اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۴۳۶۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

واکنش به خبر ۳ هزار بورسیه غیرقانونی

وزیر علوم دولت دهم، خبر بورسیه ۳ هزار نفر به صورت غیرقانونی در دولت گذشته را یک فضاسازی برای درگیر کردن اذهان مردم خواند.

خبرگزاری فارس: وزیر علوم دولت دهم، خبر بورسیه ۳ هزار نفر به صورت غیرقانونی در دولت گذشته را یک فضاسازی برای درگیر کردن اذهان مردم خواند.

کامران دانشجو وزیر سابق علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه عیادت از آیت‌الله مهدوی کنی در پاسخ به سؤالی درباره خبر مطرح شده در خصوص ۳ هزار بورسیه غیرقانونی در دولت قبل گفت: خط خطی کردن کارنامه دیگران کار درستی نیست.

وی اظهار داشت: دیروز مسئولان وزارت علوم به مجلس رفتند و در این باره صحبت کرده و مشکل خاصی هم نبوده است و من می‌خواهم که دولت جدید کارنامه خود را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه ما در دولت قبل ۱۹ هزار عضو هیأت علمی ایجاد کرده و ۵ هزار نفر را بورسیه کردیم، تصریح کرد: این دولت نیز بیاید و بگوید چه کار کرده؛ در زمان ما از نظر علمی رتبه ۱۳ متوسط رشد علمی دنیا را داشته‌ایم و در منطقه اول شده‌ایم. آنها بیایند بگویند از نظر علمی رشد بیشتر شده و چه میزان عضو هیأت علمی جذب کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در همه موارد بهترین کار ارائه کارنامه خود افراد است، اظهار داشت: ما وقتی وارد وزارت علوم شدیم کارنامه قبلی‌ها را غلط‌گیری نکردیم و اساسا غلط‌گیری کارنامه دیگران کار دولت‌های ضعیف است و دولت قوی کارنامه خود را با دیگران مقایسه می‌کند.

وزیر سابق علوم ادامه داد: ما اعلام کردیم در طول ۴ سال ۱۴۰ هزار مقاله علمی ثبت‌شده داشتیم ولی این رقم در طول دوران اصلاحات ۹ هزار مقاله ارائه شده است.

دانشجو با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و گرانی‌های موجود در کشور، بر لزوم پاسخگویی دولت افزود: به هر حال مردم این گزارشات را از دولت طلب خواهند کرد.

وی مطرح کردن بورسیه ۳ هزار دانشجو به صورت غیرقانونی را یک فضاسازی برای درگیر کردن اذهان مردم خواند و تصریح کرد: کار یک مجموعه قوی این نیست که دولت قبلی را خراب کند و بر روی خرابه‌های آن، خود را آباد نمایند.

وزیر سابق علوم با اشاره به طرح مواردی نظیر دانشجویان ستاره‌دار در ماه‌های گذشته گفت: بعد از مطرح کردن بحث دانشجویان ستاره‌دار آنها دیدند این موضوع پس از توضیحات ما نگرفت و حالا پس از آنکه ۶ ماه پیش این مسئله را مطرح کردند دوباره آن را طرح می‌کنند و ظاهرا قرار است هر ۶ ماه یک بار این مسئله ارائه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شاید با این مسئله می‌خواهند ضعف‌های خود را بپوشانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج