۱۱۳۹۳۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یحیی مثل دربی احتیاط نکند، تراکتور هم می‌بازد

من با اطمینان می‌گویم اگر از ابتدا داوران به همین شکل قضاوت می‌کردند که مدنظر استقلالی‌هاست، بازهم این تیم قهرمان نمی‌شد. چون یک دربی را برده‌اند دلیل نمی‌شود که همه ابزار قهرمانی را در اختیار داشته‌اند. اگر یحیی گل‌محمدی در این بازی احتیاط نمی‌کرد و با دو مهاجم بازی می‌کرد، مطمئن باشید پرسپولیس برنده این میدان می‌شد.

فرهیختگان: پرسپولیس فقط دو بازی دیگر تا پنجمین قهرمانی پیاپی‌اش در لیگ برتر فاصله دارد و امروز در یکی از حساس‌ترین بازی‌هایش باید به دیدار تراکتور تبریز برود. دیداری که جدای از بحث قهرمانی از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است. به بهانه برگزاری این بازی و شرایط حساس لیگ به سراغ ضیا عربشاهی، هافبک معروف پرسپولیس در دهه ۶۰ رفتیم. عربشاهی که به‌صراحت لهجه شهره است به شرایط پرسپولیس و لیگ پرداخته و البته پاسخ‌هایی نیز به برخی حرف‌های مطرح شده از سوی رقبا داد که متن کامل این گفت‌وگو در ادامه از نظر شما می‌گذرد.

لیگ به روزهای حساسی رسیده و فاصله زیادی تا پایان ندارد. سرنوشت این لیگ را چطور می‌بینید؟!

چیزی که مشخص شده این است که پرسپولیس خودش را برای فتح پنجمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر آماده می‌کند. خب باید همه بپذیریم که این تیم شخصیت قهرمانی را دارد و از بهترین نفرات در کادرفنی و تیم برخوردار است. این تیم تا اینجای کار بسیار مقتدر نشان داده و با حفظ این اقتدار به‌راحتی به قهرمانی خواهد رسید و هوادارانش نیز خود را برای برپایی جشن قهرمانی آماده کرده‌اند.

بازی‌های باقی‌مانده اصلا آسان به‌نظر نمی‌رسد و ضمن اینکه سپاهان هم سایه‌به‌سایه پرسپولیس حرکت می‌کند.

اصلا نمی‌خواهم در معادلات قهرمانی، سپاهان را نادیده بگیرم، اما در این رقابت شرایط پرسپولیس را بهتر از رقیبش می‌بینم. این تیم صاحب یکدلی زیادی است و همین اتحاد می‌تواند برگ برنده پرسپولیس در این رقابت باشد. البته اگر پرسپولیس بخواهد این دو بازی باقی‌مانده را دست‌کم بگیرد قطعا دچار مشکل می‌شود چون سپاهان معطل نمی‌ماند و می‌خواهد از رقیبش سبقت بگیرد. پرسپولیس اگر در این دو بازی با دو مهاجم بازی کند قطعا به‌راحتی به دو پیروزی با ارزش دست پیدا خواهد کرد.

رقبا می‌گویند در این قهرمانی‌ها خیلی به پرسپولیس کمک شده است.

چه کسی کمک کرده؟! این حرف‌ها را کسانی مطرح کرده‌اند که خودشان و تیم‌شان قادر به کسب قهرمانی نبوده‌اند. اینها فقط می‌خواهند توپ را در میدان پرسپولیس بیندازند. مربی یک تیم وقتی تیمش نمی‌تواند قهرمان شود حق ندارد هواداران تیمش را علیه تیم دیگر بشوراند. حرف‌هایی مثل اینکه بگویند وزیر پرسپولیسی است و یا اگر فلان داور بود تیم‌شان قهرمان می‌شد، حرف‌های کسانی است که از لحاظ فنی ضعیف هستند و می‌خواهند همه تقصیرات خود را پشت این‌طور حرف‌ها پنهان کنند.

اما استقلال حالا دارد نتیجه می‌گیرد!

من با اطمینان می‌گویم اگر از ابتدا داوران به همین شکل قضاوت می‌کردند که مدنظر استقلالی‌هاست، بازهم این تیم قهرمان نمی‌شد. چون یک دربی را برده‌اند دلیل نمی‌شود که همه ابزار قهرمانی را در اختیار داشته‌اند. اگر یحیی گل‌محمدی در این بازی احتیاط نمی‌کرد و با دو مهاجم بازی می‌کرد، مطمئن باشید پرسپولیس برنده این میدان می‌شد و حالا اعضای این باشگاه حرف دیگری می‌زدند. ۳ مدافع میانی این باشگاه به‌شدت نفوذپذیر هستند و با ۲ مهاجم به‌راحتی می‌توان از سد این دفاع گذشت. اما با حرف‌های نادرست فقط می‌خواهند توپ را به زمین پرسپولیس بیندازند. الان دائم می‌گویند به پرسپولیس بیشتر از استقلال پول داده‌اند، اما حالا می‌بینید اخباری منتشر می‌شود که نشان می‌دهد استقلالی‌ها چقدر هزینه کردند. رقم‌های ۴ و ۵ میلیارد بابت قراردادها پرداخت کرده‌اند و با این وجود نتیجه لازم را نگرفتند و دل هواداران‌شان را سوزانده‌اند.

چرا به‌نظر رقبا این‌طور می‌آید که پرسپولیس از جایی حمایت می‌شود؟

گفتم که با این حرف‌ها می‌خواهند ناکامی‌های خود را توجیه کنند، وگرنه همه می‌دانند که وضعیت مالی پرسپولیس اصلا خوب نیست. داخل پرسپولیس خودش را می‌سوزاند و بیرونش بقیه را. الان می‌گویند منابع مالی برای هر دو تیم یکی بوده است، اما بازیکنان پرسپولیس با درآمد کمتر با هم متحد و همدل عمل کرده و خود را به پنجمین قهرمانی نزدیک کرده‌اند.

بازی با تراکتور را چطور ارزیابی می‌کنید؟!

تراکتور حریف بسیار خوبی است. بازیکنان خیلی خوبی هم دارد. پس قطعا حریف ساده‌ای برای پرسپولیس نیست. اما اگر پرسپولیس مثل بازی با ماشین‌سازی با دو مهاجم به میدان برود قطعا این تیم هم به سرنوشت ماشین‌سازی دچار می‌شود و بازنده میدان خواهد بود. پرسپولیس اگر می‌تواند از آل‌کثیر استفاده کند بهتر است او را کنار مغانلو قرار دهد و اگر نه عبدی برای این بازی مهره بسیار ارزشمندی است. این بازیکن جوان نشان داده که به‌خوبی می‌تواند از موقعیت‌هایش استفاده کند و تیم را به گل برساند. یحیی استرس و احتیاط را کنار بگذارد، پرسپولیس روز بسیار خوبی را مقابل تراکتورسازی سپری می‌کند. باید پرس را از دفاع حریف شروع کنند و اجازه خودنمایی به حریف ندهند.

و نظرتان درمورد عملکرد تیم مدیریتی پرسپولیس؟

سمیعی با اینکه مدیر حراستی است، اما یک بچه مسلمان واقعی بوده و یک پرسپولیسی عاشق و واقعی است. او را به‌خوبی می‌شناسم. می‌دانم همه زحمت خود را برای حل مشکلات پرسپولیس کشیده است. فقط از او یک خواهش دارم. لطفا جلوی سخنگوی باشگاه خود را در فضای مجازی بگیرد و اجازه ندهد اینقدر مصاحبه کرده و پیام منتشر کند که آرامش را از پرسپولیس می‌گیرد. اگر پرسپولیسی هستیم نباید آرامش را از تیم بگیریم. این صحبت‌ها کمکی به پرسپولیس نمی‌کند. بگذارند این دو بازی هم تمام شود و پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر ببرد تا خیال هواداران تیم راحت شود، بعد هرچه دلشان خواست مصاحبه کنند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج