۱۱۴۹۶۲۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

پراید دوباره در بین ایرانی‌ها محبوب شد

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد؛ دورتازه افزایش قیمت‌ها، موجب افزایش اقبال مشتریان به خرید خودروهای رده قیمتی پایین، مانند انواع پراید شده است

همشهری: رشد قیمت‌ها در بازار بی‌مشتری خودرو، متاثر از نوسان نرخ ارز و انتظارات تورمی، ادامه دارد. دور تازه افزایش قیمت خودرو و کاهش قدرت خرید، شرایط تازه‌ای را در بازار رقم زده و موجب افزایش اقبال مشتریان به خرید خودروهای رده قیمتی پایین، مانند انواع پراید شده است.

مشاهدات میدانی نشان می دهد، همزمان با تداوم شرایط رکود تورمی در بازار خودرو، خودروهای قابل عرضه در رده‌های قیمتی پایین مانند پراید و خودروهای موجود در رده قیمت متوسط مانند پژو پارس بار دیگر محبوب معدود خریداران دست به نقد شده است. فعالان بازار خودرو می‌گویند، فشار اقتصادی موجب شده خریدارانی که قبلا در محدوده ۱۵۰میلیون تومان قادر به خرید خودروهایی مانند پژو۲۰۶ بودند، حالا با نقدینگی موجود در حساب خود به ناچار، به خرید برخی انواع پراید مانند ۱۱۱ روی آورده‌اند.

در گروه محصولات ایران‌خودرو نیز رشد قیمت انواع پژو و سمند موجب شده تا متقاضیان خرید خودروهایی مانند پژو۲۰۶ تیپ۲ یا پژوپارس که تا چندی پیش قادر به خرید این خودروها با قیمت کمتر از ۲۰۰میلیون تومان بودند، از بازار جا بمانند، زیرا نرخ این خودروها به ۲۵۵ تا ۲۷۵میلیون تومان افزایش یافته است.

افزایش شکاف بین نرخ مصوب و بازار

دور تازه افزایش نرخ‌ها، موجب افزایش شکاف بین نرخ مصوب و کارخانه‌ای با نرخ حاشیه بازار خودروها شده است؛ به‌عنوان نمونه فاصله قیمت پژوپارس با نرخ مصوب ۱۴۰میلیون تومان و قیمت حاشیه بازار ۲۷۵میلیون تومان، به حدود ۱۳۵میلیون تومان رسیده که این فاصله قیمتی موجب شده پژوپارس، در طرح‌های پیش‌فروش و فروش فوق العاده سال۱۴۰۰ ایران‌خودرو، درصدر تقاضای خرید قرار گیرد.

پراید دوباره در بین ایرانی‌ها محبوب شد

به‌گفته فعالان صنفی با وجود رکود بازار خودرو، به‌دلیل افزایش شکاف بین نرخ مصوب کارخانه و بازار خودروها، تقاضا برای پیش خرید محصولات پرتیراژ خودروسازان افزایش یافته است. اخیرا در بیست و یکمین مرحله از فروش فوق العاده ایران‌خودرو، رکورد تازه‌ای برای پیش خرید خودرو ثبت شد و تعداد 4میلیون‌ و226هزار و 484نفر برای خرید فقط 8هزار دستگاه از 3 مدل خودرو پژوپارس سال، رانا پلاس و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک ثبت نام کردند که از این تعداد متقاضی 3میلیون‌ 325هزار و 475تقاضا (78.6درصد) فقط برای خرید خودرو پژوپارس سال بوده است.

رکوردزنی تازه پراید و پژو

در چند روز اخیر ورود دلار به کانال 28هزار تومان موجب رشد شتاب افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو شده است؛ به‌نحوی که در چند روز گذشته قیمت‌های جدید اعلام شده برای برخی خودروهای پرتیراژ مانند انواع پراید و پژو در آگهی‌های فروش خودرو در برخی شبکه‌های مجازی، بیانگر افزایش 5تا 10میلیونی نسبت به یک‌ماه گذشته است. گزارش ها حاکی است قیمت پراید111 از مرز 155میلیون تومان گذشته است.

در اغلب آگهی‌ها نرخ پراید151 مدل1400 به 156میلیون، پراید131 و پراید132 به‌ترتیب 139 و 134میلیون، تیبا2 رینگ فولادی به 153میلیون‌و مدل1400 این خودرو به 160میلیون و تیبا صندوقدار به 141میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین قیمت کوئیک دنده‌ای مدل99 و 1400 به‌ترتیب 164 و 170میلیون، ساینا دنده‌ای مدل 99 و 1400 به‌ترتیب به 158و 165میلیون و سیتروئن سی‌تری به 895میلیون تومان رسیده است.

در آگهی فروش یا معاوضه محصولات ایران‌خودرو در فضای مجازی نیز قیمت هر دستگاه پژو206تیپ2 مدل 99 و 1400 به‌ترتیب به 237 و 252میلیون، پژو206تیپ5 به 305میلیون، پژو207 اتوماتیک به 430میلیون، پژوپارس ساده 99 به 252میلیون و پژو پارس سال 274میلیون، سمند ال‌ایکس مدل99 و 1400به‌ترتیب به 235 و 245میلیون، سمند ای‌اف‌سون مدل99 به 265میلیون، دنا معمولی و دنا توربوپلاس دنده‌ای مدل1400به‌ترتیب به 329 و 432میلیون، رانا ال ایکس مدل 98 و 99 به‌ترتیب به 225 و 240میلیون، رانا پلاس مدل 99 و 1400 به‌ترتیب به 255 و 275میلیون، سوزوکی گراند ویتارا به یک میلیارد و 200میلیون و پژو2008 مدل 98 و 99 به‌ترتیب به 890 و 970میلیون تومان رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی این همه کشور در دنیا حتما باید در ایران بدنیا میامدیم !!!؟؟

    • بدون نام

      یعنی یک روزی آرزو فرار از ایران منیم.

    • بدون نام

      خدا لعنت شون کنه بدبختمون کردن

    • بدون نام

      وقتی خود دولت گرانش میکنه از بازاری چ انتظاری دارید. ...

      پاسخ ها

      • رزمنده دیروز

        ای خدا خسته شدیم

    • بدون نام

      محبوب یعنی چه.ازبدبدختی وبی پولیه سراغ پراید میریم

    • بدون نام

      محبوبیتش بخاطر قیمت پاینش هست و
      همنطور کنار گذاشتنش .

    • بدون نام

      پرایدنه مسیر مرگ بگو

    • بدون نام

      هرکس پراید خرید کفن نیز آماده کند

    • بدون نام

      خیلی اارزویپرای هم بگور بردن ومیبرن

    • بدون نام

      بسه بابا. انگار مازراتی بین ایرانی ها محبوب شده

    • Danyel

      خدایا شهادت را نصیبم بگردان .................

    • رسول

      بی بی از بی چادری خانه نشین شده . وگرنه پراید لیاقت مسئولین رو داره.

    • بدون نام

      مجبوب نیست از سر اجباره

    • بی نام.

      زندگی درایران یهنی نابودی

    • سونامی

      کسی نمیخره دارند از سوزش زیاد به مزه میارن تا شاید یکی بخره لگن خودرو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج