

برترین‌ها: کمیته ملی المپیک در مراسم بدرقه گروه نخست ورزشکاران اعزامی به بازی های المپیک توکیو از لباس کاروان رونمایی کرد.به نظر می‌رسد کمیته ملی المپیک در بحث رونمایی از لباس رسمی کاروان ایران در المپیک توکیو اقدامی هوشمندانه انجام داد و با رونمایی از آن در فرودگاه و هنگام خروج ورزشکاران از کشور، فرصتی را برای دریافت انتقادات و پیشنهادات و شاید اصلاح این لباس‌ها باقی نگذاشت.لباسی که گفته می‌شود از میان بیش از ۶۰۰ طرح پیشنهادی انتخاب شده است.

لباس کاروان المپیک ایران؛ خجالت‌آور و دیگر هیچ!

روزنامه آفتاب یزد در این باره نوشت: در جریان بدرقه کاروان ورزشکاران کشورمان به المپیک ۲۰۲۰ توکیو از لباس رسمی کاروان ایران نیز رونمایی شد. لباسی که گفته می‌شود از میان بیش از ۶۰۰ طرح پیشنهادی انتخاب شده است. لباس مردان یک کت و شلوار ساده شبیه به فرم‌های اداری است و لباس زنان هم فقط یک پرچم ایران را روی خود دارد. اما این بار هم، همچون المپیک‌های قبلی، لباس ورزشکاران ایران در المپیک توکیو نتوانست نظرها را به خود جلب کند. در واقع آنچه که بیش از هر چیز موجب شد لباس رسمی کاروان آن‌طورکه باید، دلچسب نباشد، رنگ فیروزه‌ای مانتوی دختران است که هیچ سنخیتی با کت و شلوار سورمه‌ای مردان ندارد. این در حالی است که آنچه که بیشتر در لباس مراسم افتتاحیه کاروان‌های ایران و سایر کشورها مرسوم بوده هماهنگی در طرح و رنگ لباس زنان و مردان است که در این دوره و در لباس کاروان ایران دیده نمی‌شود.

لباس کاروان المپیک ایران؛ خجالت‌آور و دیگر هیچ!

کج سلیقگی همیشگی درلباس کاروان ایران

از سوی دیگر انتخاب چنین لباسی در شرایطی است که از دو سال قبل کار طراحی لباس کاروان ایران با دعوت از برترین‌های مد و لباس کشور آغاز شده بود و برگزاری المپیک هم یک سال به تعویق افتاده بود، خیلی‌ها انتظار نداشتند کار رونمایی به دقیقه نود و در فرودگاه کشیده شود اگر چه شاید اتفاقات مربوط به رونمایی از لباس کاروان ایران در المپیک ریو باعث شده بود که مسئولان کمیته ملی المپیک ترجیح دهند زمانی را برای رونمایی انتخاب کنند که همه در برابر کار انجام شده قرار گیرند. مطمئنا اگر لباس کاروان در شرایطی بهتر و با طرح یکدست رونمایی می‌شد، حجم انتقادات کاهش می‌یافت. نکته اینجاست که انتخاب لباس رسمی کاروان المپیک یک کشور برای حضور در مراسم افتتاحیه و مسابقات یکی از موضوعات مهمی است که معمولاً کشورها برنامه ریزی دقیق و حساب شده‌ای روی آن دارند و در انتخاب طرح و رنگ دقت زیادی بخرج می‌دهند، موضوعی که اصلا در ایران به آن توجه نمی‌شود. این مسئله را می‌توان در المپیک‌های قبلی مشاهده کرد.

طرح لباس کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو، یک نمونه آن است که انتخاب رنگ‌هایی که هارمونی درستی با هم ندارند و طرح‌هایی که به شدت دمده و کهنه هستند کار را به انتقادات شدید کشاند. این لباس ست آبی، آجری و مشکی بود.

المپیک ۲۰۱۲ لندن هم در خصوص انتخاب طرح لباس کاروان حواشی زیادی داشت. طرحی که ابتدا از آن رونمایی شد ولی به طور ناگهانی و یک روز قبل از شروع مراسم این طرح مورد استفاده قرار نگرفت و از طرح لباس رسمی آماده استفاده کردند که طراحی اختصاصی روی آن صورت نگرفته بود. این موضوع در وقت خودش بازتاب رسانه‌ای زیادی داشت.

لباس کاروان ایران در المپیک ۲۰۰۸ پکن هم انتقادات شدیدی به همراه داشت. استفاده از دو رنگ از رنگ‌های پرچم ایران یعنی سبز و سفید که هارمونی رنگی مناسبی هم نداشت و البته طراحی این لباس‌ها شکل زیبایی به لباس‌ها نداده بود و رسانه‌های مختلف واکنش منفی نسبت به آن صورت دادند و در آن مقطع مسئولین امر این موضوع را پذیرفتند که طراحی خوبی صورت نگرفته است.

لباس کاروان المپیک ایران؛ خجالت‌آور و دیگر هیچ!

بازتاب منفی مانتوی آبی و کت و شلوار پلوخوری!

اکنون لباس کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «خوشحال میشم طراح لباس برای کاروان المپیک امسال هرچه سریع‌تر خودشو بازنشسته کنه»دیگری نوشت: «من اصلا انتظار خوش سلیقگی که ندارم اصلا اون هیچی بابا چجوری می‌تونین این همه سال این همه بدسلیقه باشید؟»

کاربر دیگری گفته است: «همکاری مشترک دولچه گابانا، آرمانی، رالف اورن در طراحی لباس کاروان تیم المپیک ایران! از مغازه می‌رفتید می‌خریدید خوب، نیاز نبود این همه سلیقه».یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «آبی کم رنگ با سبز سفید و قرمز؟»

کاربران دیگر نوشته اند: «در مورد طرح لباس نظری ندارم اما برای پوشش بانوان بهتر بود از سه رنگ پرچم کشورمون استفاده بشه به جای آبی آسمانی»، «به نظر من بهتر هم میشد کار کرد تو طراحی لباس، اما خوب تصمیم براین شد، ان‌شاءالله ورزشکارانمون موفق باشن»، «شما که دنبال لباس زیبا برای کاروان المپیک هستید، دوست دارید واقعیت را پنهان کنید. متاسفانه واقعیت همین شکلی است، همین‌قدر زننده و زشت. این لباس‌ها نماد واقعی ورزش ایران است»، «من هر چی بگم اضافه کاری محسوب میشه! عدد و رقم هم خوب خرج شده تا این شاهکار خلق بشه»، «لباس کاروان المپیک ایران یجوریه انگار از طرف مدرسه دارن میرن گردش علمی»، «لباس کاروان المپیک بیشتر واسه جشن تکلیف خوبه»، «اینها کادر درمان یا بیماران یک بیمارستان نیستند.

شاهد رونمایی از لباس کاروان اعزامی به المپیک توکیو هستید؛ همینقدر زشت، بی‌قواره و عاری از هویت»، «چه ایرادی داشت لباس کاروان المپیک رو از لباس‌های سنتی درست میکردن هم پوشیده اس هم قشنگ و با اصالت چه کار فرهنگی از این بهتر آخه»، «طرح پیشنهادی لباس کاروان المپیک خیلی خوبه به نظرم... چون ورزشکارا بیشتر میتونن تو مراسم بمونن... عوامل اجرایی فک میکنن اینا اومدن برای نظافت و جمع کردن وسایل بعد از برنامه»، «لباس کاروان تیم ملی در المپیک اینجوریه که هر لحظه ممکنه با مهماندارای هواپیما قاطی کنن اینا بمونن تو هواپیما مهماندارا برن المپیک»، «لباس آقایون ایران تو کاروان المپیک باز قابل هضمه لباس زنان فاجعه است فاجعه‌ها یعنی در زشت طراحی کردنش قشنگ تلاش کردن»

لباس کاروان المپیک ایران؛ خجالت‌آور و دیگر هیچ!

وب‌سایت چی بپوشم لباس کاروان ایران را با لباس سایر کشورها مقایسه کرده‌ است.

ژاپن

لباس کاروان المپیک ایران؛ خجالت‌آور و دیگر هیچ!

ورزشکاران کشور ژاپن در رژه افتتاحیه المپیک، پیراهن سفید رنگی به همراه یک کروات قرمز رنگ به تن خواهند کرد. یک کت سرمه‌ای، شلوار خاکستری و یک کلاه سفید رنگ نیز دیگر بخش‌های این یونیفورم هستند. لباس کاروان کشور ژاپن، ادای احترامی به لباس سال ۱۹۶۴ کاروان ژاپن در اولین میزبانی این کشور می‌باشد.

استرالیا

لباس کاروان المپیک ایران؛ خجالت‌آور و دیگر هیچ!

رنگ‌های سبز و طلایی اصلی‌ترین رنگ‌هایی هسند که در طراحی لباس کاروان استرالیا به کار رفته اند. این لباس بسیار مورد توجه و تایید مردم کشور استرالیا قرار گرفت. این لباس از برند مشهور استرالیایی sportscraft بود. کت، پیراهن، شلوارک و اکسسوری‌های مانند دستمال گردن، اصلی‌ترین آیتم‌های یونیفرم بودند.

کانادا

لباس کاروان المپیک ایران؛ خجالت‌آور و دیگر هیچ!

معمولا مد وفشن در کانادا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این موضوع را می‌توانیم از طراحی لباس آن‌ها نیز دریابیم. لباس کاروان کانادا نیز مطابق مد روز طراحیشده است. لباس قرمز سمت راست برای رژه افتتاحیه طراحی شده، لباس وسط برای مراسم اختتامیه المپیک است و لباس سمت چپ برای توزیع مدال است.

آمریکا

لباس کاروان المپیک ایران؛ خجالت‌آور و دیگر هیچ!

طراحی لباس کاروان آمریکا در المپیک، توسط رالف لارن انجام شده است و به جرائت می‌توانیم بگوییم که یکی از زیباترین طراحی‌ها برای لباس این کاروان است. این کاروان در رژه افتتاحیه کتی سرمه‌ای رنگ که کاملا یونیسکس است را به تن خواهند کرد. این یونیفرم همچنین دستمال گردنی با طرح پرچم آمریکا نیز دارد.

بریتانیا

لباس کاروان المپیک ایران؛ خجالت‌آور و دیگر هیچ!

لباس‌های کاروان بریتانیا کمی متفاوت‌تر از یونیفروم‌های دیگر است. شلوار کتان آیتم اصلی لباس‌های این کاروان به حساب می‌آید. شلوار کتان آیتم اصلی لباس‌های این کاروان به حساب می‌آید. سوئیشرت راه راه، کتانی رنگ تیره و تی شرت‌ها و پیرامون‌های طرح ملوانی از دیگر آیتم‌های مهم طراحی لباس این کاروان هستند که توسط بی شرمن طراحی شده اند.

چین

لباس کاروان المپیک ایران؛ خجالت‌آور و دیگر هیچ!

کشورچین در المپیک امسال لباس طراحی شده توسط تیم ییپ را به تن خواهد کرد. تیم ییپ پیشتاز نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین طراحی لباس برای فیلم «ببر خیزان، اژد‌های پنهان» شده بود. او نام لباس کاروان چین را «لباس‌های اژد‌های قهرمان» نامید و برای تولید ودوخت آن‌ها از بهترین پارچه‌ها استفاده کرده است.

ایتالیا

لباس کاروان المپیک ایران؛ خجالت‌آور و دیگر هیچ!

طراحی لباس کاروان ایتالیا را از سال ۲۰۱۲ جورجیو آرمانی طراح مشهور ایتالیایی برعهده گرفته است. او در کمپانی خود در میلان ایتالیا از لباس‌های این کاروان المپیک رونمایی کرد. در این لباس پرچم ایتالیا به شکل دایره درآمده و جلوی لباس ورزشکاران قرار گرفت است تا اوج خلاقیت آرمانی را به رخ جهان بکشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این همه دانشگاه دانشجو طراح لباس بودجه دولتی یه طراح خیاط درست یعنی نبوده ایران از قدیم به خیاط خوب معروف بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کشوری که کت و شلوارو تحقیر کنه و کت و شلوارک کشوردیگه براش سمبل بشه این دیگه جاییه که مردمش با دولتش قهر کردن و همه چیزو با همه چیز قاطی میکنن هر چیز کشورشون براشون بده و هر چیز کشور دیگه براشون زیباست

      • بدون نام

        هر 4 سال همین بساطه دوره قبل هم همین بود

      • بدون نام

        نه همین لباس زیباست نشان آدمیت

      • بدون نام

        المپیک قبل هم با رنگ آبی همین رنگ لباس دوختن بعد از اعتراض لباسها رو عوض کردن یه مانتو و کت شلوار ساده و شیک با رنگ سفید میذاشتن بهتر از این آبی بدرنگ بود

      • بدون نام

        ایران بایستی لباس سنتی زمان قاجار و قبل از آن را می پوشیدند،کاملا پوشیده و حجاب کامل در آن دیده می شد،تا فرهنگ و اصالت کشورمان را حفظ می شد،کت،شلوار فرهنگ غربی است

      • عجم

        لگن حموم و صندلی حموم خونمون این رنگی هست.....هه

      • بدون نام

        مشکل امروز مملکت وفور بی مغزها هستش

      • بدون نام

        ۹:۵۳
        شر شما بازمانده های قاجار کی از سر مردم کم میشه ؟ اگه الان کشور به سبک قاجار اداره نمیشد ورزشکاران ما هم مثل بقیه کشورها لباس میپوشیدن

      • بدون نام

        قشنگ مشخصه مسئول تدارکات پول زیاد گرفته پارچه خریده از بازار داده زنش دوخته

      • دهه پنجاهی

        خیلی کار خوبی کردند نه پش فقط نسل ما بود که باید مانتوهای زشت می پوشید و تازه از ورزش و تحرک هم کلا محروم بود تازه مضحکه نسل وقیح شما هم می شد که خودمون خواستیم اون شکلی باشم!! بله این مانتوها رو طوری طراحی می کنند که زشت بشید مثل دهه هفتاد:)

      • بدون نام

        شبیه کلبه عمو پورنگ شدن

    • بدون نام

      کاش لباس اسپرت رو تنشون کنند رسمی خیلی داغونه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        من پیشنهاد میدم لباس دوران سلجوقیان طراحی بشه خیلی بهتره

      • بدون نام

        غربزده ها خانمها رو برای تزئینات میخوان و چون لباسها بلنده شاکی هستن و آبروشون رفته:)

      • بدون نام

        1248
        به تو چه باز الکی تا یه پستی میذارن میای نظر میدی

      • هموطن

        لباس خانمها باید کوتاه تر میشد و یا از کت و شلوار سفید برای خانمها استفاده میشد .

    • بدون نام

      بالاخره یک فرقی باید بین ما و اونها باشد

      پاسخ ها

      • مجتبی

        لایک

      • بدون نام

        الان از نظر شما کت شلوارک مسخره استرالیا اوکیه دیگه؟
        چقد خود حقیر پندار

      • بدون نام

        اي بزرگ دوران، اي پرچمدار مبارزه و استقامت، اي اسطوره ي خود نه حقير پنداري!!! اولا اون فقط كت شلوارك نيست لااقل به اندازه خود نه حقير پنداريت سطح سواد اجتماعيت رو هم ببر بالا، دوما تركيب رنگ و القاي حس مثبت و شاد در طراحي اون كت و شلوارك مسخره(!) خيلي بالاتر از طراحي آفسايد و خارج از رده ي لباسهاي المپيك كشور جنابعالي هست. البته كه اگر قرار باشه آدم چيزي رو نبينه قطعا نميبينه. شما با همين چشم بسته برو جلو اخوي.

    • بدون نام

      چرا همه چی غرب انقدر کیفیتش خوبه زندگی شون آرامش شون لباسشون تو عکس هم معلومه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخاطر اینکه رو حساب کار میکنن

      • بدون نام

        برای اینکه کار را به کاردان میدن نه به فامیل خودشون

    • بدون نام

      فاجعه اس مثل پرده سفید پشتش چروک جنسش داغونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نپوشن این گونیارو خجالت آوره...م8ثل آدمیزاد لباس بپوشن آبروی ایرانی رحونبرن

      • بدون نام

        خداییش طرحهای ما زیباتر از بقیه کشورها بود چرا قبول نکردن

    • بدون نام

      تیم المپیک و ملی فوتبال همیشه سر لباس مشکل داره ایران تنها کشوریه بین دویست کشور تو همه چی مشکل داره

    • فامیل دور

      اگه دقت کرده باشید هیچ کشوری برای مردها لباس رسمی کت و شلوار طراحی نکرده.. ناسلامتی دارن میرن به میدان ورزش نه عروسی.. کت با شلوار اسپرت بهتره..
      لباس امریکا عالی بود..بعدش بریتانیا..

    • بدون نام

      این همه کشور از پارسال فایزر مدرنا بی حرف پیش زدن هنوز ایران توی واکسن هم مشکل داره مثل لباسش

    • بدون نام

      دهه شصتم لباسا انقدر زشت نبود

    • بدون نام

      مانتو گشاد پلیسه اون مدل پرچم سر شونه مد نیست دیگه

    • بدون نام

      لباس دوست برادر کمونیست شون چین خیلی بهتر از ایران

    • ایرانی

      زمانی فرهنگ و سلیقه ایرانی بخصوص در لباس و آرایش بهترینها بوده کجا رفت

    • شاهین

      حالاجالبه کاشف بعمل میاد هزینه طراحی لباس ما به اندازه ی سخ برند و کشور مطرحه

    • نامnaser

      واقعاطراحش سکینه ۴ساله ازایران بوده

    • م س

      هر شرکتی بیشتر رشوه بده طرح لباسش انتخاب میشه اینه ایران ما هیچی سر جای خودش نیست

    • نوشین

      به نظر من که لباس خانم ها زیبا بود. طرح آستین هم مد شده

    • بدون نام

      از مانتو بیش از این انتظار نمیره

    • بدون نام

      ما متفاوتیم
      بهترین توی دنیا
      ما تک هستیم
      ما همجا خودمون رو نشون میدیم
      ما با همه دنیا فرق داریم
      ما خیییییلییی خوبیییم خیلی

    • بدون نام

      دادن یه مشت بیسوا د طراحی کردن

    • امیر

      افتضاح ....... گرمکن ورزشی یا لباس محلی خودمونو میپوشیدن خیلی بهتر بود . ته این کارو دربیارید میفهمی چه پولی و رانتی پشت این به اصطلاح طراحی هست .

    • وطنم ای شکوه جاویدان

      نادر ز خواب بر خیز ایران جوان ندارد

    • بدون نام

      لباس اکثر کشورها ساده است. مثل چین... چیزی نداره که اسم طراحی روش بشه بذاری... لباس ما هم اونقدر که شما داد می زنی بد نیست.

    • ناشناس

      خیلی هم اصیل و عالیه ممنون از طراحان با سلیقه

    • عاطفه

      فقط اون پرده پشت سر, ما هیچ ما نگاه

    • بدون نام

      طراح باید ماهر باشه
      طرح باید جالب باشه
      ولی جنس پارچه و رنگش هم مهمه
      دیگه بدتر این پرچم سرشونه خیلی مفتضحش کرده

    • خدا

      مهم مقدار بودجه و شخص خورنده اشه !!!!

    • بدون نام

      خواستند طوری طراحی کنند ،که از دور مشخص باشه مردم بدبخت ایران هستند .

      پاسخ ها

      • مازیار

        دقیقا قربان ملامت زدی وسط خال

    • بدون نام

      مدل و رنگ لباس خبر می‌دهد از افتضاحی مملکت

    • محدثه

      واسه ماهم که همیشه مرغ همسایه غازه لباسمون از لباس استرالیا که بدتر نیست.بچه های خودمون کت و با شرت میپوشیدن دفن شون میکردین ول کنین توروخدا اتفاقا لباس ما خاصه قشنگه شاید عالی نباشه ولی افتضاحم نیست واقعا

      پاسخ ها

      • مازیار

        اون شورت که فرمودین یه جورایی فرهنگ همون کشوره مگه ا
        کشور ایرلند یا بعضی از کشورهای آفریقا مردها دامن میپوشن مسخره هست اونم فرهنگ همون کشوره دیگه مسخره زشت نشان دادن بانوی ایرانی در لباس مزخرف بی طرح الپیکه دوست عزیز میشه زنان تو ایران آخرین هستن

      • بدون نام

        :/

    • بدون نام

      د ر طراحی فقط یک چیز مد نطر بوده زنها را زشت نشان بدهد تا جلب نظر نکنند همین و بس

    • بدون نام

      اینهمه پارچه در گرمای تابستون برای لباس زنان در المپیک، اوج بی سلیقلگی است.

    • طولابی

      از لباس های سنتی اقوام استفاده میشد بهتر بود

    • بدون نام

      ورزش میخوایم چیکار؟ آخوند تولید کنید خخخخ

    • بدون نام

      لباس های بریتانیا واقعا قشنگ بود

    • بدون نام

      لباس ها نمایشگر وضع و حال ما

    • رامین

      اینهمه لباس سنتی در گیلان و لرستان و خوزستان و خراسان و ... داریم به خدا اونا عالی هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر واکسن باشید..فکر بی ابی خوزستان باشید......

    • بدون نام

      باید دید چه رانتی بوده و طراح از طرف کدوم آقا و آقازاده انتخاب شده ؟؟؟!! پیدا کنید پرتقال فروش را

    • فرزام

      واقعا نمیتونه این همه بد بودن در همه زمینه ها اتفاقی باشه. شک ندارم مدیریت این همه بدبودن سپرده شده به تعدادی مدیر درجه یک ، شاید ژاپنی شاید آلمانی، وگرنه ممکن نیست انقدر دقیق و مطلوب در تمام سطوح و تمام قسمتها به این اندازه بد بود.

    • بدون نام

      به به همیشه خاصیم خخخ

    • بدون نام

      حالا مدل لباسها به کنار
      نباید تناسبی بین لباس مردان و زنان وجود داشته باشه؟!
      کت و شلوار سورمه ای و پیرهن سفید کجا و مانتوهای آبی آسمانی با اون رنگ پرچم کجا
      والا این حجم از بدسلیقه بودن خودش یک رکورد محسوب ميشه
      همیشه هم این مشکل وجود داره و همیشه هم کسی نظرات رو نمیشنوه
      نمی دونم به جای مسیولان حرفمون رو به سنگ بزنیم بهتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لباس ایران بهتر از کشور های دیگه بود انصافا

    • بدون نام

      کاروان المپیک باید بخاطر بی کفایتی مسئولین و مشکلات مردم ایران لباس مشکی می پوشیدند .

    • بدون نام

      نمیگیم بدید گوچی و آرمانی طراحی کنن، توی ایران خودمون این همه طراح لباس بی نظیر هست که دست کم میشد ازشون مشورت گرفت. لباس خانمها با وجود اینکه شبیه چادر شبه باز قابل تحمله ولی کت و شلوار مردها رو نمیشه هیچ جای دلمون بگداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به مارک " سید اسماییل " روی لباس کاروان ایران توجه کنید!!

    • س

      عجب مشنگی بود اونی که همچین لباس انتخاب کرد آبروی نداشته ایران رو برد

    • بدون نام

      به نظر من کت و شلوار سفید با دستمال زرد داخل جیب کت وبرای خانمها کت بلند تا زیر باسن با شلوار راسته با نوار زرد لبه مقنعه بسیار زیبا و آبرورمند میشد

    • بدون نام

      این لباس های قناسی که تن ورزشکاران ایرانی هستند تولید داخل می باشند.

    • بدون نام

      لباس ژاپن و بقیه کجاش قشنگ بود بنظرم لباس کاروان کشورمون خیلی هم زیباست

    • بدون نام

      لباس کدوم کشور مثلا بنظر شما بسیار زیبا اومده؟والا من زیبایی خاصی توهیچکدوم از این لباسا ندیدم. لباس خودمون ساده و زیبا!

    • بدون نام

      این همه طراح و عکاس
      این آبی بدرنگ چیه؟

    • Pooya

      قشنگه هرکی سلیقه ی خودشو داره نمی تونن بیان در خونتون نظرتونو بپرسن که لباس استالیا رو نگاه کنین به نظر من خنده داره شبیه دلقک میشن . ولی بازهم ما باید بهتر بشیم از نظر طراحی ایراداتی وارده اما در کل متوسطه .

      پاسخ ها

      • Mmm

        !خیلی با انصافی
        داری با ارفاق نظر میدی

    • بدون نام

      وقتی به جای فرهنگ خودت، چسبیدی به گیر دادن به فرهنگ دیگر کشورها، نتیجه اش همین میشه. توی جام جهانی ۲۰۱۸ هم زشت ترین و ساده ترین لباس، مال تیم ملی ایران بود

    • ستاره

      لباسای اونا لباسای ما من این لباسا رو بکشنم تنم نمیکنم خخخخ

    • ein

      با محدودیتهای که داریم خوبه اگرچه می تونست بهتر هم باشه بخصوص عکاسی از لباس ها درکل نباید برای تیم اعزامی بی جهت حاشیه درست کرد

    • Achilles lomomba!!!

      دیگه از ذهن متروکه این‌ها انتظاری بیش از این نیست

    • زارپشملی

      چراازلباسهای سنتی مناطق ایران که تلفیقی ازهنرورنگهای شادوتاریخ وهویت وزیبایی واصالت است استفاده نمیکنید.

    • د.ن

      وقتی همچنان چهل و دو سال مسولین عوض نمیشن و فقط جا به جا میشن نتیجه میشه همین فکرهای فرسوده

    • nima

      لباس یک سلیقه است و قابل مقایسه نیست و خوب و بد ندارد و به مسایلی مربوبط میشود که زیاد به افتضاح بودن و بقیه موارد ربط ندارد (استانداردِ شرایط را رعایت کند...مثلا لباس شب و لباس رسمی)...نویسنده هم خواسته یه چیزی بگه زیاد جدی نگیرید

    • رضا

      انگاردارن می رن مسواک بزنن و یه حوله به شکل پرچم ایران هم انداختن روی دوششون .

    • بدون نام

      لباس ایتالیا چقدر داغونه. یه دایره وسط لباس و وسط شکم ورزشکارا.
      فکر کنم جورجیو آرمانی وقتی این لباس رو طراحی میکرده گشنه بوده
      :)))))

    • صابر

      نمیدونم چرا کلا این کشور یه جوریه که مهد خلاقیت و هنره و کلی هنرمند جوان و کارددست داره اما همیشه نابود ترین طرح های لباس المپیکو میده
      چرا آخه مانتوش آبیه! بعد چرا یه تیکه بهش دوختن با یه آبی کم رنگ تر!یا چرا برای اقایون یه کت و شلوار ساده گذاشتن!اتفاقا من داشتم طرح بقیه کشورا رو هم می دیدم خیلیاشون ضعیف بودن اما ایران ضعیف ترین بود!نمیگم بقیه کشورا خیلی عالی طراحی کردن اما مال ایران واقعااا بده

    • تسنیم

      گند زدن فقط این چیه خداوکیلی

    • Mmm

      چرا همیشه باید تحقیر بشیم؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج