۱۱۴۲۷۵۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

گوترش خواستار امحای سلاح‌های هسته‌ای شد

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد خواستاراقدام همه کشورهای جهان برای رسیدن به جهان عاری از سلاح های هسته ای و امحای کامل این سلاح ها شد.

ایرنا: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد خواستاراقدام همه کشورهای جهان برای رسیدن به جهان عاری از سلاح های هسته ای و امحای کامل این سلاح ها شد.

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت درباره فقدان پیشرفت برای رسیدن به هدف یک جهان عاری از سلاح اتمی به شدت نگرانم.

گوترش خواستار امحای سلاح‌های هسته‌ای شد

گوترش تصریح کرد از همه کشورهای دارنده سلاح‌های هسته ای می‌خواهم به صورت جداگانه و جمع اقداماتی را برای کاستن از خطرات ناشی از این سلاح ها اتخاذ کنند.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد تنها تضمین درباره عدم استفاده از سلاح‌های هسته ای امحای کامل آنها است.
اظهارات دبیر کل سازمان ملل در حالی است که آمریکا و برخی کشورها همچنان در حال تجهیز و نوسازی زرداخانه های اتمی خود و مسابقه تسلیحاتی هستند.

در سوم بهمن ماه ۹۹ پیمان ممنوعیت سلاح های هسته ای با هدف برقراری صلح در جهان به اجرا درآمد.

این پیمان در سال ۲۰۱۷ توسط ۱۲۲ کشور در سازمان ملل متحد تصویب شد اما ۸۶ کشور آن را امضا و از بین آنها ۵۱ کشور آن را تصویب کرده اند اما خبری از امضای دارندگان سلاح های هسته ای و متحدان آنها نیست.

بیشتر کشورها از تصویب پیمان منع سلاح های هسته ای (TPNW) در سال ۲۰۱۷ ابراز خوشحالی و رضایت کرده اند درحالی که (واکنش) کشورهایی که سلاح هسته ای دارند محدود به سکوت و یا ابراز نارضایتی از این پیمان بوده است.

این پیمان نتیجه کنفرانس های بین المللی درباره عواقب انسانی هرگونه انفجار هسته ای و گفت وگوهایی که چندین هفته در ژنو به طول انجامید، است اما بیشتر کشورهایی که سلاح هسته ای دارند این جلسات را تحریم و با مذاکراتی که در نیویورک انجام شد، مخالفت کردند.

اختلاف نظر اصلی در سال ۱۹۶۸ در مورد تفسیر پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) بود، پنج کشور دارای سلاح هسته ای( آمریکا، چین، فرانسه ، انگلیس و روسیه) درخواست کردند حق قانونی آنها در داشتن سلاح هسته ای در این پیمان بدون محدودیت زمانی قید شود اما کشورهایی که سلاح هسته ای نداشتند معتقد بودند که از نیم قرن پیش در ازای تعهد خلع سلاح همه کشورها از داشتن سلاح های تسلیحاتی منصرف شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج