۱۱۴۲۸۰۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

گرمی تابستان را با این نوشیدنی خنک کنید

این روزها که زور کولر و پنکه به گرمای شدید و داغ تابستان نمی‌چربد، نوشیدن یک لیوان نوشیدنی دبش و خنک حسابی می‌تواند ساعات گرم تابستان را برای انسان دلچسب کند.

ایسنا: این روزها که زور کولر و پنکه به گرمای شدید و داغ تابستان نمی‌چربد، نوشیدن یک لیوان نوشیدنی دبش و خنک حسابی می‌تواند ساعات گرم تابستان را برای انسان دلچسب کند.

گرمای شدید این روزهای تابستان، بازار داغ نوشیدنی‌های خنک را حسابی داغ داغ کرده است؛ شربت تخم‌شربتی یکی از نوشیدنی‌های محبوب و مخصوص فصل تابستان است که به رفع تشنگی انسان در روزهای داغ تابستان کمک خواهد کرد.

گرمی تابستان را با این نوشیدنی خنک کنید

به گفته کارشناس تغذیه در استان کردستان، شربت تخم‌شربتی یک نوشیدنی ساده و سالم و سرشار از ویتامین‌ها، کلسیم، پروتئین و آنتی اکسیدان‌ها است که به عنوان یک خنک کننده و موثر در رفع عطش انسان در روزهای گرم تابستان طرفداران بسیاری دارد.

سارا فوضی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تخم شربتی گیاهی خودرو و یک ساله است که شبیه به ریحان با برگ‌ها و تخم‌های ریزتری می‌باشد، ساقه‌های آن مربعی شکل و گلی مایل به قرمز و صورتی دارد، گیاه تخم‌شربتی در اوایل بهار در کوهستان‌ها و بیابان‌ها می‌روید.

وی عنوان کرد: تخم شربتی علاوه بر اینکه یک نوشیدنی لذت بخش بوده، دارویی گیاهی است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید بوده و لعاب این دانه‌ها پس از جذب آب به صورت ژله‌ای درآمده که برای رفع عطش انسان در روزهای تابستان بسیار موثر است.

فوضی با اشاره به اینکه طبع تخم شربتی گرم و تر است، افزود: شربت تخم‌شربتی در رفع عطش و تشنگی فرد بسیار موثر است؛ زیرا دانه‌های ژلاتینی تخم آن از آب ساخته شده و فاقد هرگونه کالری بوده و چون آب آن به مدت طولانی داخل دانه‌ها و نیز در درون بدن انسان باقی می‌ماند باعث احساس سیری و کاهش تشنگی در انسان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف این شربت گیاهی در تامین انرژی متعادل در طول روز و به تنظیم قندخون انسان نیز کمک می‌کند، تصریح کرد: آب لیموترش تازه و تخم شربتی یک نوشیدنی سالم و ساده است که باعث تنظیم قندخون انسان می‌شود.

فوضی تاکید کرد: افراد دیابتی بهتر است یک قاشق تخم‌شربتی را خیس کرده و با یک لیوان شیر و مقداری وانیل مخلوط کرده و بدون اضافه کردن شکر آن را میل نمایند، این معجون بدون اینکه قند بدن انسان را افزایش دهند انرژی زیادی را تولید می‌کنند.

وی تخم‌شربتی را در لاغری موثر دانست و افزود: تخم‌شربتی در کاهش وزن موثر است، زیرا تخم شربتی سیرکننده بوده و در کاهش اختلالات غذایی تاثیر بسزایی دارد.

سارا فوضی یادآور شد: تخم‌شربتی حاوی اسیدهای چرب امگا3، فیبرها، آنتی اکسیدان‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی مفیدی است که ذخیره چربی‌ها را متزلزل و به دلیل قدرت جذب‌کنندگی بالای تخم‌شربتی در کاهش وزن انسان نیز موثر است، زیرا تخم شربتی تا 10 برابر بیشتر از وزن خود آب را جذب می‌کند در نتیجه سیرکننده است و تاثیر زیادی در سلامت و تناسب اندام دارد.

به گفته این کارشناس تغذیه، تخم‌شربتی در کاهش عارضه گوارشی و بهبود حرکات روده و سم‌زدایی در بدن بسیار موثر است.

فوضی همچنین تخم‌شربتی را برای خوشبو شدن دهان و دندان موثر دانست و افزود: تخم‌شربتی با خواص ضد قارچی و ضدویروسی و ضدمیکروبی که دارد در پیشگیری از زخم دهان، نفس بدبو، پوسیدگی و پلاک دندان موثر است؛ همچنین تخم‌شربتی در کاهش تنش‌های روزانه و کاهش خستگی ذهنی و عصبی انسان بسیار موثر است.

این کارشناس تغذیه در پایان یادآور شد: به دلیل اینکه دانه‌های ریز تخم‌شربتی دارای گلوتن هستند مصرف این ترکیب به هیچ‌وجه به بیماران مبتلا به سلیاک توصیه نمی‌گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج