۱۱۴۵۱۱۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

تماس گرشاسبی با نکونام؛ گزینه اول و آخر ما هستی

پنجره بسته نقل‌وانتقالاتی باشگاه فولاد که در این مدت معضل جدی این باشگاه اهوازی بود، هنوز حل نشده است. مدیران باشگاه فولاد امیدوارند بتوانند با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهند، این مهم را برطرف کنند. در همین خصوص قرار است جلسه‌ای با مدیران فدراسیون فوتبال برگزار کنند و در این مورد راهنمایی بگیرند تا مشکل‌شان حل شود.

فرهیختگان: تغییرات فولاد خوزستان در روزهای اخیر نشان از تحول در این تیم دارد. آنجا که فولاد قهرمان شد همه فکر می‌کردند مدیران این باشگاه درتلاش برای حفظ سعید آذری و جواد نکونام کوتاهی نخواهند کرد ولی ظاهرا سیاست‌های این باشگاه تغییر کرده و آنها قبل از اینکه آذری بخواهد خداحافظی قهرمانانه‌ای داشته باشد به فکر تغییر بودند. چه‌بسا آذری با علم به اینکه دیگر در فولاد جایی ندارد، باب خداحافظی را باز کرد تا سیاست دست‌های پشت‌‌‌پرده باقی بماند. بااین‌حال در اهواز خیلی‌ها به این تغییر دلخوشند و جالب است که هیچ‌مخالفتی با جدایی مدیر قهرمان نشده است. چه‌بسا با مخالفانی که آذری داشت حتی در همان نیمه‌های فصل هم می‌شد تصور کرد راه این مدیرعامل از فولاد جداست و باید منتظر تغییرات باشیم.

آذری با دلخوری رفت

سعید آذری بعد از قهرمانی در همین رسانه از جدایی از تیم فولاد گفت و مشکلات خانوادگی را دلیل این جدایی مطرح کرد، با این حال وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش نیز مدعی شد، نمی‌خواهد بگوید قطعا از این تیم می‌رود و هرچیزی ممکن است. این چراغ سبز آذری کافی بود تا فرصتی به برخی موافقانش دهد تا برای ابقای او تلاش کنند. او اما برخلاف آنچه تصور می‌کرد باید بار سفر را می‌بست. ماندن در تیمی که قهرمانش کرده بود برای او ممکن نبود، ازاین‌رو بار سفر بست. او می‌دانست جانشینش از بومیان استان است و حتی قرار بر برگزاری جلسه به‌نوعی تودیع و معارفه است.

در چنین شرایطی بود که فولادی‌ها تصمیم به برگزاری جلسه در ۲۳ مرداد گرفتند. آذری امکان شرکت در جلسه را نداشت و توقع داشت مدیران فولاد که حالا بر سر گرشاسبی به توافق رسیده و از مدیران بالادست نیز تایید گرفته‌اند برای اعلام تصمیم‌شان منتظر او مانده و سپس جلسه تشکیل دهند. مدیران این باشگاه اما که گویا در اعلام نام مدیرعامل جدید ذوق‌زده بودند، تاب نیاورده و بدون حضور آذری جلسه را برگزار کرده و مدیرعاملی گرشاسبی را اعلام کردند. سعید آذری به‌همین دلیل پستی اینستاگرامی منتشر کرد و خداحافظی گلایه‌آمیزی با فولاد داشت.

توقع داشتیم آذری در این مورد شفاف‌تر توضیح دهد. او اما صحبت نکرد و به این جمله اکتفا کرد: «همان‌طور که قبلا گفتم به‌خاطر خانواده از فولاد جدا شدم.»

گودرزی، رئیس هیات مدیره باشگاه فولاد اما متوجه ناراحتی آذری است. او به «فرهیختگان» گفت: «مشخص است آذری از چیزی ناراحت است، شاید او توقع داشت ما جلسه هیات‌مدیره را در زمان دیگری و با حضور او برگزار کنیم. برای ما چنین امکانی وجود نداشت.» این عضو هیات‌مدیره فولاد مدعی می‌شود که در مراسمی قطعا از آذری تجلیل می‌شود ولی با خداحافظی تلخی که آذری از فولاد داشت، بعید است اصلا در چنین جلسه‌ای شرکت کند.

مدیر بومی برای فولاد

چرا حمیدرضا گرشاسبی به‌عنوان مدیرعامل باشگاه فولاد انتخاب شد؟ فارغ از سابقه خوبی که او در دوران مدیریت داشت و با پرسپولیس قهرمان شد، گرشاسبی یک خوزستانی است. همین کافی بود تا مسئولان این باشگاه برای همکاری با او تمایل نشان دهند. در ماه‌های گذشته یعنی همان زمان که فولاد ناکام از لیگ قهرمانان به ایران برگشت، خیلی‌ها نوک پیکان انتقادهای خود را به‌سوی آذری گرفتند و بارها از اینکه او به‌عنوان مدیری غیربومی در این باشگاه فعالیت می‌کند، گله کردند و دلیل‌شان این بود که مگر در خوزستان قحط‌الرجال است که باید مدیری اصفهانی بر تیمی اهوازی مدیریت کند.

از همان زمان پروژه برکناری آذری و حضور مدیری بومی استارت خورد. در این مدت بارها آذری مصاحبه کرد و نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. او در آخرین اظهارت خود گفت: «حالا که به آرزوی دیرینه خود- که همانا مدیری بومی است- رسیده‌اید، از آن حمایت کنید.»

پرواضح است که آذری از اینکه همواره سایه یک آلترناتیو بومی را روی سر خود حس می‌کرده، ناراحت بوده است. گودرزی در همین رابطه اعتراف می‌کند که سیاست باشگاه در مدیریت بومی‌گرایی است و گفت: «در به‌کارگیری مدیر بومی به جمع‌بندی رسیده بودیم. ازاین‌رو از بین گزینه‌های موجود گرشاسبی را انتخاب کردیم.»

کار سخت گرشاسبی پس از قهرمانی

بومی‌گرایی گرشاسبی را به‌جای آذری نشاند. آذری مدیر موفقی بود که تصور می‌شد با قهرمانی که برای فولادی‌ها به ارمغان آورد، جای پای خود را در این باشگاه مستحکم کرده است. در مدیریت اما ظاهرا فاکتورهای مثبت و شایسته‌سالاری چندان اهمیتی ندارد و این مدیران بالادست هستند که براساس شعارهای تبلیغاتی خود اما و اگرها را تعیین می‌کنند. این موضوع چندان هم برای آذری بد نشد، او در اوج از فولاد کنار رفت ولی برای گرشاسبی راحت نیست.

او تیمی قهرمان تحویل گرفت و لیگ قهرمانان آسیا را در پیش دارد و دیگر در پلی‌آف شرکت نمی‌کند، بلکه سهمیه‌ای حاضر و آماده در اختیارش قرار گرفته است. اگر فولادی‌ها باوجود عملکرد خوب فولاد در لیگ قهرمانان و صعود از مرحله پلی‌آف به آذری خرده می‌گرفتند، قطعا از گرشاسبی که تیمی قهرمان را تحویل گرفته بیش از این توقع دارند. البته او پیش‌ از این هم باوجود برخی انتقادها عملکرد خوبی داشته و مدیریتش مقبول اهوازی‌هاست ولی کار سختی که او دارد جانشینی آذری است. آذری برای فولاد مدیری موفق بود یا حداقل این ذهنیت را در بین فوتبالی‌ها از خود به‌جا گذاشت. حالا هواداران تیم فولاد اگر از گرشاسبی نخواهند که بهتر از او باشد حداقل توقع دارند کمتر از او هم نباشد.

تغییرات هیات‌مدیره

انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه فولاد خوزستان تنها تغییر و تصمیم‌گیری در جلسه هیات مدیره این باشگاه نبود. اخیرا هیات‌مدیره این باشگاه با سه عضو اداره می‌شد ولی در جلسه دیروز باوجود تغییرات به‌وجود‌آمده حبیب رضایی و جواد مقدسی نیز به این جمع اضافه شدند تا هیات‌مدیره‌ای با ۵ عضو از این ‌پس کارش را برای فولاد از سر گیرد.»

تکلیف نکونام چه می‌شود؟

جواد نکونام همواره موردحمایت آذری، مدیرعامل وقت باشگاه فولاد بود. این ادعا بر همه ثابت‌شده که اگر او نبود چه‌بسا نکونام تا قهرمانی فولاد در این باشگاه دوام نمی‌آورد. همین امر باعث شده بود این مربی یکی از شروط ادامه همکاری با باشگاه فولاد را ابقای آذری عنوان کند. هرچند در هفته‌های اخیر او بارها مستقیما به مدیران فولاد گفته بود برای ادامه همکاری با نکونام اقدام کنند ولی تا این لحظه چنین اتفاقی رخ نداده است. فولادی‌ها اما به‌توصیه آذری عمل خواهند کرد. آنها با هیچ‌گزینه‌ای وارد مذاکره نشدند و با اینکه پیشنهاد‌های زیادی برای نکونام وجود دارد، می‌خواهند به همکاری با او ادامه دهند. نکونام هم که هرچند ابقای آذری را از شروط تمدید قراردادش عنوان کرده ولی قطعا تیم قهرمانش را به‌راحتی رها نمی‌کند. از این‌ رو او اخیرا گفت‌وگوی تلفنی کوتاهی با گرشاسبی داشته و مدیر فولادی‌ها قبل از اینکه رسما مدیرعامل این باشگاه شود با این مربی گفت‌وگو انجام داده و تمایل به همکاری را به اطلاع این مربی رسانده است. در همین خصوص مدیران بالادست کارخانه فولاد از هیات‌مدیره و مدیرعامل جدید خواستند تا با نکونام وارد مذاکره شده و تیم را برای فصل بعد و لیگ قهرمانان آسیا آماده کنند.

آذری در این مورد گفت: «باید تصمیمی بگیرند که به‌صلاح باشگاه فولاد باشد. با نکونام صحبت کردم و باشگاه باید برای حفظ او اقدام کند.»

گودرزی با آذری در این خصوص موافق است. او گفت: «طی چند روز آینده گرشاسبی با نکونام برای آماده‌سازی تیم صحبت خواهد کرد؛ گزینه اول و آخر ما نکونام است، حتی یک درصد هم به مربی دیگری فکر نمی‌کنیم. ما می‌خواهیم او بماند و سعی می‌کنیم شرایط را فراهم کنیم. هرچند رسیدگی به این موضوع را به مدیرعامل جدید واگذار کردیم.»

پنجره باز می‌شود

پنجره بسته نقل‌وانتقالاتی باشگاه فولاد که در این مدت معضل جدی این باشگاه اهوازی بود، هنوز حل نشده است. مدیران باشگاه فولاد امیدوارند بتوانند با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهند، این مهم را برطرف کنند. در همین خصوص قرار است جلسه‌ای با مدیران فدراسیون فوتبال برگزار کنند و در این مورد راهنمایی بگیرند تا مشکل‌شان حل شود. این‌ همه برنامه فولادی‌ها نیست؛ آنها رایزنی‌هایی را با برخی عوامل دخیل در این پرونده آغاز کردند تا درصورت امکان با کمک این افراد مشکل را حل کنند. گودرزی با اشاره به این موضوع گفت: «تلاش ما حل این مشکل است، ما لیگ قهرمانان آسیا را در پیش داریم و فرصتی برای درنگ نیست. از این‌ رو با هماهنگی فدراسیون فوتبال و برخی دیگر از منابع درصدد رفع این مشکل هستیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گرشاسبی خیلی خوبه، البته برای لنگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج