۱۱۵۲۵۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ملوان ایرانی پس از ۴ سال اسارت به خانه آمد

ملوان ایرانی که از ۴ سال قبل توسط دزدان دریایی سومالی، گروگان گرفته شده بود بعد از آنکه توانست با دوستانش از اسارتگاهش فرار کند، چهارشنبه شب به کشور بازگشت.

همشهری آنلاین: ملوان ایرانی که از ۴ سال قبل توسط دزدان دریایی سومالی، گروگان گرفته شده بود بعد از آنکه توانست با دوستانش از اسارتگاهش فرار کند، چهارشنبه شب به کشور بازگشت.

شهريار علي‌آبادي ملوان ۳۰ساله ايراني، شهريور‌ماه سال ۸۹همراه با ۲۰ملوان ديگر سوار بر كشتي مالزيايي به‌نام آلبدو شد تا كالاهاي يك تاجر ايراني را به كنيا برساند اما دزدان دريايي سومالي در خليج عدن كشتي آنها را دزديدند و خدمه كشتي را به گروگان گرفتند. آنها سپس براي آزادي هر كدام از گروگان‌ها ۱۰۰تا ۱۵۰هزار دلار باج‌خواهي كردند.

چند‌ماه بعد ملوانان پاكستاني با پرداخت پول آزاد شدند و چند گروگان ديگر نيز جانشان را از دست دادند اما شهريار همچنان در اسارت گروگانگيران بود. در اين مدت دزدان دريايي بارها در تماس با خانواده شهريار تهديد كردند اگر پول مورد نيازشان پرداخت نشود او را به قتل مي‌رسانند اما چون پرداخت اين پول از توان خانواده شهريار خارج بود، او ۴سال در اسارت دزدان دريايي باقي ماند تا اينكه هفته گذشته در جريان نقشه‌اي پر از ترس و وحشت، او توانست با پيگيري سفارت ايران در كنيا و كمك مأموران سازمان ملل همراه با ۱۰گروگان ديگر از زندان دزدان دريايي بگريزد و خودش را به كنيا برساند.

شهريار ۳روز بعد از فرار، با هواپيما به قطر و از آنجا به مشهد رسيد. پيش از ورود شهريار به فرودگاه مشهد خانواده او انتظارش را مي‌كشيدند. همه منتظر بودند تا بعد از ۴سال دوري شهريار را ببينند. اما در اين بين مادرش شور و حال ديگري داشت. او ۴سال را در عذاب و سختي گذراند و هميشه منتظر ديدن پسرش بود تا اينكه پاداش صبرش را گرفت.

علاوه بر او همسر عقد كرده شهريار نيز حال و هواي خاص خودش را داشت. وقتي شهريار به گروگان گرفته شد فقط ۳‌ماه از عقد آنها مي‌گذشت. اين زن همه ۴سال اخير را با اميد چنين روزي زندگي مي‌كرد. روزي كه همسرش بالاخره به خانه برگردد. سرانجام پرواز قطري در فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد به زمين نشست و چند دقيقه بعد شهريار از در ترانزيت فرودگاه بيرون آمد.

همه خانواده دورش حلقه زدند. چيزي كه بيشتر از همه خودنمايي مي‌كرد چهره شكسته ملوان جوان بود. او ۴سال را در شرايط بسيار سخت در زندان دزدان دريايي گذرانده بود و همين شرايط سخت چهره‌اش را شكسته كرده بود. شهريار كه از ديدن اعضاي خانواده‌اش اشك شوق مي‌ريخت به همشهري گفت: نمي‌دانم بايد چه بگويم. فقط خدا را شكر مي‌كنم و از همه كساني كه براي آزادي‌ام تلاش كردند ممنونم.

مادر شهريار يكسره اشك مي‌ريخت و به‌دليل بازگشت پسرش خدا را شكر مي‌كرد. او نيز به همشهري گفت: بزرگ‌ترين آرزوي زندگي‌ام، بازگشت پسرم بود. به‌خاطر برآورده‌شدن آرزويم خوشحالم و خدا را شكر مي‌كنم. از همه كساني كه براي آزادي پسرم تلاش كردند از جمله سفير ايران در كنيا و روزنامه همشهري تشكر مي‌كنم.

همسر شهريار گفت: ۴سال پيش قرار بود وقتي شهريار از سفر برگشت جشن بگيريم و زندگي مان را شروع كنيم اما حمله دزدان دريايي همه‌‌چيز را خراب كرد. با اينكه كاري از دستم برنمي‌آمد اما فقط به خدا توكل كردم و شوهرم را به خدا سپردم تا اينكه او آزاد شد. من ۴سال به‌خاطر شهريار صبر كردم و خدا بالاخره مزد صبرم را داد. اميدوارم از اين به بعد زندگي خوب و آرامي داشته باشيم.

به گفته خانواده شهريار، او در مدت ۴سال اسارت به اندازه چندين سال پير شده است. شهريار تعدادي از دندان‌هايش را زير شكنجه دزدان دريايي از دست داده و رنج زيادي كشيده‌ و حالا قصد دارد در آرامش زندگي كند.براساس اين گزارش ساعتي بعد از ورود شهريار به مشهد او همراه خانواده‌اش به زادگاهش، سبزوار رفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج