۱۱۴۴۳۳۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نصراصفهانی: فروغی عضو نیرو‌های مسلح نیست

مربی تیم ملی تپانچه گفت: فروغی عضو نیرو‌های مسلح نبوده و تنها برای امدادرسانی به سوریه رفته بود.

ایسنا: مربی تیم ملی تپانچه گفت: فروغی عضو نیروهای مسلح نبوده و تنها برای امدادرسانی به سوریه رفته بود.

محسن نصراصفهانی در خصوص کسب مدال فروغی در آرامش کامل در المپیک توکیو گفت: من فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد روانشناسی ورزش از دانشگاه تهران هستم. اصلی ترین فاکتور در برنامه‌ریزی هر مربی این است که ورزشکار از نظر جسمی و تکنیکی و تاکتیکی در مدت زمان مشخصی به اوج برسد اما ورزشکاری موفق است که از نظر ذهنی و روانی هم به سطح آمادگی خوبی برسد. ماهیت تمرینات من به شکلی است که تلاش می‌کنم ورزشکارانم در مدت زمانی که تا نقطه هدف هست مثلا المپیک یا بازی‌های آسیایی بتوانند از نظر ذهنی و روانی نیز به اوج برسند.

وی گفت: من از ۶ ماه قبل از المپیک از کلیه اصحاب رسانه درخواست کردم که اجازه دهند ورزشکاران بدون هیچ مصاحبه و حاشیه تمریناتشان را ادامه دهند و در آرامش کامل در مسابقات حاضر شوند. این موضوعات برای کسب مدال و حفظ آرامش ورزشکار خیلی موثر است.

مربی تیم ملی تپانچه در پاسخ به این سوال که آیا فروغی جزو نیروهای مسلح بوده است گفت: هیچ ارتباطی ندارد. تیراندازی جنگی با تیراندازی ورزشی ۱۰۰ درصد با هم متفاوت هستند. تیراندازی ورزشی برنامه‌ریزی و تمرینات خاص خودش را دارد و متفاوت است. نمی‌توان این دو مقوله را با هم مقایسه کرد. ضمن اینکه فروغی هیچ دسترسی به سلاح ندارد و سلاحش آمپول و سرم است.

نصراصفهانی در ادامه گفت: فروغی امدادرسان است. او به عنوان امدادرسان به منطقه سوریه اعزام شده و تنها کار امدادرسانی را در منطقه انجام داده بود. او جزو نیروی سپاه قدس هم نیست.

مربی تپانچه در خصوص رسیدن فروغی به اوج گفت: رنک فروغی ۱۵۰ بود. از سال ۹۸ که من تیم را تحویل گرفتم و به مسابقات قهرمانی آسیا رفتیم توانست مقام سومی و سهمیه المپیک را کسب کند. بعد از آن در مسابقات جام جهانی اول شد و طلا گرفت. اکنون هم بعد از المپیک با ۸۰۰۰ امتیاز در رده نخست رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد. فروغی رفته رفته توانست به اوج برسد.

وی در خصوص آغاز اردوهای جدید تیم ملی تپانچه برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ گفت: در اردوهای آمادگی المپیک تعداد محدودی ورزشکار یعنی تنها المپین‌ها و نفرات رزرو را در اختیار داشتیم. اکنون لازم است که یک مسابقات کشوری و انتخابی برگزار کنیم تا بتوانیم تعداد ۲۰ ورزشکار شامل ۵ ورزشکار بزرگسال زن و ۵ مرد، ۵ ورزشکار جوان و نوجوان مرد و ۵ زن را انتخاب کنیم و به اردو دعوت کنیم. در حین اردوها از این ۲۰ نفر تعدادی ریزش انجام شود و بتوانیم نفرات اصلی را تا بازی‌های آسیایی به آمادگی برسانیم.

وی در خصوص زمان برگزاری مسابقه انتخابی گفت: باید فدراسیون جلسه فنی برگزار کند تا تاریخ دقیق مشخص شود و به مرحله اجرا برسد. اکنون به دلیل شیوع کرونا دلتا مقداری فدراسیون در محدودیت قرار گرفته است. وگرنه هدف ما این بود که تا ما در مسابقات المپیک بودیم یعنی اوایل مرداد این مسابقات انتخابی برگزار شود، نتایج مشخص شود و ما که برگشتیم برنامه را اجرا کنیم اما کرونا دلتا اجازه نداد برنامه ما اجرایی شود.

مربی تپانچه در خصوص نیازها و کمبودهای مورد نیاز در این رشته برای تکرار مدال آوری در بازی‌های آسیایی گفت: تیراندازی در سراسر دنیا جزو رشته های پرمدال است و تمام کشورها مخصوصا چین و کشورهایی پیشرفته روی این رشته سرمایه گذاری کرده اند. ما هم نیازمند امکاناتی هستیم تا بتوانیم حداکثر نفرات را به اردوها دعوت کنیم تا پشتوانه سازی شود. باید کنار فروغی و رستمیان تعداد بیشتری تیرانداز بایستند و رقابت کنند تا بتوانند به آمادگی خوبی برسند. همین که ما نخبه های تیراندازی را در اردو در اختیار داشته باشیم، از نظر مهمات و ساچمه حمایت شوند و نیازمندی‌هایشان فراهم باشد و در اردوهای برون مرزی که در برنامه گنجانده می شود شرکت کنند، کفایت می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج