۱۱۴۷۱۹۸
۵۲۴۲
۵۲۴۲
پ

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

اگر می‌توانستیم به سفری در زمان برویم و یک دوربین به همراه ببریم، چقدر تاریخ دستخوش دگرگونی می‌شد؟! احتمالا بسیار زیاد و بسیاری از امور مسلم تاریخی، برای همیشه تغییر می‌کرد و این مساله حتی به ظاهر شخصیت‌های تاریخی هم می‌کشید.

تابناک با تو: اگر می‌توانستیم به سفری در زمان برویم و یک دوربین به همراه ببریم، چقدر تاریخ دستخوش دگرگونی می‌شد؟! احتمالا بسیار زیاد و بسیاری از امور مسلم تاریخی، برای همیشه تغییر می‌کرد و این مساله حتی به ظاهر شخصیت‌های تاریخی هم می‌کشید. اما تصور کنید که ما بتوانیم شخصیت‌های تاریخی را به زمان کنونی بیاوریم.

احتمالا بسیار زیاد و بسیاری از امور مسلم تاریخی، برای همیشه تغییر می‌کرد و این مسئله حتی به ظاهر شخصیت‌های تاریخی هم می‌کشید.

اما تصور کنید که ما بتوانیم شخصیت‌های تاریخی را به زمان کنونی بیاوریم و آرایش موی سر و صورت و رخت و لباس آنها را امروزی کنیم. در این صورت آنها چه شکلی می‌شدند.

این کاری است که یک هنرمند هلندی به نام باس یوترویک انجام داده. او که با نام کاربری Ganbrood در اینستاگرام فعالیت می‌کند، با مطالعه تصاویر ترسیم شده شماتیک و توصیف‌های متنی و استفاده از نقاب‌های مرگ و همچنین بهره بردن از تخیل و نرم‌افزارهای ترسیم سه‌بعدی، شخصیت‌های تاریخی را به نوعی مثل آدم‌های امروزی برای ما مجسم کرده است.

البته سال پیش، تعدادی از آثار او را در پست دیگری منتشر کرده بودم. اینجا قسمت دوم آثار زیبای او را می‌بینید.

نفرتیتی

نِفِرتیتی یا نِفرتی‌تی همسر بزرگ سلطنتی (همسر اصلی) فرعون مصر، آخناتون بود و به عنوان شریک سلطنت همسرش شناخته می‌شود. او به زیبایی شهره بود ، وی پس از کشف مجسمه نیم تنه‌اش در ۱۹۱۲ در مصر به شهرت رسید.

نِفِرتیتی و همسرش که تنها به یک خدا یعنی آتون (خدای یگانه) احترام می‌گذاشتند بانی یک انقلاب مذهبی بودند و به خاطر یکتاپرستی و تغییر دین در تاریخ فراعنه پرآوازه هستند.

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

کلئوپاترا

کلئوپاترای هفتم فیلوپاتور؛ معروف به کلئوپاترا آخرین فرعون مصر باستان و یکی از قدرتمندترین و بزرگترین پادشاهان زن در تاریخ جهان بود. او از اعضای دودمان سلطنتی بطلمیوسی بود.

کلئوپاترا زنی بسیار زیبا، باسواد، باهوش و جاه طلب بود، وقتی در هجده سالگی ملکه شد در مصر فرمانروایی برای زنان ممنوع بود؛ بنابراین او را مجبور کردند که فرمانروایی خود را ابتدا با برادرانش و سپس با پسرش شریک شود.

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

آفرودیت

آفرودیته یا آفرودیت یا آفرودیتا که در اساطیر یونانی ملقب به الههٔ عشق، زیبایی و شور جنسی و در روم «ونوس» بوده، همچنین اسطوره آفرودیته هم به او نسبت داده شده‌ است. آفرودیته جزو دوازده ایزد المپ‌نشین می‌باشد و گفته شده که او بخشایشگر زیبایی و جذب کنندهٔ جنسی بوده که بیشتر اوقات به صورت چهره‌ای با لبخند شیرین ترسیم شده.

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

آخِناتون

آخِناتون یا اَخِناتون که ابتدا با نام امن‌هوتپ چهارم (به‌معنای آمون خرسند است) بر تخت نشست، یکی از فراعنه دودمان هجدهم مصر باستان بود که به مدت ۱۷ سال بر این سرزمین حکومت کرد. دوران اخناتون با اصلاحات دینی وی به یادآورده می‌شود؛ او دین و رسم نیاکان خود در چندخدایی را رها کرد و به پرستش دین جدیدی به مرکزیت خدای خورشید، آتون، روی آورد.

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

توت‌عنخ‌آمون

توت‌عنخ‌آمون یا توتنخآمِن (معنای نام: پنداشت زنده آمون)، یازدهمین فرعون مصر باستان از دودمان هجدهم یا همان پادشاهی نو شناخته می‌شود. نام آغازینش توتنخآمِن(به معنای : پنداشت زنده آمون) بود. او از نامدارترین فراعنه مصر باستان است و عامه مردم او را با نام پادشاه توت می‌شناسند.

آرامگاه توت‌عنخ‌آمون در تاریخ ۴ نوامبر ۱۹۲۲ در دره پادشاهان توسط هاوارد کارتر و با حمایت مالی لرد کارنارون کم و بیش دست‌نخورده یافت‌شد. از محل دفن او، به عنوان یکی از مهم‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی در سده بیستم میلادی یاد می‌شود. پس از کشف شگفت‌انگیز مقبره توت‌عنخ‌آمون درقرن بیستم او تبدیل به مشهورترین فرعون مصر شد.

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

داوود

تندیس داوود در سال ۱۵۰۴ میلادی، به وسیله میکل‌آنژ، نقاش و مجسمه‌ساز برجسته ایتالیائی ساخته شد. تندیس داوود، ۵٫۱۷ متر ارتفاع دارد و از سنگ مرمر ساخته شده‌است. تندیس داوود از شاهکارهای عصر رنسانس محسوب می‌شود.

این تندیس پرتره (تصویر صورت) یکی از قهرمانان کتاب مقدس به نام داوود را در حال تفکر به تصویر می‌کشد. بسیاری معتقدند این مجسمه از داوود درست قبل از جنگ گلیات (یکی از پنج ایالت فلسطین) می‌باشد، بر خلاف عده دیگری که تصور می‌کنند مجسمه حکایت از داوود بعد از پیروزی در این نبرد را دارد.

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

الیزابت یکم

الیزابت یکم از ۱۷ نوامبر ۱۵۵۸ تا زمان مرگش ملکهٔ انگلستان و ایرلند بود. الیزابت که گاهی نیز الیزابت دوشیزه، گلوریانا و ملکه بث خوب نامیده می‌شد، پنجمین و واپسین فرمانروا دودمان تودور بود. او دختر هنری هشتم به عنوان یک شاه‌دخت به دنیا آمد اما مادرش، آن بولین، وقتی دخترش دو سال و نیم بیش‌تر نداشت، اعدام شد و الیزابت نامشروع شناخته شد.

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

حضرت مسیح

تجسم حضرت مسیح - اقتباسی از نقاشی رهایی‌بخش دنیای داونیچی

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

آپولون

آپولون از مهم‌ترین خدایان المپ‌نشین است. پدر آن زئوس و مادرش لتو از الهه‌های المپ بوده‌است. آپولون در جزیره دلوس به دنیا آمده‌است. او را در اسطوره‌ها خدای نور و روشنایی می‌دانستند و به همین دلیل به او فبوس می‌گفتند. همچنین خدای آبادانی و ساختمان سازی و سیمین کمان و خدای غیب گویی بوده‌است. اما مهم‌تر از همه او خدای موسیقی و هنر بود و شهرت او به دلیل همین است. او عاشقانه‌های زیادی داشته که عمدتاً با پایانی تلخ تمام می‌شود.

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

تک‌چهره‌های مومیایی فایوم

تک‌چهره‌های مومیایی فایوم یا تک‌چهره‌های مومیایی الفیوم به نوعی از نقاشی واقع‌گرا تک‌چهره کشیده شده روی صفحه‌های چوب - پرتره‌های مومیایی در سراسر مصر یافت شده‌اند اما مشهورترین آنها در واحه فیوم به ویژه هواره المقطع و شهر آنتیپولیس هادریانوس روم باستان یافت شده‌اند. اصطلاح «تک‌چهره‌های فایوم»، بیشتر از آنکه از نظر جغرافیایی مدنظر باشند عموماً از نظر ادبی مورد توجه هستند.

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

ژولیت داستان شکسپیر

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

مری شلی

مری شلی یا مری وول اِستوِنکِرافت گادوین شِلی یک رمان‌نویس، نویسندهٔ داستان‌های کوتاه و سفرنامهنویس اهل انگلستان بود. از شناخته‌شده‌ترین آثار او می‌توان به فرانکنشتاین (در سبک نگارش گوتیک) و داستان کوتاه ماتیلدا اشاره کرد. ایدهٔ نگاشتن فرانکنشتاین در سال ۱۸۱۶ در سفر تابستانی به ژنو به همراه لرد بایرون، جان ویلیام پولیدوری و کلر کلرمون به ذهن مری شلی خطور کرد.

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

لیلیت

لیلیت در اساطیر کهن میانرودان، خدای طوفان بوده و او را به بادها نسبت می‌داده‌اند. چنین تصور می‌شد که وی حامل بیماری و مرگ است. نخستین بار چهره لیلیت در میان گروهی از خدایان بادها و طوفان‌های سومری در ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد به چشم می‌خورد که به لیلیتو موسوم بودند. بسیاری از صاحبنظران پیدایش نام لیلیت را در زمانی حدود ۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ارزیابی کرده‌اند. در افسانه‌ها و روایات یهود، لیلیت در اساطیر یهودی به عنوان یکی از خدایان شب و در ترجمه انگلیسی شاه جیمز کتاب اشعیای نبی به عنوان جغد ذکر شده‌است.

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

ولفگانگ آمادئوس موتسارت

آهنگساز اتریشی، موسیقی دان کلاسیک

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

مونا لیزا

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

جودیت جین لایستر

جودیت جین لایستر نقاش دوران طلایی هلند بود. سبک نقاشی او اشیا بی جان، زندگی روزمره و پرتره بود. همه آثار او به فرانس هالس یا به شوهرش، جان مینسل مولانیر نسبت داده شد تا زمانی که در سال ۱۸۹۳، هافستد د گروت اول، هفت نقاشی را تعلق به لایستر دانست، که شش تن از آن‌ها با طنز امضا شده بود.

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

ان لیستر

ان لیستر زمین‌دار، خاطره‌نویس، کوهنورد و جهانگرد اهل هلیفکس (یورک‌شر غربی) بود.

او در طول زندگی‌اش خاطرات روزانه‌اش را می‌نوشت که در آن جزییاتی از زندگی‌اش شامل تمایلات خصوصی‌اش، علایق اقتصادی، فعالیت‌های صنعتی و بهبود کار شیبدن هال در یورک‌شر غربی را ثبت می‌کرد.

خاطرات روزانه او مشتمل بر ۴ میلیون کلمه است و حدود یک‌ششم آن که درباره روابط خصوصی‌اش به رمز نوشته شده‌است.این رمز ترکیبی که است از جبر و زبان یونانی باستان در دهه ۱۹۳۰ میلادی رمزگشایی شد.

مجموعه تلویزیونی جنتلمن جک از روی داستان زندگی او ساخته شده است.

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

سوفونیسبا آنگیسولا

سوفونیسبا آنگیسولا ،نقاش اهل کشور ایتالیا بود. وی در دورهٔ رنسانس در یک خانوادهٔ نجیب اما نسبتاً ثروتمند در شهر کرمونا زاده شده بود.

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

کاراکتر گیم دوم

بازسازی چهره‌های تاریخی در دنیای کنونی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج