۱۱۴۳۷۱۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بیاتی‌نیا: بدون وحدت، خبری از جام نیست

اشکال اصلی تیم فرهاد در خط دفاعی است. فرهاد در حمله سیستم خوبی دارد، ولی در دفاع باید به تکامل برسد. این خط ضعف‌های زیادی دارد و تیم در دفاع کردن مشکل دارد. این مربی در کنار دیگر موارد باید به این مهم در وضعیت فنی تیمش رسیدگی کند؛ چراکه از این لحاظ کم صدمه ندیده است.

فرهیختگان: استقلال فینال جام‌حذفی را به تیم فولاد خوزستان واگذار کرد و قهرمانی را از دست داد تا فرهاد مجیدی با همه تلاش‌هایی که کرد، بازنده سال‌های اخیر و مرد بدون جام آبی‌ها لقب بگیرد. در این بین آنچه بیش از هر چیز به چشم آمد عدم اتحاد بین مدیریت و مربی این باشگاه بود. بااین‌حال پیشکسوتان باشگاه استقلال از فرهاد مجیدی حمایت می‌کنند و او را مرد تنهای این روزهای استقلال می‌دانند و برخی‌ هم او را در این ماجرا بی‌تقصیر نمی‌دانند. مهاجم سابق آبی‌ها هم معتقد است که استقلال به‌خاطر مشکلات مدیریتی باشگاه و برخی مسائل مربوط به مجیدی جام‌حذفی را از دست داده است. گفت‌وگو با محسن بیاتی‌نیا را بخوانید.

چرا استقلال قهرمانی را از دست داد؟

فولاد تیم کامل‌تری بود. هم فولاد موقعیت خوب داشت هم استقلال ولی فولاد شرایط بهتری داشت. آنها از نظر مدیریتی و حتی کادرفنی تیم کامل‌تری بودند و به آنها به‌خاطر قهرمانی تبریک می‌گویم. با مدیریت حرفه‌ای، صبر و تلاش زیاد به موفقیت رسیدند. استقلال اما تیم نبود. ضعف مدیریت به‌خصوص در این بازی کاملا احساس شد. مشخص بود مددی حامی تیم و سرمربی نیست و استقلال به عدم مدیریت باخت.

یکی از انتقاد‌ها به فرهاد مجیدی نیمکت خالی این تیم است. نظر شما چیست؟

بله، نیمکت استقلال خالی است و باید افراد قوی روی نیمکت باشند. به بازی‌های لیگ نگاه نکنید، این نیمکت خالی در این بازی‌های حساس مثل فینال حذفی خود را نشان داد. ضمن اینکه در بسیاری از بازی‌ها فرهاد کنار خط بود و تیم را هدایت می‌کرد ولی در این بازی که محروم بود غیبت یک مهره قوی به جای او احساس می‌شد. فردی که بتواند جای او را پر کند. نمی‌گویم آنها که هستند، خوب نیستند؛ حرف این است که باید نفرات بیشتری در کنار او باشند تا در کنار او و یا در غیاب او جایش را برای بازیکن پر کنند.

فکر می‌کنید به مربی دیگری اعتماد ندارد یا اعتماد بیش از حد به خودش مانع از آن شد تا مربی دیگری به کادرفنی اضافه کند؟

نمی‌دانم چرا نیمکت فرهاد مجیدی تا این اندازه خلوت است من جای او نیستم و نمی‌توانم اظهارنظر کنم. هیچ نظری ندارم ولی این انتقاد به او وارد است. تصمیمات فرهاد مجیدی تا یک جایی نتیجه داشت و حالا می‌بینید که جواب نداد. شما برای فتح قله‌ها به یک تیم نیاز دارید. تیم فقط بازیکن نیست. مدیریت، تدارکات، مربی و بسیاری مهره‌ دیگر نیاز دارد. از لحاظی به او انتقاد دارم. اول از همه اینکه نیمکت قوی در کنار خود نداشت. همه آدم‌ها کامل نیستند. به او حق می‌دهم که تنها بود ولی به او انتقاد دارم که نیمکت قوی نداشت و خودش را تنها کرد. نیمکت قوی ممکن بود بیشتر به درد او بخورد.

نبودش کنار خط را در قهرمان نشدن دخیل می‌دانید؟

به نظر من مجیدی بیشتر از دفعاتی که روی نیمکت نشست، اخراج شده! این زنگ خطری برای این مربی است و باید خودکنترلی بیشتری داشته باشد. ما هیچ‌کدام کامل نیستیم و باید به تکامل برسیم. یک‌سری سریع‌تر از اشتباهات خود درس می‌گیرند و یک‌سری دیرتر. به نظر من فرهاد باید بیش از این روی خود کار کند. مشاوران قوی به خدمت بگیرد و افرادی را که در کنار خود دارد از بین آدم‌های قوی انتخاب کند. وقتی می‌تواند تا فینال جام‌حذفی بالا بیاید و در لیگ امتیازات خوبی بگیرد نباید لحظه آخر جام را از دست دهد. اگر می‌خواهیم داستان را خوب تمام کنیم باید از خط پایان عبور کنیم.

بااین‌حال به نظر می‌رسد اختلاف مدیریت و کادرفنی دلیل اصلی این اتفاقات بوده. مقصرش کیست؟

ما نمی‌توانیم جای دیگران صحبت کنیم. من نمی‌دانم ارتباط این دو چطور بوده است. ما می‌توانیم درمورد ماجرایی تمام‌شده اظهارنظر کنیم ولی تصمیمات آنی آدم‌ها چیز دیگری است. من معتقدم مدیریت باید بهتر عمل می‌کرد و فرهاد خیلی کارها را نمی‌کرد ولی جای این آدم‌ها و در موقعیت آنها نبودم. استقلال قهرمانی را از دست داده و ما در شرایطی که همه‌چیز مشخص است درمورد این موضوع صحبت می‌کنیم پس هرگز نمی‌توانیم آدم‌هایی را که در لحظه تصمیم گرفتند، قضاوت کنیم. مهم این است قبل از اینکه به نتیجه برسیم، تصمیم درست را بگیریم. وقتی وحدت نباشد دست‌تان به جام نمی‌رسد. چطور سعید آذری و نکونام قهرمان شدند؟

چیزی به ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نمانده و به نظر استقلال بلاتکلیف است.

مدیریت باید به‌سرعت وارد عمل شده و برای این تیم تعیین‌تکلیف کند. استقلال سوم لیگ شده و تا فینال حذفی رسیده است. بااین‌حال این تیم در حد تیمی معمولی بوده است. باید تقویت شود. لازم است آسیا را دست‌کم نگیریم. رقبا درحال برنامه‌ریزی و پول خرج کردن هستند. باید به‌سرعت تشکیل جلسه داده، درمورد کادرفنی و تقویت آن یا هر تصمیم دیگری تشکیل جلسه دهند و بعد برای جذب بازیکن اقدام کنند. این تیم برای سروسامان گرفتن نیازمند برگزاری جلسات مکرر است.

فکر می‌کنید با مصاحبه‌هایی که کادرفنی و بازیکنان علیه مددی و برعکس انجام دادند، دوطرف می‌توانند به کار با هم ادامه دهند؟

باید دید چقدر بخشش دارند و چقدر می‌خواهند شرایط را بهبود ببخشند. ممکن است برخی اتفاقات ناخواسته بوده و الان به‌دنبال جبران آن باشند. امیدوارم در استقلال این‌طور باشد و با جبران تلخی‌ها به همبستگی برسند. استقلال نیاز به اتحاد دارد. این تیم را باید نجات دهند و برای رسیدن به موفقیت لازم است استقلال به همبستگی و اتحاد ازدست‌رفته‌اش برسد.

ایراد اصلی تیم مجیدی که باید در ادامه راه برطرف کند، چیست؟

اشکال اصلی تیم فرهاد در خط دفاعی است. فرهاد در حمله سیستم خوبی دارد ولی در دفاع باید به تکامل برسد. این خط ضعف‌های زیادی دارد و تیم در دفاع کردن مشکل دارد. این مربی در کنار دیگر موارد باید به این مهم در وضعیت فنی تیمش رسیدگی کند؛ چراکه از این لحاظ کم صدمه ندیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج