۱۱۳۹۴۶۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

آب شیرین شده خلیج فارس به کرمان می‌آید

استاندار کرمان با اشاره به آخرین وضعیت خط لوله انتقال آب خلیج فارس به کرمان گفت: این امکان وجود دارد تا سال آینده بخشی از آب شرب شهر‌های شمالی استان کرمان از این طریق تأمین شود.

خبرگزاری مهر: استاندار کرمان با اشاره به آخرین وضعیت خط لوله انتقال آب خلیج فارس به کرمان گفت: این امکان وجود دارد تا سال آینده بخشی از آب شرب شهرهای شمالی استان کرمان از این طریق تأمین شود.

جلسه هماهنگی در خصوص تنش آبی شهرها و روستاهای شمال استان کرمان امروز سوم مردادماه به ریاست استاندار کرمان و با حضور نماینده قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء (ص) و با هماهنگی سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد. در این جلسه درباره کمک به رفع تنش آبی در روستاها و شهرهای شمالی استان تبادل نظر شد.

علی زینی وند استاندار کرمان در پایان این جلسه گفت: هماهنگی‌های خوبی در رابطه با خط لوله انتقال آب به طول ۹۰ کیلومتر از محل تلاقی خط انتقال آب خلیج فارس تا کرمان به عمل آمد.

وی گفت: طول خط انتقال آب به شهر کرمان حدود ۱۲۵ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن قبلاً توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) (کرمان تا باغین) انجام شده و ۹۰ کیلومتر آن باقی مانده که باید اجرا شود.

استاندار کرمان بیان کرد: این پروژه هزینه بسیار سنگینی دارد و بخشی از هزینه و اعتبارش تأمین شده و از قرارگاه خاتم النبیاء (ص) خواستیم از امکاناتش استفاده کند و این ۹۰ کیلومتر را به صورت جهادی انجام دهد.

زینی وند افزود: در ادامه و با اجرای خط انتقال آب، در خصوص تخصیص آب شیرین شده خلیج فارس که قابل شرب است به شهرهای شمالی مثل رفسنجان، انار و کرمان تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار کرمان گفت: این امکان وجود دارد که بتوانیم تا سال آینده بخشی از آب شرب شهرهای شمالی را از این طریق تأمین کنیم.

فازهای یک و دو این خط انتقال آب از بندرعباس تا مس سرچشمه تا کنون به بهره برداری رسیده است و اجرای آن به سمت استان یزد ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج