۱۱۴۶۳۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پاسخ تهیه‌ کننده «معراجی‌ ها» به هجمه‌ ها

محمود رضوی تهیه‌کننده پروژه «معراجی‌ها» طی یادداشتی به واکنش‌های معترضان و رسانه‌ها درباره ناتمام ماندن پرونده عوامل درگذشتگان در پشت‌صحنه این فیلم- سریال پاسخ داد.

خبرگزاری مهر: محمود رضوی تهیه‌کننده پروژه «معراجی‌ها» طی یادداشتی به واکنش‌های معترضان و رسانه‌ها درباره ناتمام ماندن پرونده عوامل درگذشتگان در پشت‌صحنه این فیلم- سریال پاسخ داد.

پروژه «معراجی ها» به کارگردانی مسعود ده نمکی و تهیه کنندگی سید محمود رضوی است که پیش از ۴۰ بازیگر دارد و ابتدا در فرمت یک فیلم سینمایی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر اکران شد و حالا قرار است در قالب یک مجموعه تلویزیونی از شبکه یک سیما نیز پخش شود.

پنج نفر از عوامل این پروژه از جمله سرگرد علی اکبر رنجبر مدیر عامل شهرک سینمایی دفاع مقدس، محمد جواد شریفی‌راد مدیر جلوه های ویژه میدانی، رضا فرجی جانشین تولید، مهدی مرادی دستیار جلوه های ویژه و جمشید احسانی عضو گروه تدارکات صبح روز چهارشنبه ۱۸ دی بر اثر انفجاری در پشت صحنه فیلم - سریال «معراجی‌ها» از دنیا رفتند.

این اتفاق بر اثر انفجار ناگهانی نارنجک در یک خودور که برای بخش جلوه‌های ویژه این فیلم - سریال استفاده می‌شده است، رخ داد و برخی از عوامل دیگر این پروژه را هم دچار سانحه کرد.

بعد از این انفجار مسعود ده‌نمکی در یکی از مصاحبه‌های خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در آخرین روزهای ضبط سکانس‌های جنگ این مجموعه قرار دارد، بیان کرد: متاسفانه خودروی حامل مواد منفجره‌ای که برای استفاده در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی بکار می‌رود منفجر شد و محمدجواد شریفی راد که از متخصص‌ترین افراد این عرصه بود و خود از افسران ارتش جمهوری اسلامی بود و در زمان جنگ تحمیلی و خنثی‌سازی مین و موانع جنگی تخصص داشت و تمامی افرادی که اطراف خودرو بودند نیز در پی این انفجار جان باختند.

وی با ابراز تاسف از چنین حادثه‌ای درباره آن گفت: به هرحال حادثه است و حادثه نیز هیچگاه خبر نمی‌کند، همانطور که در این حادثه مدیرعامل شهرک دفاع مقدس و ۳ نفر دیگر از عوامل کار نیز جان باختند.

بعد از این تهیه‌کننده این پروژه به دنبال پیش بردن مراحل پرونده حادثه دیده‌ها بود که ظاهرا این روند به کندی و با کمبود همکاری متولیان امر همراه بوده است.

همسر مرحوم شریفی‌راد پس از چهار ماه از حادثه در گفتگو با یکی از رسانه‌ها و اینکه پرونده همسرش و حادثه دیده‌ها به کجا رسیده است، گفت: پرونده حادثه پشت‌صحنه «معراجی‌ها» از سوی آقای رضوی تهیه‌کننده این فیلم در حال پیگیری است و تمام تلاش‌شان را انجام داده‌اند که بتوانند از طریق بیمه، حق این خانواده‌ها پرداخت شود اما شهرک سینمایی دفاع مقدس به ۲۵ درصدی که مقصر شناخته شده است، اعتراض کرده است چون در این حادثه ۵۵ درصد تهیه‌کننده فیلم و ۲۰ درصد هم آقای شریفی‌راد به عنوان شخص حقیقی متهم غیرعمد شناخته‌اند بنابراین روند پرونده باید دوباره از اول سپری شود.

پیگیری‌ها برای این پرونده همچنان ادامه دارد اما شاید بعضی ابهامات در روند این پرونده باعث هجمه به کارگردان و تهیه‌کننده این اثر شده است.

حال محمود رضوی در صفحه اینستاگرام خود یادداشتی را درباره روند تلاش‌های خود برای مشخص کردن پرونده عوامل حادثه دیده منتشر کرده است که در زیر می‌خوانید:

«ویْلٌ لِلْمُطَفِّفِین

سكوت سخت است اما سخت تر از آن شكستن سكوت است.

كاش توان این را داشتم كه چشم‌هایم را بر همه چیز ببندم و با تمام توان فریاد كنم كه در این چند ماه چه برما گذشته اما چه كنم كه حقوق مسلم پنج خانواده عزیز از دست داده انفجار «معراجی‌ها» در میان است.

خانواده هایی كه پدر خود را در راه اعتلای فرهنگ جهاد و شهادت از دست داده اند اما هنوز نه تنها پدران آنها شهید محسوب نشده اند بلكه تكلیف پرونده آنها هم مشخص نیست.

البته این عدم احتساب شهادت در دستگاه‌های اداری دنیوی ماست، مگر حضرت آقا نفرمودند «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا كمتر از شهادت نیست» پس به یقین جایگاه این عزیزان در دستگاه پروردگار شهادت است و انشاء الله «عند ربهم یرزقون» اند.

اما خانواده ها چه كنند؟ چرا باید بعد از گذشت پنج ماه و چند روز از حادثه هنوز تكلیف پرونده این عزیزان نامشخص باشد.

خدا خیر بدهد قاضی پرونده را كه از قبل از پایان سال اصرار داشتند كه پرونده در اسرع وقت تعیین تكلیف شود اما چه باید كرد از دست برخی عزیزان مسئول كه اجازه ندادند قاضی به نظر كارشناسان اعلام رای كند.

خدا را شاكرم كه به من و كارگردان كار توفیق داد تا به امروز هر آنچه را از دستمان بر می آید به انجام برسانیم اما وای بر كم فروشانی كه بعد از تشییع دیگر هیچ قدمی برای این عزیزان برنداشتند.

حق می‌دهم به خانواده این عزیزان كه هر چه می‌خواهند بگویند و بنویسند و امیدوارم پرونده به سرانجام برسد تا مجبور نشوم ناگفته ها را بیان كنم.

وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفِینَ»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج