۱۱۴۷۱۰۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پایداری‌ها علیه وزیر اطلاعات: ابهامات را برطرف کنید

یک عضو جبهه پایداری مخالفت خود با وزیر پیشنهادی اطلاعات را مطرح کرد.

خبرآنلاین: یک عضو جبهه پایداری مخالفت خود با وزیر پیشنهادی اطلاعات را مطرح کرد.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات دستور کار امروز صحن مجلس است. بعد از قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و کمسیون شوراها، مجلس وارد بررسی نظرات مخالفان و موافقان شد.

غلامحسین رضوانی، نماینده تهران و عضو جبهه پایداری به عنوان اولین مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات پشت تریبون قرار گرفت و گفت: باید قبل از انقلاب را دیده باشیم تا درک درستی از شرایط امروز کشور داشته باشیم. من حدود ۲۵ ساعت برای بررسی صلاحیت آقای خطیب وقت صرف کردم. میزان توقعات به حق و قانونی ما از وزارت شرایط احراز را تعیین می کند، می توان به حداقل اکتفا کرد یا به سراغ بهترین گزینه رفت.

او ادامه داد: برنامه های این وزارتخانه شامل مبارزه با مفاسد اقتصادی، بررسی صلاحیت مدیران، مبارزه با آمریکا، مبارزه با نفوذ، مقابله با ترور، آموزش و توجیه مقامات نظام و... است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: هر چه در انتخاب فردی با شرایط احراز حداکثری دقت بیشتری کنیم به موفقیت نظام کمک بیشتری کرده‌ایم. چون نقش وزارت اطلاعات در فساد بی‌بدیل است. شخصیت آقای خطیب حتی از نظر مخالفان به عنوان فردی صالح، هوشمند، مجاهد و جانباز محترم است و من ندیدم از طرف مخالفان به ایشان تعریضی شده باشد و چیزی که مخالفان سعی در آن دارند درست نیست. در تصدی این امر سخن از خوب و بد نیست بلکه سخن از خوب و خوب‌تر است.

رضوانی گفت: برچسب زدن به کسانی که با وزیر پیشنهادی اطلاعات مخالفت می‌کنند، خلاف انصاف و وجدان و خلاف منویات اعلام شده رهبری است چون ایشان همواره بر ضرورت انجام وظایف در ساختارهای قانونی تاکید کرده‌اند. ورود نمایندگان به این مبحث بر اساس سوگند شرعی و قانونی و در انجام وظیفه خطیر نمایندگی است و اصلا جنبه گروهی و حزبی ندارد؛ البته افراد هر گروهی در مقام رای دادن ممکن است با هم هماهنگی داشته یا نداشته باشند. تلاش رسانه‌های معاند در جریان برجام که خواسته خود را نشان داده‌اند نباید موجب اشتباه فردی ما شود.

این نماینده مجلس گفت: بروز مفسده‌های بزرگ توسط برخی مسئولان و تصدی برخی سمت‌های مهم توسط عناصر ناسالم آیا سوال برانگیز نیست؟ اگر افرادی بدون داشتن شرایط لازم در سمت کلیدی با گروه‌های سیاسی مختلف همچنان مشاغل حساس را در قبضه خود داشته باشند، آیا حق داریم ریشه یابی کنیم یا نه. اینها همان کسانی هستند که دشمن بدون همکاری آنان در برنامه‌های شیطانی خود موفق نخواهد بود. اینها چگونه نقش‌آفرینی می‌کنند شاید بپرسید این موضوع ربطی به آقای خطیب ندارد در حالی که او در کمیسیون به درستی گفت که در زندگی خود کار اطلاعاتی کرده است.

وی افزود: در درخشان‌ترین دوران قوه قضاییه ایشان رییس حفاظت اطلاعات این قوه بود اما اقدام موثری از او مشاهده نشده است طوری که در ماجرای طبری در دفاع از خود توجیهات غیر قبولی ارائه کرد. آیا ترک فعل‌ها در زمینه مبارزه با مفاسد در قوه قضاییه در دوران ایشان قابل دفاع است. آنچه دوستان مطرح کردند این است که ایشان علی رغم توانایی بالا به موقع وارد عمل نمی‌شود؛ اشراف کامل سیستم‌های امنیتی ما به کوری چشم غرب‌گرایان دین ستیز طوری است که با ورود به موقع توانمندی‌ها، منجر به پیشگیری کامل می‌شود یا در صورت ضرورت اقدام جدی می‌شود. می گویند اگر او بخواهد می‌تواند من هم می‌گویم پیشگیری یا اقدام ضرورت دارد و تعلل جایز نیست.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود در میان مسئولان وزارت اطلاعات هیچ عضو غیر انقلابی نباشد. غیرانقلابی نباید در وزارت اطلاعات جایی داشته باشد بلکه همه مسئولان وزارت اطلاعات در همه رده‌ها باید مانند همه انبوه بدنه باشند تا رسالت خود را به بهترین نحو به انجام برسانند.

رضوانی با اشاره به شبهه مطرح شده در باب فتنه ۸۸، اظهار کرد: تکرار می‌کنم آقای خطیب موضع خود را در برابر فتنه ۸۸ رسما اعلام کند و با اعلام مواضع شفاف درباره فتنه و فتنه گران ابهامات را برطرف کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج