اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۵۰۷۰۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

محمدخانی: خط حمله پرسپولیس مشکلی ندارد

ناصر محمدخانی، مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است بازیکنان جدید پرسپولیس کارآیی خوبی داشتند و بر اساس نیاز و سیستم تیم و تفکرات سرمربی پرسپولیس جذب شده‌اند.

ایران ورزشی: ناصر محمدخانی، مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است بازیکنان جدید پرسپولیس کارآیی خوبی داشتند و بر اساس نیاز و سیستم تیم و تفکرات سرمربی پرسپولیس جذب شده‌اند. در خصوص موارد مختلف تیم گفت‌وگویی با این پیشکسوت پرسپولیس داشتیم.

نفرات خوبی از پرسپولیس جدا شدند و در غیاب آنها چند بازیکن جدید جذب شدند اما حالا این نگرانی وجود دارد که جدیدی‌ها نتوانند جای خالی جدا شده‌ها را پر کنند.

من معتقد نیستم که بازیکنان جدید پرسپولیس ضعیف هستند چون بازیکنان قبلی هم که از پرسپولیس رفتند، روزی که به پرسپولیس آمده بودند خیلی شناخته شده و در سطح بالایی نبودند اما با درخشش در تیم و سیستم پرسپولیس موفق شدند و از این تیم به قهرمانی‌های متعدد رسیدند. من فکر می‌کنم در خصوص جذب نفرات جدید جای نگرانی وجود ندارد چون یحیی گل محمدی بر اساس نیازش بازیکنان جدید را به خدمت گرفته و شاکله تیمش را بر هم نزده و به خوبی جای خالی جدا شده‌ها را پر کرده است. پرسپولیس کامل‌ترین و بهترین تیم ایران است و بر اساس نیازش دست به خرید در فصل نقل و انتقالات زده به همین دلیل با وجود خریدهایی که سپاهان داشته در خصوص این تیم هم جای نگرانی نیست چون من باز هم پرسپولیس را مدعی اصلی لیگ برتر آتی می‌دانم.

ناراحت نمی‌شوید که پرسپولیس با قهرمانی‌اش در سال آینده رکورد گلات قهرمانی دوران بازیگری‌تان را بزند؟

چرا باید ناراحت شویم؟ اتفاقاً این مسأله جای بسی خوشحالی و مباهات دارد که پرسپولیس خودش رکورد قهرمانی خودش را بزند و تیم دیگری نتواند پای به این حریم بزرگ و پر افتخار بگذارد.

گویا قصد دارید در خصوص یکی از جواب‌های قبلی‌تان توضیحات بیشتری را بدهید؟

زمانی هم من و هم ۷،۶ بازیکن دیگر تاپ پرسپولیس در سال۶۷-۶۶ از پرسپولیس جدا شدیم اما پرسپولیس بعد از ما هم خوب قهرمان شد و مشکلی پیش نیامد به همین دلیل من خیلی به پرسپولیس فعلی امیدوارم که بتواند خاطرات آن پرسپولیس را تکرار کرده و با ستاره‌ها و تیم جدیدش بتواند قهرمانی ششم را کسب کند. برای ما هم قهرمانی پرسپولیس پر افتخار است و حالا هم اگر پرسپولیس قهرمان شود برای ما مایه مباهات است و خوشحالی دارد.

چون سال‌ها در خط حمله بازی می‌کردید از شما می‌پرسم آیا پرسپولیس در خط حمله با خرید پاکدل بضاعت خوبی با وجود از دست دادن مغانلو دارد؟

پاکدل بازیکن خوبی است و به نظرم خصوصیات فنی دیگر و متفاوتی نسبت به مغانلو دارد و از آنجا که عبدی و آل کثیر و چند بازیکن جوان دیگر در فاز هجومی وجود دارند، پرسپولیس باز هم می‌تواند در خط حمله شرایط خوبی داشته باشد.

در خصوص بازی با تیم ناشناخته استقلال تاجیکستان چه صحبتی دارید؟

بعد از اینکه بازیکنان جدید با سایرین هماهنگ شدند حتماً پرسپولیس با قدرت و شخصیت بالایی که نمونه‌اش دو بار رسیدن به فینال آسیا بوده با قدرت و پیش‌بینی‌های لازم به مصاف تیم تاجیکستانی رفته و با گذر از سد این تیم با قدرت کامل به مصاف تیم‌های آسیایی در رقابت‌های متمرکز در عربستان خواهد رفت.

در عربستان و بازی‌های دشوار این مرحله چه شرایطی را برای پرسپولیس متصور هستید؟

پرسپولیس تیم روزهای سخت است و من اطمینان دارم پرسپولیس با قدرت کامل باز هم می‌تواند حریفان را شکست داده و ان‌شاءالله به فینال برسد.

در رابطه با جدایی چند بازیکن پرسپولیس توضیح دادید اما بعضی‌ها نگرانند که هیچ بازیکنی نمی‌تواند جای خالی نوراللهی را پر کند!

احمد قبل از اینکه به امارات برود با من تلفنی صحبت کرد و به من گفت که دوست دارد در پرسپولیس بماند اما چون شرایط مالی تیم الشباب با پرسپولیس خیلی تفاوت داشت مجبور به جدایی شد. من فکر می‌کنم حالا هم نباید به او ایراد گرفت چون او در چهار سال حضورش با کسب قهرمانی‌های متعدد دینش را به پرسپولیس ادا کرد و رفت و قطعاً بازیکنان دیگر جای او را پر خواهند کرد.

چه عامل دیگری جدا از موارد فنی آنها، شما را به کارآیی‌شان امیدوار کرده؟

بازیکنان جدید انگیزه بسیاری برای نشان دادن خودشان دارند و این انگیزه آنها را به کار و تلاش بیشتر ترغیب کرده و در نهایت این موضوع نوید می‌دهد که پرسپولیس در آینده هم بیشترین ملی‌پوش را داشته باشد دقیقاً مانند شرایط فعلی که می‌بینیم پرسپولیس بیشترین تعداد ملی‌پوش را در قیاس با سایر تیم‌های دیگر دارد و وقتی بازی ایران مقابل سوریه را می‌دیدم دقیقاً مشهود بود که در خط دروازه تا حمله بیشتر بازیکنان، کسانی بودند که در پرسپولیس بازی کرده و از این تیم با لژیونر شدن یا درخشش بالا در تیم پرسپولیس به تیم ملی راه یافته‌اند.

در رابطه با بازی تیم ملی مقابل سوریه چه نظری دارید؟

بازی خیلی سختی بود چون بالاخره شرایط خاصی بر تیم ملی حاکم بود. سرمربی تیم ما به دلیل کرونا حضور نداشت و تیم ما هم بدون بازی تدارکاتی به این مرحله پای گذاشت به همین دلیل وقتی تمام موارد را در کنار هم قرار می‌دهم به این نتیجه می‌رسم که تیم ملی ما خوب بازی کرده و نتیجه گرفته است و به نسبت این موارد نمره قبولی در اولین گام را گرفته است. در حال حاضر هم فکر می‌کنم ایران و کره از گروه‌شان صعود می‌کنند و تیم‌های دیگر همگروه حتی عراق هم نمی‌تواند سد راه ایران شود.

برانکو سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی‌مان با نتیجه‌ای که با عمان مقابل ژاپن گرفت نشان داد که واقعاً موفقیت‌هایش در ایران و پرسپولیس اتفاقی نبوده.

دقیقاً به نکته خوبی اشاره کردید. برانکو نشان داد که لقب پروفسور زیبنده اوست و افتخارات زیادی که پرسپولیس و تیم ملی کسب کرد حاصل کار ایشان بوده است. مربی بی‌حاشیه‌ای که کم کم در حال مطرح کردن عمان با توان فنی و علمی و تجربه بالایش است.

آخرین سؤال‌مان هم به رکوردشکنی علی دایی توسط رونالدو برمی‌گردد که موجب ناراحتی بعضی‌ها شد.

رکورد دایی سال‌ها پیش کسب شده که ارزش بالای ایشان را نشان می‌دهد و همین که سال‌ها بعد از علی دایی، ستاره فوتبال دنیا و اروپا توانسته رکورد او را شکسته، نشان می‌دهد که علی دایی چه کار بزرگی انجام داده. نکته‌ای که رونالدو هم بر آن صحه گذاشته و بارها به این نکته اشاره کرده است. رکورد هم برای شکستن است و بالاخره هر رکوردی، روزی شکسته خواهد شد و هیچ رکوردی تا ابد باقی نخواهد ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج