۱۱۴۴۷۴۳
۵۲ نظر
۵۰۱۳
۵۲ نظر
۵۰۱۳
پ

افشاگری درباره کارشکنی در واردات واکسن کرونا

رئیس اتاق بازرگانی تهران، گفت: اتاق بازرگانی تهران طی بیانیه‌ای جزئیات کارشکنی وزارت بهداشت درباره واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی را اعلام می‌کند. وی گفت: بخش خصوصی زمانی برای واردات واکسن کرونا اقدام کرد و وارد عمل شد که اروپا واکسن مازاد داشت و همچنین برخی از کشورها نیز واکسن مازاد داشتند، بنابراین ما نیز در آن مقطع زمانی می توانستیم واکسن را وارد کنیم، اما عمدا کارشکنی شد و ما در آن زمان نتوانستیم واردات واکسن کرونا را انجام دهیم.

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی تهران، گفت: اتاق بازرگانی تهران طی بیانیه‌ای جزئیات کارشکنی وزارت بهداشت درباره واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی را اعلام می‌کند.

مسعود خوانساری در پاسخ به این سوال که شرکت‌های متقاضی واردات واکسن کرونا که به علت کارشکنی‌های وزارت بهداشت، موفق به واردات واکسن نشده‌اند کدام شرکت‌ها هستند، گفت: اتاق تهران فردا بیانیه مفصلی در این ارتباط با جزئیات کامل منتشر می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران، افزود: در این بیانیه بطور کامل و دقیق اعلام می‌کنیم که کدام شرکت های واردکننده و در چه تاریخی تقاضا و پروفرمای خود را برای واردات واکسن کرونا به وزارت بهداشت ارائه کرده‌اند و بطور کامل جزئیات مربوط به این تقاضا در بیانیه مذکور منتشر خواهد شد.

افشاگری درباره کارشکنی در واردات واکسن کرونا

وی بیان داشت: در این بیانیه تمام اقداماتی که بخش خصوصی برای واردات واکسن طی ماه‌های گذشته انجام داده و در نهایت به دلیل تاخیر در صدور مجوز واردات از سوی وزارت بهداشت؛ موفق به واردات واکسن کرونا نشدیم را اعلام می‌کنیم.

خوانساری در پاسخ به این سوال که در صورت صدور مجوز وزارت بهداشت برای واردات واکسن کرونا بخش خصوصی آمادگی برای واردات را دارد؟ گفت: واکسن کالای در دسترسی مانند سیمان یا میلگرد نیست که هر زمان برای واردات آن اراده شود، در انبار موجود باشد و بتوان آن را تهیه، خریداری و وارد کرد با توجه به نوع کالا و شرایط جهانی و نیاز مبرم کشورها به این کالای درمانی دسترسی به آن سختی‌های خاص خود را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: بخش خصوصی زمانی برای واردات واکسن کرونا اقدام کرد و وارد عمل شد که اروپا واکسن مازاد داشت و همچنین برخی از کشورها نیز واکسن مازاد داشتند، بنابراین ما نیز در آن مقطع زمانی می توانستیم واکسن را وارد کنیم، اما عمدا کارشکنی شد و ما در آن زمان نتوانستیم واردات واکسن کرونا را انجام دهیم.

وی بیان داشت: الان هم خط یک اعتبار اسنادی، ال سی برای واردات ۳ میلیون دز واکسن کرونا در هند باز کرده‌ایم، اما با توجه به شرایط این کشور دادگاه هند جلوی آن را گرفته است.

خوانساری افزود: بسیاری از کشورها اکنون در اوج بیماری کرونا قرار دارند و اجازه صادرات واکسن کرونا را نمی‌دهند، لذا مهمترین راهکار برای واردات واکسن کرونا این است که این اقدام به موقع و بدون فوت وقت انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: الان هم واکسن جانسون اند جانسون را می‌توانیم وارد کنیم، اما به مجوز وزارت بهداشت نیاز داریم که تا امروز این مجوز را به ما نداده است.

وی با اشاره به صحبت های وزیر بهداشت در مورد اینکه شرکت‌های ماست فروش و لاستیک فروش از وزارت بهداشت مجوز واردات واکسن کرونا را می‌خواهند ،گفت: شرکت های متقاضای واردات واکسن کرونا، همان شرکت هایی هستند که نمایندگی بزرگ داروسازی های بزرگ دنیا مانند استرازینکا و جانسون اند جانسون در ایران هستند و تمام واکسن هایی که تاکنون به ایران وارد شده است توسط همین شرکت ها وارد کشور شده است و پس از این نیز واکسن های مورد نیاز کشور را وارد می‌کنند.

رئیس اتاق بزرگانی تهران بیان داشت: بنابراین شرکت‌های متقاضی واردات واکسن، شرکت‌های غریبه‌ای نیستند و شرکت‌های دارویی معتبر هستند.

مسعود خوانساری در روزهای اخیر طی سخنانی، به موضوع پر بحث این روزها در کشور و جامعه یعنی واردات واکسن کرونا اشاره کرد و گزارش کوتاهی از طرح اتاق تهران و بخش‌خصوصی که با هدف تسریع در واکسیناسیون و قطع اپیدمی کرونا در کشور تهیه شده بود اما با کارشکنی از سوی وزارت بهداشت مواجه شد، ارائه کرد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران، طی آذرماه سال گذشته و پس از آنکه دولت و وزارت بهداشت اعلام کرد که به دلیل تحریم‌ها، امکان واردات واکسن کرونا وجود ندارد، شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی تهران آمادگی خود را برای واردات و تامین واکسن موردنیاز کشور و تحویل آن به وزارت بهداشت اعلام کردند اما از سوی دولت مجوزی برای واردات داده نشد.

وی افزود: اتاق تهران طی هفته نخست فروردین‌ماه امسال بار دیگر آمادگی شرکت‌های بخش‌خصوصی عضو این اتاق برای واردات ۶ میلیون دز واکسن کرونا که شامل ۳ میلیون دز واکسن آسترازنیکا و ۳ میلیون دز واکسن اسپوتنیک بود اعلام کرد که این بار نیز، درخواست‌های ارسال شده به وزارت بهداشت بدون پاسخ ماند و این فرصت نیز برای واکسیناسیون کارگران و کارکنان واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور از دست رفت.

خوانساری در ادامه، یادآوری کرد که ۱۵ فروردین‌ماه امسال طی نامه‌ای از سوی اتاق تهران به رئیس‌جمهور، به‌رغم مخالفت‌های وزارت بهداشت، بار دیگر آمادگی بخش‌خصوصی برای واردات ۶ میلیون دز واکسن کرونا اعلام شد که سرانجام، رئیس‌جمهور به طور رسمی اعلام کرد که بخش‌خصوصی می‌تواند اقدام به واردات واکسن کرونا کند و این در حالی بود که وزیر بهداشت طی همان دوره، در نشست ستاد استانی کرونا در کرمانشاه، با به‌کارگیری الفاظی نابجا، بر مواضع خود پافشاری کرد و مجوز برای واردات واکسن توسط بخش‌خصوصی را رد کرد.

رئیس اتاق تهران سپس با اشاره به اینکه تاکیدهای رئیس‌جمهور در نهایت وزارت بهداشت را مجبور کرد تا از مواضع اشتباه خود دست بردارد، افزود: پس از آنکه مجوز واردات واکسن کرونا توسط بخش‌خصوصی صادر شد، شرکت‌های فعال عضو اتاق تهران ۳ پروفرما را برای تایید وزارت بهداشت، ارسال کردند

که با معطلی از سوی این وزارتخانه مواجه شد و سرانجام پس از پیگیری‌ و نامه‌نگاری‌های متعدد، پس از نزدیک به ۴۵ روز از ارسال پروفرمای دوم به وزارت بهداشت، نامه تاییدیه به دست شرکت متقاضی رسید که البته بسیار دیر بود چرا که در آن هنگام، محموله ۶ میلیون دز واکسن که شرکت ایرانی برای خرید آن با طرف خارجی به توافق رسیده بود، به دلیل فرصت‌سوزی و معطلی طولانی تایید پروفرما از سوی وزارت بهداشت، به فروش رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت

      پاسخ ها

      • شاهین

        اقا بهترین کار اینه یه کمپین درست کنیم از اروپا و امریکا خواهش کنیم واکسن نزدیک مرزها بیارن و خودمون اقدام کنیم واکسینه بشیم واکسن زدن و با بازی با جون مردم پول درمیارن داروی رمدیسیور یه دروغ بزرگه تورو بخدا به همون خدایی که بهش اعتقاد داری نظرات بهداشت جهانی رو در موردش بخون
        اقا بیاین یه درخواست خودمون اماده کنیم به سرعت امضا کنیم التماس کنیم شاید کمتر داغ عزیز ببینیم

      • بدون نام

        خدا نابودتون کنه

      • بدون نام

        خدا باعت و بانی این وضع ذلیل کنه انشالله

    • بدون نام

      خداازتون نگذره که باجون مردم بازی می کنید.

    • بدون نام

      ماه پشت ابرنمی ماند

    • خوشا شیراز

      حالا از کجا معلوم وارد بشه به دست مردم خودمون برسه.آیا جناب عالی تضمین میکنی؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میدن به فلسطین و ونزوئلا

    • بدون نام

      نمکی نمک نشناس

      پاسخ ها

      • منصف

        نمکی ۴ ماه پیش هم پسرش واکسن زد جلوی دوربین‌های صدا و سیما هم کل خانوادش اونم از نوع فایزر بنابراین نگران
        کشته شدن روزی ۱۰۰۰ نفر بیگناه نیست
        دادستان کل کشور الان کجاست.

    • حامو

      مرگ بر شما مسئولان بی درد انشالله اوناییکه در این خصوص قصور کرده اند به کرونا مبتلا شوند

      پاسخ ها

      • منصف

        الهی آمین

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره که با جان و مال و زندگی مردم بازی کردید و همچنان هم بازیچه تصمیمات احمقانه شماییم

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه باعث و بانیشو

    • بدون نام

      لعنت خدا بر مسببین این وضع

    • احد

      می خواستیم نگذاشتن
      چه جمله آشنایی؟
      همیشه همین بوده
      واکسن تو دنیا هنوز هم کم است اینها دنبال گرفتن دلارها بودند تا مثل دکل نفتی هاپولی کنند بعد هم بگویند پول گرفتند واکسن ندادند

    • بدون نام

      مدیریت صفر
      نمیتونید خدمت کنید لااقل خیانت نکنید

    • بدون نام

      میخان واکسن اشغال برکت فروش بره و سودش بره تو جیب ستاد اجرایی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفت طلا

    • بدون نام

      خدا لعنتت کنه نمکی

    • دوستدار ایران و ایرانی

      اگه این ادعا صحت داشته ‌باشه و مستندات ارائه بشه واقعا باید این وزیر و همدستانش را پای میز محاکمه کشاند.... بی وجدان ها قتل عام کردن ننگ و شرم بر ایشان

    • بدون نام

      روحانی و نمکی رو به دادگاه بکشونید تا برای این نسل کشی که انجام دادن رو محاکمه بشن.

    • بدون نام

      محض رضای خدا و التيام خانواده های داغدار ناشی از بی تدبیری نمکی را محاکمه کنید.

    • مهتاب

      هردم ازاین باغ بری میرسد تازه ترازتازهتری میرسد

    • بدون نام

      خدا لعنتت بکنه نمکی

    • م،ش

      سالهاست وزارت بهداشت با مافیای دارو شریکه

    • مشممدلی

      عزیز شما چرا داری التماس غرب وحشی و عقب مونده رو میکنی ؟!
      از این نهادها و سازمانهای داخلی که برای کمک به تامین واکسن به کشورهای خارجی اعلام امادگی کردن واکس بخرید !

    • بدون نام

      باجون مردم معامله کردید

    • بدون نام

      آخ نمکی....آخخخ

    • بدون نام

      قصد جان مردم رو کردند

    • ایوب نبی

      خدایا خودت کمکمان کن

    • بی نام یوسفی

      من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود این حرفها
      بی فایده هست باید یه کار اساسی انجام بشه جان مردم بازیچه نیست راه حل ورود حجم بالای واکسن و تزریق واکسن در تمام 24 ساعت با ایجاد 4 شیفت هست غیر این باشد تبدیل به کشتارگاه میشیم

    • مهرداد

      بله خوب این حالا اولشه همه چی رو میکنن ولی آقای رئیسی نباید از خون مردم بگذره

    • naser

      #محاکمه نمکی

    • بدون نام

      همش تقصیر نمکیه،چون سهامدار شرکت برکت میباشد

    • بدون نام

      بخش خصوصی؟؟؟ یعنی همونایی که میخوان واسه هر واکسن چند میلیون تومن ملتو تیغ بزنند؟
      اینا دلشون فقط واسه جیبشون میسوزه
      همه دنبال منافع خودشون هستند اما اینا رسما کارشون کاسبیه دیگه خودت ماجرا رو بفهم
      گربه واسه رضای خدا موش نمیگیره

    • بدون نام

      این هم جزئی از پروژه ی انداختن تمام تقصیرات به گردن دولت روحانیه که خیلی جدی توسط اطرافیان رئیسی پیگیری میشه
      ملت هم بازیچه ی دعواهای سیاسی

    • .وو

      تو جرمت بیشتر هستش چون حالا که دیدی وزیر بهداشت عوض میشه میگی ..گناه تو از اونها بیشتر نباشه کمتر نیست

    • بدون نام

      اگه مدرک داری رو کن و گرنه به قول مجری دهانت رو ببند

    • بدون نام

      دیگه حالمون داره از این همه افشاگری ها بهم میخوره. خدا از حق الناس نمی‌گذره.دست تون به خون مردم آلوده ست.عموی جوان من داره روی تخت بیمارستان ذره ذره جلوی چشم مون جون میده.هیچکاری هم نمی‌تونیم انجام بدیم

    • بدون نام

      نمکی چاپلوس و پاچه خوار کاملا درمقابل دولت روحانی عمل میکرد وجان مردم رو بازیچه رقابتهای سیاسی کردن

    • ایرانی در خواب

      کشور ما توسط خائنین محاصره شده ... دادستانی چرا اعلام جرم نکرده تا الان ؟

    • بدون نام

      نمکی خدا ازت نگذره. اتش به قبرت بباره که بخاطر رانت برکت و ... باعث مرگ چندصدهزار هموطن شدی.‌ نفرین روزگار برتو باد

    • بدون نام

      ببند آقای دلال

    • بدون نام

      این کارشکنی به قیمت جان چند نفر تمام شده است؟ آیا برای پیگیری قتل هزاران نفر پیگیری و مرجعی وجود دارد؟

    • بدون نام

      خدا ازت نگذره نمکی اگر میتونستی و انجام ندادی

    • بدون نام

      کاشکی جناب وزیر بهداشت در ادامه مفهوم فامیلی خود کار میکرد تا اثر بیشتر داشته باشد

    • چیکار

      فقط باید بگم متاسفم

    • غروب

      می دانستید تاریخ تولد ترامپ و آقای نمکی در یک روز بوده...حساب کار را بکنید...!!!

    • بدون نام

      چرا حالا که دیدی نمکی داره عوض میشه این حرف ها را میزنی؟! هیچ موقع واکسن ما زادی وجود نداشته چون همیشه یکسری کشور ها در پیک کورونا خودشان بوده اند، چرا زمان روحانی افشاگری نکردی؟ رئیسی بعنوان قوه قضائیه پشتت بود.بخش خصوصی همیشه دنبال منفعت خودش بوده و هست.

    • بدون نام

      وای خدا چقد دارو گرون شده .. واکسن نمیزنن تا دارو بفروشن

    • م

      نظارات بر تولید ، توزیع ، واردات هر کالا و خدماتی نشانه عقل و خرد است امروزه روال شده که ۱۰۰ کالای استاندارد جهت تست ، آزمایش تولید / وارد شده ، و سپس یک میلیون کالای فیک با منشا نامعلوم تولید/وارد میشود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج