اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۴۶۵۰۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

تغییر در اعضای کمیته علمی کشوری کووید-۱۹

دبیر کمیته علمی کشوری کووید-۱۹ از تغییر برخی اعضای این کمیته خبر داد و در عین حال درباره اثربخشی داروی فاویپیراویر برای درمان کرونا توضیح داد.

ایسنا: دبیر کمیته علمی کشوری کووید-۱۹ از تغییر برخی اعضای این کمیته خبر داد و در عین حال درباره اثربخشی داروی فاویپیراویر برای درمان کرونا توضیح داد.

دکتر عاطفه عابدینی درباره افراد عضو کمیته علمی ستاد کرونا، گفت: در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تغییراتی انجام شد. برخی همکاران و متخصصانی که قبلا در کمیته علمی حضور داشتند، در پلتفرم‌های واکسن‌های داخلی هم بودند و به همین دلیل باید از کمیته علمی حذف می‌شدند. این تغییرات انجام شد و یکسری افراد هم به کمیته علمی اضافه شدند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که کمیته علمی موظف به انجام‌ آن است، به‌روز کردن و استاندارد کردن درمان بیماری کووید-۱۹ به عنوان یک بیماری نوپدید است. باید بدانیم که دانسته‌ها و نادانسته‌ها درباره این بیماری هر روز تغییر می‌کند.

عابدینی درباره میزان تاثیر داروی فاویپیراویر در درمان کرونا، گفت: بیش از ۱۰ مطالعه درباره تاثیر داروی فاویپیراویر بر کرونا انجام شده است. داروی فاویپیراویر داروی آسیای شرقی است و در همان کشورها مورد استفاده قرار می گیرد، اما در حال حاضر در دنیا در شش یا هفت دستورالعمل درمانی در کشورهایی مانند هند، سنگاپور و... وجود دارد.

بر اساس اعلام کانال تلگرامی وبدا، وی تاکید کرد: باید توجه کرد که مطالعاتی که عدم تاثیر فاویپیراویر را نشان داده‌اند، بیش از آن‌هایی است که تاثیرش را نشان داده‌اند. در عین حال در کشورهای مختلف دوزهای مختلفی از این دارو استفاده می‌شود. در عین حال در مطالعه‌ای نشان داده شده که فاویپیراویر روی بهبود بالینی و رادیولوژی اثر گذاشته، اما به شرطی که زیر پنج روز داده شود. در عین حال اگر در بیماران متوسط تا شدید بستری داده شود، اصلا اثر ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج