جاباما
۱۱۴۰۲۲۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ارتشی آمریکایی به ۴۵ماه زندان محکوم شد

تحلیل‌گر پیشین اطلاعات ارتش آمریکا به جرم افشای جزئیات حملات پهپادی به ۴۵ ماه زندان محکوم شد. دنیل هیل که در سال ۲۰۱۲ به افغانستان اعزام شده بود وظیفهٔ تعیین اهداف حملات پهپادی و نیز ردیابی موبایل دشمنان احتمالی را بر عهده داشت.

یورو نیوز: تحلیل‌گر پیشین اطلاعات ارتش آمریکا به جرم افشای جزئیات حملات پهپادی به ۴۵ ماه زندان محکوم شد. دنیل هیل که در سال ۲۰۱۲ به افغانستان اعزام شده بود وظیفهٔ تعیین اهداف حملات پهپادی و نیز ردیابی موبایل دشمنان احتمالی را بر عهده داشت.

این افسر اطلاعاتی گفته است که حملات پهپادی که به کمک وی و همکارانش طرّاحی شده به‌هیچ وجه دقّت لازم را نداشته و شهروندان بیگناه نیز طی آنها کشته شده‌اند و او که به‌شدت از این بابت احساس گناه می‌کرده، «با باور به پنهانکاری و رفتار غیراخلاقی دولت»، جزئیات این حملات را در اختیار یک روزنامه‌نگار گذاشته است.

ارتشی آمریکایی به ۴۵ماه زندان محکوم شد

دادستانان پرونده اعلام کردند اطلاعاتی که هیل لو داده است «خطر واردکردن آسیب‌های جدی و در برخی موارد بسیار شدید به امنیت ملی را در بر داشته است». آنان همچنین اعلام کردند اطلاعات محرمانه و فوق‌ محرمانه‌ای که از سوی هیل لو رفته است در میان مجموعه مدارکی یافت شده که «به‌منظور کمک به ستیزه‌جویان داعش برای گریز از ردیابی‌شدن» فراهم شده بوده است.

وکلای آقای هیل با توسل به «نیت انسان‌دوستانهٔ او» و این واقعیت که «دولت هیچگونه مدرکی دال بر وارد شدن آسیبی جدی به امنیت ملی ارائه نکرده» خواستار تخفیف مجازات وی شده بودند.

پرونده دنیل هیل یکی از مجموعه پرونده‌هایی است که وزارت دادگستری آمریکا در سالهای اخیر کارکنان دولت‌های پیشین و کنونی این کشور به اتهام افشای اسرار محرمانه تشکیل می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج