۱۱۴۴۳۸۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مدافعان پرسپولیس در حد شجاع و کنعانی باشند

جواد منافی یکی از بهترین چپ‌پاهای تاریخ پرسپولیس و تیم ملی است؛ پیشکسوتی که در خصوص خریدهای جدید پرسپولیس به اظهارنظر پرداخته و اابته در بین صحبت‌هایش نگرانی شدید خودش را از بابت تمدید نکردن قرارداد با بازیکنان کلیدی ابراز می‌دارد.

ایران ورزشی: جواد منافی یکی از بهترین چپ‌پاهای تاریخ پرسپولیس و تیم ملی است؛ پیشکسوتی که در خصوص خریدهای جدید پرسپولیس به اظهارنظر پرداخته و اابته در بین صحبت‌هایش نگرانی شدید خودش را از بابت تمدید نکردن قرارداد با بازیکنان کلیدی ابراز می‌دارد. در خصوص جذب ابراهیمی و مذاکره با نعمتی و تمامی موارد ریز و درشت باشگاه پرسپولیس گپ‌و‌گفتی با جواد منافی داشتیم و نظر او را جویا شدیم.

ابراهیمی مدافع میانی گل‌گهر به پرسپولیس پیوست و نعمتی هم با پرسپولیس مذاکره کرد. در خصوص حضور این دو بازیکن چه صحبتی دارید؟

کنعانی از پرسپولیس جدا شده و سیدجلال هم سنش بالا رفته بنابراین پرسپولیس به جذب دو مدافع خوب و باکلاس و قدرتمند نیاز دارد که بتوانند در تیم بزرگ پرسپولیس ارزش‌های خودشان را نشان دهند. مسلماً بازی در پرسپولیس بسیار سخت و البته ارزشمند است و بازی برای این تیم کمتر از تیم ملی نیست، اما نکته کلیدی در این بین به کارآفرینی و نشان دادن ارزش‌های فنی بازیکنان جدید بازمی‌گردد.

بازیکنی که اسم و رسم آنچنانی ندارد باید به‌لحاظ فنی ارزش‌های خودش را در زمان منطقی نشان دهد و زمان زیادی برای نشان دادن توانایی‌هایش نیاز نداشته باشد. بازی جای کنعانی یا در کنار سیدجلال و یا جای او کار راحتی نیست، اما امیدوارم بازیکنانی که با نظر کادر فنی انتخاب شده‌اند قادر باشند توانایی‌های خودشان را نشان دهند و بتوانند مانند کنعانی یا شجاع یا بقیه عناصر خط دفاعی که انصافاً در چند سال اخیر همواره کمترین گل خورده را داشته و بهترین بوده‌اند دوباره خودشان را نشان دهند.

پرسپولیس به چند بازیکن جدید نیاز دارد؟

به هر حال این موضوع بستگی به این دارد که بازیکنانی که در پرسپولیس حضور دارند تا چه اندازه راغب به ماندن باشند و یا باشگاه بتواند آنها را جذب کند، اما من هم فکر می‌کنم بهترین تیم ایران به چهار، پنج بازیکن جدید نیاز داشته باشد تا به‌خوبی تقویت شود.

بحث جدایی لک و جایگزین شدن اخباری هم شنیده می‌شود. در این رابطه چه نظر فنی دارید؟

حامد لک در پرسپولیس خوب جا افتاده و عملکرد خوبی داشته به همین دلیل نیازی به حضور دروازه‌بانی دیگر به‌جای لک احساس نمی‌شود و بضاعت لک و رادو به‌خوبی خط دروازه و استحکام این خط را تأمین می‌کند.

شهریار مغانلو هم به‌احتمال زیاد به‌خاطر رقم بالای رضایت‌نامه‌اش جدا خواهد شد!

شهریار مهاجم خوب و بلندبالایی است که در کنار عبدی و آل‌کثیر واقعاً خوب کار کرده و تأثیرگذاری زیادی داشته است. امیدوارم این مهاجم در پرسپولیس حفظ شود اما اگر این امر میسر نشد پرسپولیس حتماً باید یک مهاجم خوب و ششدانگ را جایگزین شهریار کند.

در خصوص انجام تمدید قرارداد با چند بازیکن که نوراللهی و امیری کلیدی‌ترین در بین آنها محسوب می‌شوند چه نظری دارید؟

پرسپولیس تیم اول ایران است به همین دلیل باید بازیکنانی که در این تیم بوده و در قهرمانی‌های متعددش نقش داشته‌اند بیشترین دریافتی را داشته باشند. این در حالی است که ما می‌بینیم تیم‌های صنعتی و در رأس آنها سپاهان و حتی استقلال پرداختی به‌مراتب بیشتری نسبت به پرسپولیس داشته‌اند. موضوعی که برای کنعانی‌زادگان به وجود آمد و این مدافع خوب را به‌دلیل موارد مالی مجبور به جدایی ساخت نباید برای احمد و وحید تکرار شود.

احمد بدون تردید بهترین هافبک فعلی فوتبال ایران است که نقش مهمی در موفقیت‌های پرسپولیس داشته، بازیکنی که بیشترین گل را زد و بیشترین تأثیرگذاری را ایفا کرد یا وحید امیری بازیکنی چند پسته که عصای دست کادر فنی پرسپولیس و تیم ملی بود و در هر منطقه‌ای که به او نیاز بود به بهترین شکل ممکن خودش را نشان داد و ارزش‌های فراوان فنی‌اش را به رخ فوتبال‌دوستان کشید، به همین دلیل این دو بازیکن کلیدی‌ترین بازیکنان پرسپولیس هستند که تمدید قرارداد با آنها ضروری است و باید اولویت اول و اصلی باشگاه باشد و پس از تمدید با بازیکنان کلیدی در اولویت بعدی باید با بازیکنان جدید قرارداد بست و نسبت به پرداختی‌ها و سایر کمبودها اقدام کرد.

جدا از دفاع و خط حمله، جذب چه بازیکنی را برای پرسپولیس خیلی ضروری می‌دانید؟

من فکر می‌کنم حضور یک پلی‌میکر برای پرسپولیس ضروری است. بشار بازیکنی ایده‌آل در این پست بود که متأسفانه جدا شد و البته سروش هم از نظر من برای پست پلی‌میکر خیلی خوب بود که او هم به سپاهان رفت. البته در حال حاضر پلی‌میکر ایده‌آلی در داخل جدا از بازیکنانی که گفتم وجود ندارد و جذب بازیکن خارجی هم که متأسفانه در تصمیمی عجیب و پرانتقاد ممنوع شده اما به هر حال حتی با وجود حفظ نوراللهی هم جذب یک پلی‌میکر برای پرسپولیس ضروری است.

در رابطه با بازی آسیایی پرسپولیس مقابل حریف تاجیکستانی چه صحبتی دارید؟

بازی با استقلال تاجیکستان در این کشور که تنها به‌صورت تک‌بازی هم برگزار خواهد شد دیدار راحتی نیست و مسلماً دشواری خاص خودش را همراه خواهد داشت، اما تیم تاجیکستانی هم به‌خوبی به این نکته واقف است که باید مقابل بهترین تیم غرب آسیا و یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر آسیا قرار بگیرد به همین دلیل دشواری بازی برای تیم تاجیکستانی بیشتر است اما با وجود تمام برتری که ما از آن برخورداریم نباید تیمی که الهلال را شکست داده و در گروهش به‌عنوان یک پدیده خودش را مطرح ساخته دست‌کم بگیریم. جای یک قهرمانی در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا در کارنامه پرافتخارترین تیم ایران خالی است که باید بعد از دو دوره رسیدن به فینال آن هم با قهرمانی شکسته شود.

به کسب ششمین قهرمانی متوالی پرسپولیس هم امیدوارید؟

باید شرایط تیم را در نقل‌و‌انتقالات دید و آن را بررسی کرد. حفظ شاکله تیم و میزان آماده‌سازی و نحوه آن هم بسیار مهم و تأثیرگذار است که باید آنها را لحاظ کرد، اما به هر حال اگر مواردی که گفتم رعایت شود حتماً پرسپولیس می‌تواند ششمین قهرمانی متوالی را هم به ارمغان بیاورد و به یکه‌تازی خودش در فوتبال ایران ادامه دهد و طلسم قهرمانی‌اش در آسیا را هم بشکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج