جاباما
۱۱۴۱۷۹۸
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

تحول سفر‌های هوایی با هواپیمای شگفت‌انگیز!

تغییرات چشمگیر در طراحی هواپیما‌های مسافربری نادر هستند، اما در تلاش برای کاهش مصرف سوخت و سبز شدن صنعت هوانوردی، به نظر می‌رسد برخی موارد مد نظر قرار گرفته اند.

عصر ایران: شرکتی نوپا به نام اس‌ئی اروناتیکس (SE Aeronautics) به تازگی از طرح مفهومی یک هواپیمای مسافربری به نام اس‌ئی۲۰۰ رونمایی کرده که از پیکربندی عجیبی در مقایسه با طراحی هواپیماهای حال حاضر برخوردار است. در طراحی اس‌ئی۲۰۰ از سه بال استفاده شده و این هواپیما پتانسیل برخاستن و فرود در فرودگاه هایی با باند کوتاه‌تر را نوید می دهد.

تحول سفر‌های هوایی با هواپیمای شگفت‌انگیز!

تغییرات چشمگیر در طراحی هواپیماهای مسافربری نادر هستند، اما در تلاش برای کاهش مصرف سوخت و سبز شدن صنعت هوانوردی، به نظر می رسد برخی موارد مد نظر قرار گرفته اند. نمونه اولیه اس‌ئی۲۰۰ یک هواپیمای پهن پیکر را ارائه کرده و طراحی بال سه گانه آن با یک دم دوتایی و یک جفت پیشرانه که در عقب هواپیما قرار گرفته اند، تکمیل می شود.

تحول سفر‌های هوایی با هواپیمای شگفت‌انگیز!

این طرح مفهومی توانایی حمل 264 مسافر را دارد، در شرایطی که نسبت به دیگر هواپیماهای جت هم اندازه خود 70 درصد سوخت کمتری مصرف می کند. طراحان اشاره داشته اند که این هواپیما می تواند برد پرواز بیش از 10,500 مایل (16,898 کیلومتر) با بیشینه سرعت 690.5 مایل در ساعت (1,111 کیلومتر در ساعت) داشته باشد.

تحول سفر‌های هوایی با هواپیمای شگفت‌انگیز!

این برد پروازی و بیشینه سرعت بالاتر از دیگر جت های مسافربری در کلاس هواپیمای اس‌ئی۲۰۰ است. همچنین، طراحی خاص این هواپیما اجازه استفاده آن از فرودگاه هایی با باند کوتاه‌تر را می دهد که برای برخی هواپیماهای تجاری فعلی قابل استفاده نیستند. از دیگر تغییرات قابل توجه در طراحی هواپیمای اس‌ئی۲۰۰ می توان به عدم ذخیره سوخت در بال ها، همانند آنچه در هواپیماهای تجاری امروزی شاهد هستیم، اشاره کرد. در عوض، سوخت هواپیما در مخزنی در بالای بدنه ذخیره می شود.

تحول سفر‌های هوایی با هواپیمای شگفت‌انگیز!

هواپیمای اس‌ئی200 از یک ساختار مونوکوک یکپارچه بهره می برد که به عنوان پیشرفتی در عملکرد و ایمنی توصیف می شود. دستیابی به ایمنی با استفاده از بدنه مونوکوک اهمیت دارد زیرا هواپیماهای تجاری فعلی در قالب تکه هایی بزرگ به هم متصل می شوند که طی یک حادثه به طور معمول دچار شکستگی می شوند. طراحی یک تکه بدنه و بال ها می تواند هواپیمای اس‌ئی200 را به گزینه ای ایمن‌تر در صورت بروز یک حادثه تبدیل کند.

تحول سفر‌های هوایی با هواپیمای شگفت‌انگیز!

این هواپیما با مد نظر قرار دادن طول عمر مفید ۵۰ سال طراحی شده و به گفته شرکت اس‌ئی اروناتیکس، ساخت این هواپیما می تواند در نیمی از مدت زمان مورد نیاز برای ساخت یک هواپیمای مسافربری فعلی با اندازه ای مشابه صورت بگیرد. دو پیشرانه هواپیمای اس‌ئی۲۰۰ در مجموع توانایی تولید ۶۴ هزار پوند نیرو را خواهند داشت، در شرایطی که ۷۰ درصد سوخت کمتری مصرف می کنند. میزان انتشار کربن این هواپیما نیز ۸۰ درصد کمتر از هواپیماهای هم کلاس حال حاضر آن عنوان شده است. در حال حاضر، اطلاعاتی درباره زمان ورود این هواپیما به خط تولید ارائه نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساناز

      این خبرا چه ربطی به ما داره که هنوز ماشینها، قطار و هواپیماهای چهل سال پیش رو سوار میشیم و تازه نوید میدن که باید عقب تر از این حرفها برگردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای اینکه بدبختی خود را بهتر درک کنیم70/مردم قادر به پرداخت پول بلیط هواپیما نیستن

    • جاوید

      ما هم ایران خودرو داریم

    • سید دل ها

      بنازم باریکلا

    • بدون نام

      به ایران بدن چن سال بعد وانتشم میزنه :))))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج