۱۱۴۸۹۱۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

افزایش دو برابری غرق‌شدگان دریا در مازندران

تعداد غرق‌شدگان در دریای مازندران طی سه ماه خرداد، تیر و مرداد امسال به دلیل افزایش سفرها به مازندران حدود ۹۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

همشهری آنلاین: تعداد غرق‌شدگان در دریای مازندران طی سه ماه خرداد، تیر و مرداد امسال به دلیل افزایش سفرها به مازندران حدود ۹۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

آمارهای اداره کل پزشکی قانونی مازندران نشان می‌دهد که از یکم خرداد تا پایان مرداد ۶۱ نفر در آب‌های ساحلی مازندران غرق شدند که رشد ۹۷ درصدی غرق‌شدگان دریای مازندران در این استان را نشان می‌دهد.

با توجه به حجم بالای سفرها به مازندران به ویژه در تعطیلات متعددی که طی این سه ماه وجود داشت، بخش مهمی از جان‌باختگان غیربومیان هستند. طبق این آمارها ۶۴ درصد از غرق‌شدگان را مسافران و غیربومیان تشکیل می‌دهند.

نکته قابل توجه در آمارهای غرق‌شدگان این سه ماه، سهم بالای شهرستان‌های گردشگرپذیر مازندران از این تعداد غریق است. در آمارهای پزشکی قانونی و هیئت نجات غریق مازندران آمده است که از این ۶۱ قربانی دریا، ۱۴ نفر در سواحل محمودآباد، ۱۰ نفر در سواحل چالوس و ۹ نفر در بابلسر غرق شدند. به عبارتی دیگر بیش از ۵۰ درصد آمارهای غرق‌شدگان دریا در مازندران در این سه شهرستان ثبت شده است.

۴۴ نفر از این ۶۱ غریق جان‌باخته نیز زیر ۴۰ سال سن دارند. به طوری که ۱۸ نفر بین ۲۱ تا ۳۰ سال، ۱۶ نفر بین ۱۱ تا ۲۰ سال و ۱۰ نفر بین ۳۱ تا ۴۰ سال سن داشتند. همچنین ۵۴ نفر از این ۶۱ نفر مرد هستند.

از نظر بازه زمانی هم نیمی از این آمارها مربوط به نخستین ماه تابستان یعنی تیر است که حضور مسافران در این استان چشمگیرتر از سایر ماه‌ها بود. در این ماه ۳۱ نفر در آب‌های ساحلی مازندران جان خود را از دست دادند. ۱۸ نفر نیز در خرداد و ۱۲ نفر در مرداد غرق شدند.

بنا به گزارش اداره کل پزشکی قانونی مازندران، غرق‌شدگی‌ها عمدتاً به دلیل شنا در مناطق غیرمجاز و ایمن‌سازی نشده اتفاق افتاده است. امسال به دلیل شرایط کرونایی، ستاد ملی مقابله با کرونا بر خلاف سال گذشته که با وجود شرایط کرونایی اجاز برپایی طرح‌های سالمسازی شنا در سواحل شمال را داده بود، چنین مجوزی صادر نشد. با این حال بیش از هزار منجی غریق در سواحل مازندران مستقر شدند تا در نقاط حادثه‌خیز برای نجات جان غریق‌ها اقدام کنند.

اما حضور این ناجیان با توجه به حجم بالای سفرها و پراکنده شدن مسافران و علاقه‌مندان به دریا در مناطق مختلف ساحلی سبب شد که کنترل منجیان غریق بر سواحل کمتر شود و آمارها نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج