۱۱۴۵۱۰۲
۶۶ نظر
۵۰۶۲
۶۶ نظر
۵۰۶۲
پ

درخواستی از رئیسی؛ ما را به روزهای بد نَبَر

این روزها در وضعیت بین‌‌ دو دولت هستیم، نه آن‌ها کاملا رفته‌اند و نه این‌ها کاملا آمدند، اما به هر حال آن‌چه که از اعلام اسامی کابینه و برخی رفتارها می‌بینیم انگار نباید زیاد امیدوار باشیم.

برترین‌ها: این روز‌ها در وضعیت بین دو دولت هستیم، نه آن‌ها کاملا رفته‌اند و نه این‌ها کاملا آمدند، اما به هر حال آن‌چه که از اعلام اسامی کابینه و برخی رفتار‌ها می‌بینیم انگار نباید زیاد امیدوار باشیم، سر زدن رئیسی به داروخانه ۲۹فروردین و برخی اسامی کم‌تجربه کابینه یادآور دولت ناکام احمدی‌نژاد است، دولت آزمون و خطا‌های عجیب و غریب! انگار پوپولیسم دوباره سر برآورده و می‌خواهد قدرت‌نمایی کند، برخی حتی کارگردانی کابینه را به برخی از تئوریسین‌های خاص مثل رائفی‌پور نسبت می‌دهند، ادعایی که البته تاییدش دشوار است، اما به هر حال جنس تصمیمات و رفتار‌ها تا امروز آمیخته به نوعی عوام‌گرایی بوده و حتی از جنس رفتار اصولگرایان سنتی‌تر و مکتبی‌تر هم نیست، اینجا یک یادداشت درباره تاثیر احتمالی رائفی‌پور و یک گزارش درباره نقد رفتار رئیسی گذاشته‌ایم از روزنامه همدلی.

درخواستی از رئیسی؛ ما را به روزهای بد نَبَر

فرهاد قنبری نوشت: بدنه اصلی کابینه معرفی شده آقای رئیسی نه آنگونه که انتظار می‌رفت از شاگردان موسسه مصباح هستند، نه به راست سنتی و اشرافی دهه شصت و حزب موتلفه اسلامی و بازار تعلق دارند، نه به جریان معروف به اصولگرایان معتدل نزدیکند و نه نزدیکی چندانی به تکنوکرات‌های محافظه کار دارند.بدنه اصلی کابینه معرفی شده آقای رئیسی بیشتر از شاگردان و نزدیکان فکری اکبر رائفی پور هستند که در جهان دن کیشوت مانندی شبیه جهان استادشان زندگی می‌کنند. این طیف که چندین سال است صدا و سیما به ویژه شبکه‌هایی مانند افق و شبکه سه را در در کنترل کامل خود گرفته اند، حالا با به دست گرفتن قدرت اجرایی کشور صفحات و نظرات جدیدی از شیوه مدیریت به روی جهانیان خواهند گشود و خلقی را انگشت به دهان خواهند کرد..

درخواستی از رئیسی؛ ما را به روزهای بد نَبَر

همدلی نوشت: این روز‌ها کرونا بی‌رحمانه در ایران می‌تازد و با گسترش سایه قرمزش روزانه حداقل پانصد خانواده را داغدار، هزاران خانواده را غم‌بار و کادر درمان را له می‌کند. در این میان آنچه به جایی نمی‌رسد فریاد متخصصینی‌ست که هر روز راه‌حل‌ها را فریاد می‌زنند، اما مسئولین به جای عمل به راه‌حل‌های تخصصی فقط به حرف‌ها و وعده‌های پوپولیستی و دهن پر کن می‌پردازند. تا چند هفته پیش تصور می‌شد که باید دولت جدید روی کار بیاید تا بلکه تصمیمات مهمی اتخاذ شود و گشایشی در کشور به وجود بیاید، اما حالا که سیدابراهیم رئیسی سکان ریاست جمهوری را به دست گرفته است، هنوز تغییر مهمی در وضعیت کشور حاصل نشده است.

رئیسی از زمانی که به عنوان رئیس جمهوری سیزدهم شروع به کار کرده، هنوز نتوانسته تصمیمات مهم و موثری برای وضعیت امروز کشور بگیرد. در عین حال، اما با بازدید‌های گاه و بی‌گاه خود تلاش می‌کند نشان دهد که به فکر کشور است و اوضاع را در کنترل خود دارد. موضوعی که تنها شبیه یک نمایشی است که مردم تأثیر آن را احساس نمی‌کنند. از ابتدای شیوع کرونا در ایران، یعنی اواخر سال ۹۸، تقریبا هر متخصص مستقل و وابسته ای، یک راه حل اساسی را به عنوان کاراترین روش معرفی کردند و آن قرنطینه سراسری بود که هیچ گاه به طور کامل و اصولی اجرا نشد.

واکسن پوپولیستی

از پارسال تا امروز از تولید ۸ نوع واکسن کرونا خبر داده‌اند. این در حالی‌ست که کشوری مثل چین با یک میلیارد و سیصد میلیون جمعیت با ساخت دو نوع واکسن به‌جنگ این بیماری رفت.این‌که ایران قابلیت و تخصص ساخت واکسن در داخل را دارد مزیت بزرگ و بالنده‌ای است، اما آیا اگر تمام تجهیزات، هزینه و نیرو‌های انسانی که در قسمت‌های مختلف نظام مشغول ساخت ۸ نوع واکسن شدند، به صورت متمرکز روی ساخت دو نوع از این واکسن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کردند، الان و در اوج پیک پنجم میلیون‌ها دز واکسن ایرانی نداشتیم؟

درخواستی از رئیسی؛ ما را به روزهای بد نَبَر

محمد مخبر، معاون اول رئیس دولت سیزدهم، که تا قبل از این رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و مدیر پروژه ساخت واکسن کووبرکت بود، در اسفند ۹۹ طی مصاحبه‌ای به مردم قول داد که ظرف دوماه و نیم آینده ایرانیان دغدغه واکسن نداشته باشند. بعد از آن در اردیبهشت ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران قول داد که تا مرداد ماه قادر خواهند بود ماهی ۲۰میلیون دز واکسن به مردم تحویل دهند. آقای مخبر مجدد در اول تیرماه هم گفت: «ظرف دو سه ماه آینده، در جمهوری اسلامی این عزت میتواند حاکم شود که مثل سوپر مارکت مردم هر نوع واکسنی می‌خواهند را مراجعه کنند و دریافت کنند.»

عبدالله مومنی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در همین مورد خطاب به معاون اول دولت رئیسی در توئیتر نوشت: «آقای مخبر اگر قرار است با همین شعار‌های پوچ و توخالی دولت را اداره کنید، خدا به داد مردم برسد! در سوپر مارکتی که شما مدعی‌اش هستی فقط تنوع تابوت وجود داره که مردم برای عزیزانشون فعلا با مشکل تابوت مواجه نشدند وگرنه هیچ اثری از مدیریت انسانی، مسئولانه و علمی وجود ندارد!»

درخواستی از رئیسی؛ ما را به روزهای بد نَبَر

ادعا‌های مخبر درحالی‌ست که روز نوزدهم مرداد، رئیس هیأت گروه دارویی برکت، در کنفرانس خبری این واکسن اعلام کرد: «ما تاکنون ۲. ۲ میلیون دوز واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل داده‌ایم. ۵ تا ۶ میلیون دوز نیز تولید کرده‌ایم و فاصله تولید تا تحویل واکسن به‌دلیل تست‌های مختلف روی واکسن‌ها ۱۵ تا ۱۶ روز است و اگر این تست‌ها انجام شود بقیه واکسن‌ها نیز تحویل وزارت بهداشت داده می‌شود.» روز شنبه ۲۳ مرداد ماه هم ابراهیم رئیسی اعلام کرد: «برای تسریع در واکسیناسیون واردات سی میلیون دز قطعی شده، ولی طبق نظر کارشناسان برای کنترل شرایط نامطلوب شیوع کرونا باید ۶۰ میلیون دز دیگر هم وارد کنیم.»

پوپولیسم به توصیه مشاوران احمدی‌نژادی

به نظر می‌رسد رئیس دولت جدید هم به جای قانون‌گذاری بر مبنای توصیه‌های علمی، عملی و تجربیات دو سال اخیر در سطح جهانی و عبرت گرفتن از روش‌های پوپولیستی که ثمره‌ای جز از دست رفتن جان انسان‌ها نداشته است، بنا را بر تداوم سیاست‌های پیشین گذاشته است. ابراهیم رئیسی در حالی زمام امور را در دست گرفته که روزانه پانصد نفر از هموطنانمان جانشان را ازدست می‌دهند و به‌جا بود اولین و فوری‌ترین اقدام ایشان برقراری قرنطینه سراسری یا ارائه راه‌حل‌های کاربردی برای جلوگیری از برقراری هیئات عزاداری باشد، اما ایشان نه تنها در مورد مراسم عزاداری در این شرایط هیچ تذکری ندادند، بلکه صرفاً ترجیح دادند در مقام رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا شخصاً به داروخانه‌ها سر بزنند.

درخواستی از رئیسی؛ ما را به روزهای بد نَبَر

عادت تکراری برای مسئولین که هرگاه بحرانی در کشور شکل می‌گیرد، اولین و آخرین راهی که به ذهنشان می‌رسید حضور بین مردم آسیب‌دیده است. این اقدام به تنهایی چه مشکلی را حل می‌کند؟! موضوعی که به نظر می‌رسد به خاطر سابقه حضور بسیاری از مشاوران و همکاران فعلی‌اش در دولت احمدی‌نژاد، از سوی آنان تجویز می‌شود.

البته شنبه ستاد کرونا به ریاست ایشان اعلام کرد که برای مدت پنج روز یعنی از دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیلی سراسری در کشور برقرار شود. پنج روزی که سه روزش تعطیلی رسمی بود. یعنی تصمیمی از جنس همان تعطیلات نیم‌بند قبلی که نه می‌شود اسم قرنطینه را رویش گذاشت نه تاثیری چشمگیری در کاهش شیوع دارد. در حالی که به عقیده کارشناسان تعطیلی مطلق و سفت و سخت کمتر از دوهفته بدون اعمال محدودیت‌های شدید ترافیکی بین شهری کارساز نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت مگه تشکیل شده؟
      مگه وزار به مجلس پیشنهاد و در انتظار رای نیستند؟
      چرا میگید دولت رئیسی شروع بکار کرد!

      پاسخ ها

      • مرد حق

        بامزه الان کل دولت حدود 10روزه که در اختیار تام و تمام ایشون و جناب مخبرالسلطنه هستش.هر چی که ایشون بگه هم کل بدنه انجام میدن.

      • بدون نام

        چون جلسات با رئیسی شروع شده چون دیگه روحانی نیست چون امثال تو باعث این وضع اند

      • بدون نام

        اگر تشکیل شده بود که بدتر هم بود،به لیست وزرا نگاه هم نکردی،نگاه کن،دقت کن،سوابق رو ببین،تا ته خط میری،البته اگر متعصب و ذهن بسته نباشی،اگر.

      • بدون نام

        چقدر ساده دل هستن که از مسئولین انتظار دارن. گویا مسبب وضعیت بیست سال اخیر مسئولان نیستند

      • معینی

        آخه تا وقتی پیر پاتال سر کار بودند میگفتید دولت پیر حالا که جوانند میگید بی تجربه باتجربه هایی مثل زنگنه و ... رو هم دیدیم آخه چه مرگتونه ؟

      • بدون نام

        حداقل بزارین دولتش تشکیل بشه بعدددددد، کاش موقع روحانی هم یکم زبون داشتین

      • بدون نام

        تشکیل هم بشه هیچی قرار نیست بهتر بشه، بدتر هم خواهد شد، همین پیغام رو یادگاری داشته باش

    • بدون نام

      ۸ نوع واکسن تصمیم و اشتباه دولت قبله، مصوبه دادند.

      پاسخ ها

      • مرد حق

        اتفاقاً دولت قبل در نظر داشت فقط یک نوع واکسن مورد تایید جهانی وارد بشه و ساخت داخل به سالهای بعد سپرده بشه.

      • ali

        اون جاهایی که واکسن تولید کردند وابسته به دولت نیستند پنبه رو از گوشت دربیار

      • بدون نام

        فکر کنم مخبر قول واکسن در دولت قبل داده ! الان هم که همه کارست !

      • بدون نام

        مگه واکسن ها واسه دولت بود

      • بدون نام

        آره،همش و همش و همش تقصیر دولت قبله،شما اینجور فکر کن،شما اینجور خودت رو آروم کن،ولی تا چند صباح دیگر چنان میشویم که دست راست و چپ خود را گم میکنیم،اگر دوباره پوپولیسم مسیر راه بشه.

      • بدون نام

        اول:هشت تا واکسن تولید نشده. از مجموع هشت واکسن ، دو واکسن در مرحله ی تحقیق برای طراحی ( پیش طراحی ) و پنج واکسن در مرحله ی کار آزمایی بالینی ( پسا طراحی _ پیش تولید ) هست و فقط واکسن برکت در مرحله تولید قرار داره. فرق تحقیق و طراحی و تولید را بدانید و قیمه ها را در ماستها نریزید.

        دوم:انستیتو پاستور ایران با واکسن پاستو کووک و شرکت واکسن و سرم سازی رازی با واکسن پارس و وزارت دفاع با واکسن فخرا سه نهاد دولتی هستن و در تلاش برای تولید واکسن. پس کسانی که میگن موسساتی که دنبال تحقیق و طراحی و تولید واکسن هستند دولتی نیستن اشتباه میکنن

    • بدون نام

      غیر این بود تعجب داشت

    • بدون نام

      تحویل بگیرید اقایون ده درصدی که چشمتون رو همه چیز بستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از كساني كه بيست و سي نگاه ميكنند و كيهان ميخوانند انتظار بيشتري نداشته باشيد اينها همونايي هستن كه چهار سال ديگه كه مملكت به معناي واقعي كلمه ويران شده پررو پررو تو چشماي مردم نگاه ميكنن و ميگن حالا مگه چي شده؟؟؟؟

    • بدون نام

      درووود

    • بدون نام

      و باز هم دروغ و دروغ و دروغ

    • پدرام

      دولت تدبیر و امید شما، امید مردم رو ناامید کرد. پس یه مدت سکوت کنید و فقط نظاره گر باشید و به انتخاب دیگران احترام بذارید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحانی ، رئیسی ،همشون مثل همند ، هیچی عوض نمیشه

      • man

        سکوت میکنیم ومیبینیم, ومنتظر میمانیم. ولی این انتظار هرروز بیش از پانصد نفر از عزیزانمان را از ما میگیرد, که البته هنوز فاجعه بعداز ایام محرم نیامده. نویسنده فرمودند جلوگیری از تشکیل هیأتها. نمیشد جلوی اینهارا گرفت!? ما منتظریم, سال نکو از بهارش پیداست.

      • بدون نام

        همشون یه جورن

      • بدون نام

        ما همون قدر بهخ انتخاب شما احترام میزاریم که شما به انتخاب مردم احترام گذاشتید.
        لطفا به انتخاب کسایی که رای ندادن احترام بزارید

      • بدون نام

        به کدوم انتخاب انتخاب ده درصدیای معلوم الحال

    • ۱۱۱۱

      اگه اینقدر که اقای رییسی را زیر ذره ببن می برید با روحانی ملعون همین کار را کرده بودید اوضاع کشور بهتر از این بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شب دراز است و قلندربیدار

      • رضا

        از کابینه اش معلومه خدا به دادمون برسه

      • بدون نام

        احسنت

    • فامیل دور

      اولویت های کاری ریسی برای حل مشکل کرونا باید این موارد می بود:
      1- اخراج نمکی
      2- قرنطینه کلی ایران به مدت 14 روز بدون هیچ رفت و امدی
      3- خرید واکسن خوب از خارج

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشم

      • بدون نام

        فقط تو دانی و بس. ننوشتی دست کنن تو کیسه خزانه و به بقیه مردم که حقوق بگیر نیستن پول خرجی این دو هفته شان را بدهند

      • بدون نام

        چی میگی کرونا برای اینا نعمته

    • بدون نام

      آقای رئیس جمهور کاری نکنین که چهار سال دیگه هیچکس نره پای صندوقهای رأی...چون به ضررتون میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش بجز شما و امثال شما اصول گراها کسی نرفت پای صندوق رای

      • بدون نام

        ده درصدیا این دوره رفتن دوره های بعدم میرن چون خودشون به خواب زدن

    • بدون نام

      هیچ امید و افقی نمونده برای این کشور...

    • بدون نام

      فکر کنم نویسنده با رایفی پور مشکل داره تا کابینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا که تشکیل نشده.انصاف هم چیز خوبیه

      • بدون نام

        حرف حساب نویسنده در مورد سابقه این کاندیداها جواب نداره

    • بدون نام

      به مخبرهیچ امیدی نیست ایشان نیامده برجام رابه زمین زندپس به ایشان یادآوری میکنم خودش رابرای دلار۴۰۰۰۰تومن آماده کنددلار۴۰۰۰۰تومن یعنی خیزش مردمی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما میخواهید قیمت دلار را به آقای مخبر و مسئولان حکومت بگی ؟ مثل اینکه خبر نداری قیمت دلار را بانک مرکزی تعیین میکنه

      • بدون نام

        اصلا اگه معنی کلمه مخبر رو بدونی، دیگه تا ته قضیه رو بخون

    • بدون نام

      خدا خودش رحم کنه.

    • بدون نام

      بامید خدا درست میشه صبر صبر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایوب هم بود صبرش تموم میشد صبر در مقابل ظلم یعنی ذلیل و خار شدن انسانیت

    • بدون نام

      همه دنبال نمایش هستند نه حل مشکل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۸سال تحمل کردید.این بنده خدا که هنوز دولتش تشکیل نشده.یکم صبر داشته باشید آخه

    • naser

      هرسال میگیم دریغ ازپارسال

    • بدون نام

      چرا واكسناسيون عمومي را به واكسناسيون ارگانها و سازمانها تغيير داديد
      هر اداره اي زورش بيشتره داره واكسن ميزنه بعد سامانه 1 ماهه روي متولدين 47 مونده ...!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      درست نیست وقتی دولت و وزرای جدید رأی اعتماد نگرفته و رسما کار رو شروع نکردن تمام کم کار یها و ندانم کاریهای دولت قبل رو پای آنها بنویسیم هر چند از دولت جدید و رییس جمهور منتخب انتظار بهبود نسبی تمام نقاط ضعف دولت قبلی رو داریم ولی یادمان هست دولت قبل چه بوده حالا انتظار دیگری از رییسی و کابینه اش داریم.

    • بدون نام

      معرکه هست که آقای نگارنده فقط محرم وهیات رودیده....هرچندشیوه تعدادی ازهیات موردتاییدهیچ آدم عاقلی نیست ولی خوب تکلیف اونایی که قبل تعطیلات وهمین امروزباروبندیلشون روبستندرفتندشهرهای شمالی توی ویلاهای اونجاوکناردریاعزادارای امام‌حسین‌ انجام بدندچی میشه....وقتی فرهنگ نباشه فرقی به عزاداری ومسافرت شمال نمی کنه هرچندواقم نگارنده هم الان درسرزمین سرسبزشمال حضوردارد.

    • ه

      تو اصلاح طلبی ومیخای همرو ناامید کنی بزار گند کاریای روحانی رو جمع کنه بعد

    • بدون نام

      ستاد اجرایی یعنی آقای مخبر 1 میلیارد دلار بابت ساخت واکسن گرفته و با قیمت هر دوز واکسن آسترازنکا به قیمت 15 دلار میشد با آن پول 600 میلیون نفر واکسینه بشن و در مورد فایزر هم 200 میلیون نفر

    • ایران

      مشکل اصلی و اساسی که کشور ما رو به این وضعیت رسونده و آینده ای بدتر رو هم نوید میده اینه که ما ایرانی ها از بالا تا پایین فقط کارمون شده تخریب و مانع تراشی، مییونید دلیل 8 واکسن چیه؟ اینه که میخان همدیگر رو خراب کنن، الانم یکی رئیس جمهور الان رو خراب میکنه، یکی قبلی رو، مردم و مسئولین باید دست از تخریب هم ور دارن...

    • محمد رضا

      مجوز تولید انبود واکسن رو باید روحانی اول سال میداد
      که تا آخر دولت لفتش داد
      مخبر که نمیتونست بدون مجوز روحانی واکسن رو به تولید انبوه برسونه

    • بدون نام

      هشت سال ک دولت شما سرکار بود و گند زد ب همه چی . حالا الان انتقاداتو شروع کردین برای دولیت ک هنوز نیومده. چقد پست هستید شما

    • بدون نام

      این مخبر اگه الف بای سیاست رو میدونست یکباره برجام رو تموم شده تلقی نمیکرد که امروز دلار ۲۷رو لمس کنه.
      ولی بهتر.چون هیچی نمیدونن از پیچیدگی های حکومت داری مث کشور همسایه، تکلیفمون زودتر یکسره میشه.

    • ناشناس

      از سواد اندک و چشم و گوش به فرمان داشتن چه انتظاری دارید؟

    • زری

      یعنی ملت انتظار دارند وضع با این آقایان جدید بدتر نشه ؟؟؟؟!

    • امید فردا...... .

      تا تصمیم دولت پنهان چه باشد ...اینها همه مترسک های دولت پنهانند.

    • مردم

      خواهشن حرف و استدلال مفت و بی منطق ممنوع...اصلاح طالبها که چند دور ۸ ساله بودند و نابود کردن اصولگراها زیاد نبودن ولی بصورت تک بعدی کارآیی ندارن...الان آقای رییسی ترکیبی کار کرده و زمان بدید کار کنه بعد خورده فرمایش کنید..تمام کسانی که دارن خورده فرمایش می کنند از مدیران قبل بودن و اگر عرضه داشتند و کار بلد بودند که الان این وضع ما نبود پس بقول مجری تلویزیون که شیر مادرش حلالش حقیقت حقیقت گفت و صدا سیما نباید بخاطر شکایت یه آدم عقده ایی که تا چند روز دیگه بیشتر وزیر نیست و گند زده به حال کرونایی کشور این مجری رو اخراج می کرد..خدا جای حق نشسته کمی صبر..

    • بدون نام

      اگر کمتر دری وری و اراجیف بگین ان شاءالله با گذشت زمان اوضاع بهتر میشه
      بعد از 8 سال سوء مدیریت و بی کفایتی و بی تدبیری، انتظار دارید در مدت 10 روز مشکلات حل بشه، واقعا بی انصافیه
      هنوز وزرا رأی اعتماد نگرفتن هنوز کاری را شروع نکردن، چطور قضاوت میکنین
      نکنه انتظار دارین امثال نعمت زاده و آخوندی و.. معرفی میشدن
      اگر ذره ای بصیرت داشتین این حرف ها را نمیزدین

    • بدون نام

      خخخخخخخخ
      یکی به آقای رئیسی بگه قوه مجریه با همه جاهای دیگه فرق میکنه
      با این وزرا و معاونان
      همه باهم بگیم حسن روحانی کجایی دقیقا کجایی

    • م خ

      شیر گرون شد ماست دلار و... دوران بد تمامی ندارد پاسخ گو باشید آقای رئیسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج