جاباما
۱۱۳۸۹۰۴
۲ نظر
۵۰۲۴
۲ نظر
۵۰۲۴
پ

فارغ ز غوغای جهان! دستورکار مجلس در ایام بی‌آبی

رویداد ۲۴ در گزارشی از عدم توجه کافی به بحران بی‌آبی در خوزستان از سوی نمایندگان مجلس انتقاد کرده است.

رویداد ۲۴ در گزارشی از عدم توجه کافی به بحران بی‌آبی در خوزستان از سوی نمایندگان مجلس انتقاد کرده است.

فارغ ز غوغای جهان! دستورکار مجلس در ایام بی‌آبی

در این گزارش آمده:

* یک هفته از اعتراضات مردم خوزستان می‌گذرد و مردم، کارشناسان و مسئولان هر یک به نحوی سهم خود در این ماجرا را دید و درباره آن صحبت کرد. مردم مطالبه‌گری کردند و مسئولان دستور بررسی صادر کردند. در مجلس یازدهم اما خبری نیست. فیلترینگ گویا از بی‌آبی مردم در دمای ۵۰ درجه خوزستان مهمتر است!

* روزها همه از خوزستان می‌گویند؛ اعتراضات گسترده در این استان به دلیل بی آبی و بی برقی در سطح جهان بازتاب داشته و در رسانه ها و شبکه‌های مجازی ابعاد مختلف، علل و شرایط کنونی مردم خوزستان به بحث و بررسی گذاشته شده است. از سوی دیگر، شاهد ابراز همدردی مرم استان‌های مختلف با مردم خوزستان هستیم و بسیاری از گروه‌های خیریه و افراد شناخته شده تلاش کردند تا با همراهی مردم بتوانند گره از کار این مردم باز کنند.

* در این شرایط حدس می‌زنید در مجلس شورای اسلامی چه خبر است؟ دغدغه مردم چقدر دغدغه نمایندگان است؟ در پارلمان برخلاف خیابان‌های خوزستان، گویا همه چیز آرام است و اتفاق خاصی در کشور رخ نداده است. نمایندگان مجلس کماکان به زهم خود به مهمترین مسائل روز کشور! از جمله فیلترینگ و محدود کردن شبکه‌های اجتماعی فکر و رسیدگی می‌کنند و به جز یک یا دو تذکر هیچ یک از نمایندگان صدای مردم خوزستان نشدند و هیچ طرح و یا دستوری برای رسیدگی به امور خوزستان تصویب نشد.

* وضعیت مجلس آنقدر عجیب است که حتی نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی به جای اینکه از تریبون و فضای مجلس برای رسیدگی به بحران خوزستان استفاده کند، سوالی در خصوص علت ولنگاری بیش از حد و تبلیغ ناهنجاری‌های اجتماعی در شبکه خانگی پرسیده بود. اتفاقی که انتقاد و نگرانی مردم این استان را در پی داشت. در این گزارش به دستور جلسات مجلس در یک هفته گذشته و هفته آینده نگاهی می‌اندازیم:

فارغ ز غوغای جهان! دستورکار مجلس در ایام بی‌آبی

* در اقدامی عجیب، کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس یازدهم و سخنگوی کمیسیون اقتصادی، برای طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین خواری در هفته آینده درخواست «دوفوریت» کرده است. به نظر می‌رسد نمانیدگان هنوز درک صحیحی از میزان اهمیت موضوعات کشور ندارند.

* موضوعات مورد بحث از ۴ تا ۶ مرداد ماه یعنی هفته آینده نیز به شرح زیر است، این موضوعات با موضوعات داخلی کمیسیون‌های متفاوت است، اما با نگاهی اجمالی به برنامه داخلی کمیسیون‌ها میبینیم که هیچ یک از آنها تصمیمی برای بررسی موضوع بحرانی خوزستان ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک مشت بیسواد

    • مردم

      قالیباف هم کاری نکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج