۱۱۴۴۸۰۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

استارت قهرمان خسته، بدون بازیکن و بی‌پول

پرسپولیس ۸ مرداد قهرمان لیگ برتر شد آن هم برای پنجمین بار متوالی. این افتخار فوق‌العاده بزرگی است و حتماً رکوردی جاودانه و دست‌نیافتنی خواهد شد.

ایران ورزشی: پرسپولیس ۸ مرداد قهرمان لیگ برتر شد آن هم برای پنجمین بار متوالی. این افتخار فوق‌العاده بزرگی است و حتماً رکوردی جاودانه و دست‌نیافتنی خواهد شد. جیانی اینفانتینو مجبور شد در پیام‌های کپی پیست شده خود مقابل نام قهرمان ایران یک نام تکراری بنویسد و حتماً بعد از حضور ورزشگاه آزادی و آن همه شور و علاقه‌ای که برای فینال ۲۰۱۸ ACL ایجاد شده بود دیگر نام پرسپولیس را به عنوان یکی از محبوب‌ترین تیم‌های آسیا حفظ کرده است.

نام پرسپولیس حالا در ذهن رئیس فیفا حک شده و هر ماه که آمار بهترین تیم‌های باشگاهی جهان بیرون می‌آید این تیم ایرانی جایی آن بالاها نشسته و در صدر یا جایی حوالی صدر جدول بهترین تیم‌های قاره قرار دارد.

اینها همه چیزهای فوق‌العاده‌ای است که هر روز در اخبار چشم هواداران پرسپولیس را می‌گیرد و در کری‌های مجازی سربلندشان می‌کند اما دنیای واقعیت چیزهای تلخ‌تر و زشت‌تری برای آن تیم و هوادارانش دارد. چیزی مثل شروع یک فصل تازه که باید فوق‌العاده شیرین و جذاب باشد اما مثل همیشه سرشار از ابهام و نگرانی است.

هدف؛ قهرمانی آسیا و رسیدن به ششمین قهرمانی لیگ

در پرسپولیس همیشه اینطور بوده که دوران خوشی فقط یک یا دو روز طول می‌کشد و خیلی زود سیل مشکلات اجازه تداوم خوشحالی از دستاوردهای تیم را به اعضای تیم و هوادارانش نمی‌دهد. این بار هم همین اتفاق افتاد و درست بعد از پنجمین قهرمانی متوالی، مربیان، پیشکسوتان و هواداران نگران این بودند که بازیکنان کلیدی تیم تمدید نکنند، پول‌ها به موقع پرداخت نشود و تسویه حساب صورت نگیرد، پنجره نقل و انتقالاتی بسته شود و غیر از نگرانی از اینکه باشگاه در جذب بازیکنان مد نظر کادر فنی به مشکل بخورد، برای ثبت قراردادشان هم با مانع قانونی مواجه شود به علاوه کلی مشکل جزئی‌تر دیگر.

با تمام این مشکلات آنچه پرسپولیس طی یک سال و نیم گذشته با این کادر فنی و بازیکنان به دست آورده باعث خواهد شد که بدون در نظر گرفتن تمام این موانع، ابهامات و نگرانی‌های پرسپولیس به صورت اتوماتیک‌وار کاندیدای اول قهرمانی لیگ بیست و یکم حرفه‌ای و البته یکی از کاندیداهای جدی قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا 2021 باشد.

این توقع بزرگ به صورت خودکار در حالی بین جامعه فوتبال وعلاقه‌مندان پرسپولیس ایجاد می‌شود که بدانیم شرایط برای قهرمانی در لیگ داخلی حتماً و قطعاً از فصل گذشته دشوارتر و پرمخاطره‌تر خواهد شد و رسیدن به فینال آسیا و تکرار فاصله یکقدمی تا جام احتمالاً از سال گذشته هم رویایی‌تر خواهد بود.

با این حال پرسپولیس عصر امروز با هدف شکست استقلال تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی آسیا، پیشروی در این تورنمنت و در فاز بعد شروع مقتدرانه در لیگ بیست و یکم تمریناتش را آغاز خواهد کرد.

فقط دو هفته استراحت، یک ماه تا بازی استقلال

پرسپولیس خسته‌ترین تیم لیگ است و با کمترین میزان استراحت دوباره زودتر از سایر تیم‌ها پیش فصل را آغاز خواهد کرد.

سال گذشته لیگ نوزدهم بعد از چهارماه وقفه از تیرماه از سر گرفته شد و تا شهریور طول کشید اما پرسپولیس با حضور در جام حذفی و بلافاصله لیگ قهرمانان آسیا عملاً فرصت استراحت پیدا کرد و بعد از آن وارد لیگ بیستم شد.

حالا پرسپولیس بعد از حدود سیزده ماه تمرین، اردو، سفر و مسابقه تنها بعد از دو هفته استراحت باید به شغل همیشگی‌اش برگردد.

اولین تمرین پرسپولیس برای فصل تازه فوتبالی عصر امروز ساعت 19 در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز خواهد شد. آنها 8 مرداد در شهرقدس قهرمان شدند و 23 مرداد دوباره به تمرین برخواهند گشت آن هم در شرایطی که شاید انتظار داشتند بعد از اتفاق بزرگی که رقم زدند بیشتر کنار خانواده دور از فضای فوتبال بمانند و استراحت کنند اما انگار چاره‌ای نیست.

درست یک ماه بعد در دوشنبه پرسپولیس باید مقابل استقلال تاجیکستان بازی کند و یحیی و کادرش با توجه به مشکلات تیم صلاح دیده‌اند تا در فاصله یکماهه کارشان را استارت بزنند چراکه احتمالاً یک هفته ابتدایی به خاطر مشکلات مربوط به جمع و جور شدن تیم از دست خواهد رفت و شاید حتی این زمان بیشتر هم بشود.

شروع فصل جدید بدون تسویه حساب فصل قبل

بازیکنان و مربیان پرسپولیس در حالی باید از عصر امروز در تمرینات شرکت کنند که در مورد بیشتر آنها باشگاه موفق به تسویه حساب مطالبات فصل قبل نشده و اکثر مربیان و بازیکنان چیزی بین 20 تا 25 درصد رقم قرارداد و پاداش پیروزی‌های‌شان را طلبکارند.

این مسأله طی چند روز گذشته مانعی بوده برای تمدید قرارداد بازیکنان مهمی که قراردادشان به پایان رسیده و هنوز اتفاق مثبتی در جهت همراهی با آنها رخ نداده است اما حتماً برای بقیه نفرات هم این شرایط جالب نیست. بازیکنان و مربیان دوست داشتند با دریافت مطالبات‌شان از فصل قبل آن هم بعد از قهرمانی تاریخی و ثبت گلات در فوتبال ایران با شور و شوق زیادی تنها بعد از دو هفته استراحت به تمرین برگردند اما این اتفاق نیفتاد و کماکان در این باره وعده می‌شنوند. این در شرایطی است که باشگاه به جهت مواجهه با پرونده سنگین کالدرون و دستیارش و مهلتی که فیفا اعلام کرده بعید است بتواند به این زودی‌ها مطالبات بازیکنان و کادر فنی را پرداخت کند و آنها باید در این شرایط تمرینات خود را آغاز کنند و امیدوار بمانند با تغییر و تحولات در مورد کارگزار اسپانسری تا یکی دو ماه آینده و شاید قبل از بازی حساس با استقلال تاجیکستان به مطالبات خود برسند.

این البته در فوتبال ایران چیزغریبی نیست کما اینکه فصل گذشته بعد از حضور سمیعی و شکوری در باشگاه طی آبان و آذرماه بود که مطالبات فصل نوزدهم بازیکنان و مربیان پرسپولیس تسویه شد اما حتماً روی شرایط روانی آنها تأثیر منفی خواهد گذاشت و حرکت روان تیم روی غلتک را تا حدودی کند خواهد کرد.

چند بازیکن در تمرین اول حاضرند؟

پرسپولیس عصر امروز در شرایطی اولین تمرینش در پیش فصل را برگزار خواهد کرد که احتمالاً با تیمی نصف و نیمه همراه با کلی سؤال و ابهام کارش را آغاز می‌کند.

از بین بازیکنان تیم هنوز تکلیف کامیابی‌نیا، امیری، نوراللهی، شیری، عالیشاه و مغانلو روشن نشده است چراکه قراردادشان تمدید نشده و غیبت‌شان در تمرین اول توجیه منطقی و قانونی دارد. در خصوص جدایی برخی از این نفرات مثل نوراللهی خبر و شایعه زیاد است اما بعید نیست حتی آنهایی هم که می‌خواهند بمانند با در نظر گرفتن اینکه باشگاه هنوز تکلیف‌شان را روشن نکرده در این تمرین و تمرینات چند روز آینده غیبت کنند و اینطوری زمان بیشتری برای استراحت کردن و لذت بردن از حضور کنار خانواده داشته باشند. در عین حال آنها می‌توانند عدم پرداخت باقیمانده مطالبات‌شان از فصل قبل که با احتساب پاداش‌ها رقم سنگینی است را هم بهانه کنند و در تمرینات روزهای نخست شرکت نکنند.

با این حساب و با در نظر گرفتن اینکه علی شجاعی مصدوم است و فیزیوتراپی می‌کند، احتمالاً سیدجلال حسینی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، سعید آقایی، میلاد سرلک، حامد لک، بوژیدار رادوشویچ (اگر به تهران برگشته باشد)، عیسی آل‌کثیر، مهدی عبدی، احسان پهلوان، مهدی ترابی، محمد شریفی و مهدی مهدی‌خانی به علاوه علیرضا ابراهیمی تنها خرید این فصل تاکنون 14 بازیکنی هستند که از بین نفرات اصلی در تمرین نخست حضور خواهند داشت ضمن اینکه احتمالاً جوان‌هایی مثل امیرمحمد یوسفی، امیرمحمد خارکش، ابوالفضل سلیمانی و چند بازیکن جوان دیگر که احتمالاً از پایه‌ها بالا آمده‌اند هم در این تمرین حضور خواهند داشت.

تمرینات پرسپولیس در حالی شروع می‌شود که مشخص نیست نفرات جوانی مثل آریا برزگر، سیدمحمد احسانی حسینی، سعید حسین‌پور و امیر روستایی که به تیم‌های دیگر قرض داده شده بودند به پرسپولیس باز خواهند گشت یا باید فوتبال‌شان را در تیم‌های دیگری ادامه دهند.

پای سازمان لیگ و فیفا روی خرخره پرسپولیس

با توجه به قوانین سازمان لیگ و آنچه درباره نقل و انتقالات اعلام کرده‌اند باشگاه پرسپولیس و سایر تیم‌های لیگ برتری از 25 مردادماه می‌توانند قرارداد بازیکنان خود را ثبت کنند. حالا از یک سو بهاروند رئیس سازمان لیگ به پرسپولیس و چند باشگاه بدهکار دیگر نامه داده که باید مطالبات فصول گذشته را تا 5 شهریور پرداخت کنند وگرنه مجوز حرفه‌ای به آنها داده نمی‌شود و شاید عواقب سنگین‌تری هم در پی داشته باشد و از سوی دیگر فیفا برای پرداخت طلب سنگین کالدرون و خوآکین برای این باشگاه ضرب‌الاجل تعیین کرده.

طبق این ضرب‌الاجل یکماهه که 5 روز از آن هم گذشته پرسپولیس تا 18 شهریورماه یعنی 5 روز قبل از بازی با استقلال تاجیکستان مهلت دارد تا طلب حدوداً 700 هزار دلاری به کالدرون و دستیارش را پرداخت کند وگرنه پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه بسته می‌شود. پس مدیران پرسپولیس فرصت بسیار کوتاهی دارند تا با بازیکنان خودی به توافق رسیده و نفرات مدنظر کادر فنی را جذب و با آنها قرارداد ببندند که اصلاً کار راحتی نیست و شرایط را کاملاً غیر طبیعی جلوه می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج