۱۱۳۹۹۸۷
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

جاده‌های مغناطیسی برای شارژ خودرو‌های برقی

هزینه پیاده‌سازی ایده جاده‌هایی که بتوانند خودرو‌های برقی را شارژ کنند تاکنون بالاتر از آن بود که این طرح به واقعیت تبدیل شود، اما حالا سازمان حمل و نقل ایندیانا آمریکا (INDOT) اعلام کرده که در حال آزمایش نوع جدیدی از سیمان با ذرات مغناطیس است.

دیجیاتو: هزینه پیاده‌سازی ایده جاده‌هایی که بتوانند خودروهای برقی را شارژ کنند تاکنون بالاتر از آن بود که این طرح به واقعیت تبدیل شود، اما حالا سازمان حمل و نقل ایندیانا آمریکا (INDOT) اعلام کرده که در حال آزمایش نوع جدیدی از سیمان با ذرات مغناطیس است. انتظار می‌رود که این فناوری بالاخره بتواند امکان ساخت جاده‌هایی با قابلیت شارژ پرسرعت خودروهای برقی را فراهم کند.

جاده‌های مغناطیسی برای شارژ خودرو‌های برقی

سازمان INDOT با سرمایه‌گذاری بنیاد علوم ملی آمریکا (NSF) و همکاری دانشگاه «پردو» (Purdue) و شرکت آلمانی «مگمنت» (Magment) روی این پروژه کار می‌کند. آن‌ها تحقیقات خود را در سه فاز انجام می‌دهند. ابتدا عملکرد سیمان مغناطیسی (موسوم به مگمنت) را در آزمایشگاه بررسی خواهند کرد. سپس به سراغ آزمایش روی جاده‌ای ۴۰۰ متری می‌روند.

شرکت مگمنت می‌گوید بهینگی انتقال توان در محصول آن‌ها به رقم رکوردشکن ۹۵ درصد می‌رسد و هزینه پیاده‌سازی آن از هزینه‌های استاندارد جاده‌سازی بیشتر نیست. این شرکت آلمانی مدعی است که فناوری جاده‌های آن‌ها قابل خرابکاری نیست و مقاومت بالایی دارد.

فاز سوم این پروژه که بسیار جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد شامل آزمایش ظرفیت این فناوری برای شارژ کامیون‌های سنگین با توانی در حدود ۲۰۰ کیلووات است. اگر همه‌چیز موفقیت‌آمیز پیش برود، INDOT از این فناوری برای جاده‌های بین شهری ایالت ایندیانا استفاده خواهد کرد.

دستیابی به قابلیت شارژ مستقیم کامیون‌های سنگین از داخل جاده‌ها بدون آلودگی و با کمترین هزینه یک دستاورد محیط زیستی بسیار مهم خواهد بود. اگرچه فناوری مگمنت بسیار نویدبخش به نظر می‌رسد و با ادعای شرکت سازنده مبنی بر توانایی‌هایش می‌توانیم تا حد زیادی به آینده امیدوار شویم، اما هنوز مسیر زیادی باید طی شود تا به مرحله پیاده‌سازی نهایی برسیم و مطمئن شویم که این فناوری به درستی کار می‌کند.

پیش‌تر بریتانیا هم حدود ۷۸۰ میلیون دلار را به تحقیق درباره شارژرهای زیر جاده‌ای اختصاص داده بود. با گسترش خودروهای برقی نیاز به شارژرهای بهینه و در دسترس اهمیت مضاعفی پیدا کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج