۱۱۳۸۷۲۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«زالاوا» در ونیز به نمایش درمی‌آید

فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در اولین حضور جهانی خود، در جشنواره ونیز برای جوایز سی‌وششمین دوره هفته منتقدین این فستیوال و شیر آینده رقابت می‌کند.

خبرآنلاین: فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در اولین حضور جهانی خود، در جشنواره ونیز برای جوایز سی‌وششمین دوره هفته منتقدین این فستیوال و شیر آینده رقابت می‌کند.

فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در اولین حضور جهانی خود، در هفتادوهشتمین فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز به‌عنوان یکی از هفت فیلم بخش رقابتی هفته منتقدین این فستیوال به نمایش درمی‌آید.

«زالاوا» در ونیز به نمایش درمی‌آید

داستان «زالاوا» که در سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر درخشید در دهه پنجاه خورشیدی روی می‌دهد و راوی اتفاقی است که باعث ترس مردم شده و رئیس پاسگاه تلاش می‌کند تا امنیت را به روستا بازگرداند. عنوان فیلم «زالاوا»، کُردی است و در رسم‌الخط زبان کردی، به‌صورت «زال ئاوا» به نگارش درمی‌آید که به معنی زال‌آباد است.

نخستین تجربه سینمایی ارسلان امیری در مقام کارگردان با بازی نوید پورفرج، پوریا رحیمی‌سام، هدی زین‌العابدین، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی و تعداد دیگری از بازیگران استان کردستان، سال گذشته در سی‌ونهمین جشنواره‌ فیلم فجر کاندید دریافت ده جایزه شد و در نهایت سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم اول (ارسلان امیری)، سیمرغ بهترین فیلمنامه (ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام)، سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (پوریا رحیمی‌سام) و دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری (محمد رسولی) را از آن خود کرد.

این فیلم که به نویسندگی ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام و تهیه‌کنندگی سمیرا برادری و روح‌الله برادری در کردستان فیلمبرداری شده است، از یکم تا یازدهم سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۰ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۰) با سه نمایش، برای جوایز سی‌وششمین دوره هفته منتقدین فستیوال فیلم ونیز و جایزه‌ شیر آینده رقابت می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج