۱۱۵۱۵۲۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پاریس: ایران فوراً همکاری با آژانس را از سر بگیرد

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه در کنفرانس خبری بدون اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها در انجام تعهدات برجامی، از ایران خواست که فورا همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه درباره همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران به اظهار نظر پرداخت.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره که "آیا پس از نشست اخیر شورای حکام در ماه ژوئن، پاسخ ایران به خواسته‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کافی می‌دانید" گفت: «فرانسه به همراه شرکای اروپایی خود، از اقدامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت پادمان‌ها با ایران حمایت می‌کند».

از تلاش غیرمغرضانه و حرفه‌ای آژانس درباره ایران حمایت می‌کنیم

این دیپلمات فرانسوی اضافه کرد: «پاریس همچنین از تلاش‌های منصفانه و حرفه‌ای مدیر کل آژانس و تیم وی برای شفاف کردن سؤالات بخصوصی درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران پشتیبانی می‌کند».

وی گفت:‌«ایران باید بلافاصله، توضیحات معتبر، فنی و کافی ضروری درباره سوالاتی که آژانس درباره وجود مواد هسته‌ای اعلام نشده در ایران مطرح کرده را ارائه دهد».

پاریس: ایران فوراً همکاری با آژانس را از سر بگیرد

ایران و آژانس اتمی اسفندماه سال گذشته به توافقی برای ارائه دسترسی‌های داوطلبانه از سوی ایران به دو مکان مشخص شده و تسهیل فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس دست یافتند. این توافق، یک بار قبل از منقضی شدن به مدت یک ماه و تا تاریخ سوم تیرماه تمدید شد اما ایران بعد از آن تاریخ، توافق مذکور را تمدید نکرد.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید پروتکل الحاقی به این نهاد بین‌المللی اجازه دسترسی گسترده‌تر به اطلاعات و اماکن موجود در ایران را می‌دهد. سال گذشته مجلس شورای اسلامی ایران قانونی را به تصویب رساند که دولت را ملزم می‌کند در صورت عدم رفع تحریم‌ها علیه ایران بازرسی‌های آژانس اتمی در ایران را معلق کند.

این در حالی است که دیپلمات‌ها در وین به خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گفته‌اند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اکنون می‌تواند توافق جداگانه خود با ایران را که در آن دفعات بازدید از سایت‌های محل فرآوری اورانیوم مشخص شده‌اند را به‌روزرسانی کند.

توافق مورد اشاره بلومبرگ «توافق جامع‌پادمانی» نام دارد. این رسانه مدعی شده که توافق مذکور کشورها را ملزم می‌کند در صورت عبور از برخی مرزهای مشخص در فعالیت‌های هسته‌ای، دسترسی‌های بیشتری به بازرسان آژانس اعطا کنند.

دو مقام مطلع در گفت‌وگو با بلومبرگ مدعی شده‌اند تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی از محدوده‌های مشخص‌شده در توافق جامع پادمانی فراتر رفته است.

از اقدام یکجانبه ایران در تعلیق پروتکل الحاقی متاسف هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در ادامه کنفرانس خبری خود گفت: «علاوه بر آن، ما به همراه شرکای برجامی وآمریکا، از اقدام یکجانبه ایران در تعلیق اجرای پروتکل الحاقی و اقدامات راستی آزمایی توافق وین، ابراز تاسف می‌کنیم».

این دیپلمات اضافه کرد: «ما از ایران می‌خواهیم که برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امکان ادامه اجرای اقدامات موقت را با توجه به تفاهم فنی بین خودشان فراهم کند. هرگونه وقفه می‌تواند دانش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران با مشکل مواجه کند و ایران باید فورا همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج