جاباما
۱۱۳۹۲۰۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

استاندار خوزستان: صبر ماموران نبود، فاجعه می‌شد

استاندار خوزستان با اشاره به رهاسازی آب در خوزستان در چند روز اخیر گفت: مجدداً برخی در یکی دو روز اخیر شلتوک کشت کردند که باعث وارد نشدن آب به هورالعظیم و یا وارد شدن زهاب به تالاب و رودخانه‌ها می‌شود که مشکل‌ساز است.

ایسنا: استاندار خوزستان با اشاره به رهاسازی آب در خوزستان در چند روز اخیر گفت: مجدداً برخی در یکی دو روز اخیر شلتوک کشت کردند که باعث وارد نشدن آب به هورالعظیم و یا وارد شدن زهاب به تالاب و رودخانه‌ها می‌شود که مشکل‌ساز است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسه ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان خوزستان که امروز (۲ مردادماه) برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر خوزستان اظهار کرد: در روزهای اخیر، خویشتن‌داری نیروهای امنیتی واقعاً مثال‌زدنی بود؛ ده‌ها نفر از نیروها زخمی شدند اما عکس‌العمل نشان ندادند.

وی افزود: در بحث سوسنگرد اگر خویشتن‌داری مأموران نبود، فاجعه‌ای به وجود می‌آمد. آخرین کار و چشم‌اندازی که داشتیم رفتن به خانه بزرگان سوسنگرد، حمیدیه، کوی علوی اهواز، هویزه، ایذه و همه مناطق استان خوزستان بود. با بزرگان در جلساتی صحبت کردیم.

استاندار خوزستان: صبر ماموران نبود، فاجعه می‌شد

استاندار خوزستان بیان کرد: خواهش من این است که به بیگانه بها ندهیم و خودمان در داخل، مشکلات‌مان را حل کنیم. بالاخره باید بحران را حل کنیم. زمانی که به خوزستان آمدم، وضع آب تقریباً نرمال بود و در بهمن‌ماه و اسفندماه بارش کمتری داشتیم. از همان زمان جلسات متعددی تشکیل دادیم و توجه بسیار زیادی شد.

سلیمانی‌دشتکی افزود: در جلسه یکشنبه گذشته دولت، یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای استان خوزستان اعتبار تخصیص داده شد. از اعتباری که تخصیص داده شده، ۵۰ درصد به حساب استانداری واریز شده است. علاوه بر آن، ۱۵ درصد از اعتبارت تنش آبی وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو به استان خوزستان تخصیص یافت. همچنین تصویب شد که صددرصد اعتبارات این وزارت‌خانه‌ها به استان خوزستان تخصیص یابد.

استاندار خوزستان با اشاره به روند پرداخت خسارت کشاورزان در سیل سال ۹۸ تصریح کرد: خسارات کشاورزان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بود که ۴۶ میلیارد تومان از مبلغ پرداخت‌شده وارد سامانه نشده بود اما مجموعاً ۶۷ درصد از خسارات پرداخت شده بود. از وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی خواهش می‌کنم که مابقی خسارات را نیز پرداخت کنند. ۴۰۰ میلیارد تومان نیز برای آبادان و خرمشهر به ویژه سد مارد و چوئبده اختصاص یافت.

وی گفت: برابر با ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده صنایع آلاینده موظفند یک درصد از عوارض آلایندگی را بر مبنای قیمت فروش محصول پرداخت کنند. صنایع نفتی جزو صنایع آلاینده استان خوزستان هستند که به دلیل عدم پرداخت عوارض از سال ۸۷ تا ۹۳ حدود ۲۳ میلیارد تومان اوراق تشخیص مالیاتی برای آن‌ها صادر شده است. اگر این مالیات داده شود و قانون اجرایی شود، مشکل شهرداری حل می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات کشت شلتوک افزود: با وجود کشت شلتوک ما مشکل داریم؛ زهاب‌های این کشت وارد رودخانه کارون می‌شود که آبادان و خرمشهر را دچار مشکل می‌کند. تقاضا این است که حداقل هشت دستگاه آب شیرین‌کن خریداری شود تا بتوانیم آب را تصفیه کنیم و در آب شرب مشکل ایجاد نشود.

وی گفت: آب به اندازه کافی رهاسازی شده است اما اکنون در بالادست شاهد کشت شلتوک هستیم که باعث وارد شدن زهاب‌ها به رودخانه‌ها می‌شود. مجدداً برخی در یکی دو روز اخیر شلتوک کشت کردند که باعث وارد نشدن آب به هورالعظیم و یا وارد شدن زهاب به تالاب و رودخانه‌ها می‌شود که مشکل‌ساز است.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص اعتبارت تخصیص یافته به استان خوزستان افزود: ۵۰ درصد اعتبار مصوب برای خوزستان ابلاغ شده است و تقاضا می‌کنم که ۵۰ درصد بقیه نیز ابلاغ شود تا بتوانیم تنش آبی را کمتر و خسارات را پرداخت کنیم.

وی در خصوص مدیریت رهاسازی آب، گفت: پیشنهاد این است که مدیریت به عهده وزارت نیرو و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران، شورای کشاورزی و شورای تأمین استان خوزستان باشد. همچنین تقاضا می‌شود که کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کشاورزان، دامداران، پرورش‌دهندگان مرغ و ماهی، نمایندگانی از آبفا، جهاد کشاورزی و آب و برق تشکیل شود و بخش غیردولتی را نیز مقداری در این امر دخیل کنیم.

استاندار خوزستان امسال کشاورزان به شدت صدمه دیده‌اند. تقاضا می‌کنم و اگر امکان دارد تسهیلات کشاورزان، دامداران و پرورش‌دهندگان ماهی یک سال تمدید شود.

وی بیان کرد: در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، قسمت اعظم طرح یعنی بیش از ۲۰۰ هزار هکتار در این دولت انجام شد. تقاضا می‌شود که اعتبار ۲۳ هزار هکتار از این طرح در استان خوزستان نیز تخصیص داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج