جاباما
۱۱۳۸۹۶۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

قایق حامل ۴۵ پناهجو در آب‌های اروپا غرق شد

خبرگزاری‌های بین‌المللی روز جمعه بیست و سوم ژوئیه از غرق شدن یک قایق حامل ۴۵ پناهجو در آب‌های ساحلی ترکیه و یونان خبر دادند.

یورونیوز: خبرگزاری‌های بین‌المللی روز جمعه بیست و سوم ژوئیه از غرق شدن یک قایق حامل ۴۵ پناهجو در آب‌های ساحلی ترکیه و یونان خبر دادند.

فرانس‌پرس به نقل از ماموران گارد ساحلی یونان و وزات دفاع ترکیه اعلام کرد که عملیات نجات برای از آب بیرون کشیدن پناهجویان یک روز پس از وقوع این حادثه آغاز شده و تاکنون ده‌ها نفر نجات یافته‌‌اند.

بر اساس این گزارش،‌ منابع پلیس در یونان اعلام کردند که ۳۷ پناهجو، عمدتا از اتباع سوریه و عراق توسط گارد ساحلی یونان نجات یافته و عملیات از شامگاه پنجشنبه تاکنون برغم وزش باد شدید برای یافتن دیگر حادثه‌دیدگان ادامه دارد.

این منبع تاکید کرد که قایق یاد شده در بخشی از آب‌های یونان که با آب‌های بین‌المللی هم‌مرز است غرق شده بود.

یونان برای نجات جان حادثه‌دیدگان یک بالگرد نظامی را به همراه شناورهای گارد ساحلی عازم محل کرده و یک نفتکش یونانی که با پرچم مالت در منطقه حضور دارد نیز به عملیات جستجو کمک می‌کند.

به گفته مقامات یونانی، در جریان این عملیات پنج پناهجو پنجشنبه شب پس از نجات با هلی‌کوپتر به جزیره کارپاتوس منتقل شدند و سی تن دیگر از نجات یافتگان از جمله یک زن و یک کودک نیز به جزیره لراپترا واقع در ساحل جنوب شرقی کرت فرستاده شدند.

از سوی دیگر وزارت دفاع ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که قایق حامل ۴۵ پناهجو در ۱۶۱ مایلی جنوب غربی منطقه کاش آنتالیا واژگون شده وعملیات جستجو و نجات ادامه دارد.

رسانه‌های ترکیه نیز عصر روز جمعه به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند که تنها ۸ نفر از سرنشینان قایق همچنان مفقود هستند و ۳۷ تن دیگر از پناهجویان حادثه دیده نجات یافته‌اند.

به گفته وزارت دفاع ترکیه، گارد ساحلی این کشور به محض مطلع شدن از این حادثه عملیات جستجو را آغاز کرد،‌ هرچند که وزش باد شدید ادامه این عملیات را دشوار کرده است.

منابع نزدیک به سرویس‌های اورژانس نیز اعلام کردند که بازماندگان حادثه مورد آزمایش کرونا قرار گرفته و نتیجه آزمایش‌ها منفی بوده است.

پناهجویان اغلب از ترکیه به عنوان دروازه‌ای برای ورود به کشورهای اروپایی استفاده می‌کنند و برای این سفر پر مخاطره ابتدا از یونان می‌‌گذرند.

این افراد با اعتماد به قاچاقچیانی که جز سودجویی به چیز دیگری فکر نمی‌کنند برای انجام این سفر پرمخاطره مجبورند سوار قایق‌های شلوغ و ناامن شوند.

ترکیه که هم‌اکنون میزبان بیش از ۳ میلیون پناهجوی سوری در خاک خود است سال ۲۰۱۶ در ازای دریافت کمک مالی شش میلیارد یورویی توافقنامه‌ای را با اتحادیه اروپا برای ممانعت از سفر پناهجویان به سوی اروپا به امضا رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج