جاباما
۱۱۵۲۶۱۵
۸ نظر
۵۰۳۱
۸ نظر
۵۰۳۱
پ

دَه کارگردان ثروتمند و البته قابل احترام دنیا

در این مقاله ثروتمندترین کارگردان‌های زنده دنیا را می‌شناسیم و به بهانه ثروت خالص، کارنامه درخشان برخی از قابل احترام‌ترین خالقان سینما را با هم مرور می‌کنیم.

برترین‌ها - آرمان رمضانی : در این مقاله ثروتمندترین کارگردان‌های زنده دنیا را می‌شناسیم و به بهانه ثروت خالص، کارنامه درخشان برخی از قابل احترام‌ترین خالقان سینما را با هم مرور می‌کنیم.

۱۰- جی‌جی آبرامز با ثروت ۳۰۰ میلیون دلاری

دَه کارگردان ثروتمند و البته قابل احترام دنیا

جی‌جی آبرامز با کارنامه‌ای درخشان از سریال‌ها و فیلم‌های پر طرفدار و با ثروت قابل توجه ۳۰۰ میلیون دلاری، فقیرترین کارگردان این لیست ده نفره است. بر اساس Celebrity Net Worth آبرامز با کارگردانی سریال‌هایی، چون لاست، فلیسیتی و فرینج و البته به دلیل حضور درخشانش در سینما با ریبوتِ استار ترک و کارگردانی بعضی از فیلم‌های استار وارز به چنین ثروتی دست یافته است.

۹- ریدلی اسکات با ثروت ۴۰۰ میلیون دلاری

دَه کارگردان ثروتمند و البته قابل احترام دنیا

ریدلی اسکات بعد از چند دهه فیلم‌سازی و ساختن خاطرات فوق‌العاده برای علاقمندان به سینما با ثروت خالص ۴۰۰ میلیون دلاری در رده نهم این لیست قرار می‌گیرد. نقطه عطف کارگردانی اسکات را شاید بتوان فیلم علمی تخیلی و تحسین شده Alien دانست و پس از آن اسکات در فیلم‌هایی، چون آمریکن گنگستر و رابین هود و...، علاوه بر کارگردانی به فیلم‌نامه نویسی هم روی آورد. برای دوست‌داران سینما البته یادآوری شاهکار‌های اسکات در سینما کار سختی نیست و آثاری، چون گلادیاتور، بلیدرانر و هانیبال نام این کارگردان را برای همیشه جاودانه خواهد کرد.

۸- فرانسیس فورد کاپولا با ثروت ۴۰۰ میلیون دلاری

دَه کارگردان ثروتمند و البته قابل احترام دنیا

این یکی احتمالا نیاز به تعریف چندانی ندارد. کاپولا را بسیاری بهترین کارگردان تاریخ سینما می‌دانند و بر اساس Wealthy Gorilla او بخش بزرگی از ثروت ۴۰۰ میلیون دلاری‌اش را مدیون نویسندگی و کارگردانی در فیلم‌های، چون سه‌گانه پدرخوانده، اینک آخرالزمان، دراکولا و The Outsiders است. کارنامه کاپولا به عنوان فیلم‌نامه نویس و کارگردان پر است از مهمترین و ارزشمندترین جوایز سینمایی و هنری دنیا و بعید است جایی درباره سینما صحبت کنند و نام کاپولا به میان نیاید.

۷- مل گیبسون با ثروت ۴۲۵ میلیون دلاری

دَه کارگردان ثروتمند و البته قابل احترام دنیا

هرچند که مل گیبسون را بیشتر ما به عنوان بازیگر به یاد می‌آوریم، اما او کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی هم می‌کند و در همه این زمینه‌ها هم آثار قابل احترامی خلق کرده است. بر اساس Celebrity Net Worth، هرچند گیبسون بخش قابل توجهی از این ثروت را به خاطر بازیگری کسب کرده است، اما کارگردانی آثاری، چون The Man Without a Face، شجاع‌دل، مصائب مسیح و Hacksaw Ridge هم نقش غیر قابل انکاری در این ثروت ۴۲۵ میلیون دلاری داشته است.

۶- مایکل بی با ثروت ۴۵۰ میلیون دلاری

دَه کارگردان ثروتمند و البته قابل احترام دنیا

احتمالا بسیاری از شما مایکل بی را با سری فیلم‌های اکشن و علمی تخیلی و البته بسیار پر طرفدار ترنسفورمر به یاد می‌آورید، اما آثاری، چون پرل هاربر، پسران بد یک و دو و آرماگدون هم در کارنامه این کارگردان خودنمایی می‌کند. البته هیچ کدام از این فیلم‌ها مانند سری فیلم‌های ترنسفورمر به افزایش ثروت این کارگردان کمک نکرده است.بر اساس Wealthy Gorilla سه‌گانه ترنسفورمر با تهیه کنندگی اسپیلبرگ به تنهایی در حدود ۲۰۰ میلیون دلار از ثروت این کارگردان را موجب شده است.

۵- پیتر جکسون با ثروت ۵۰۰ میلیون دلاری

دَه کارگردان ثروتمند و البته قابل احترام دنیا

پیتر جکسون با ثروت خالص نیم میلیارد دلاری در رده پنجم این فهرست قرار می‌گیرد و شاید باتوجه به آثار پر طرفدار و پر فروش این کارگردان، چنین ثروتی چندان عجیب نباشد. بر اساس Wealthy Gorilla و البته همان‌گونه که قابل حدس بود سه‌گانه ارباب حلقه‌ها بیشترین سهم را در ثروت جکسون دارد و باعث درامد خالص ۱۸۰ میلیون دلاری این کارگردان شده است.پیتر جکسون البته جز ارباب حلقه‌ها کارگردانی آثاری، چون کینگ کونگ، The Lovely Bones و سه‌گانه هابیت را هم در کارنامه دارد.

۴- جیمز کمرون با ثروت ۷۰۰ میلیون دلاری

دَه کارگردان ثروتمند و البته قابل احترام دنیا

اگر به فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های چند دهه گذشته نگاهی بیندازید به کرات با نام کمرون برخورد خواهید کرد. این کارگردان با آثاری، چون ترمیناتور یک و دو، تایتانیک و آواتار ثابت کرده است که راه فیلم پرفروش ساختن را به خوبی بلد است.
بر اساس Celebrity Net Worth زمانی که فیلم تایتانیک در هنگام ساخت از بودجه پیش‌بینی شده عبور کرد، کمرون حاضر شد از دستمزد ۸ میلیود دلاری‌اش برای تکمیل فیلم بگذرد و در نهایت بعد از روی پرده رفتن تایتانیک و فروش غیرقابل تصورش، کمرون درآمدی در حدود ۶۵۰ میلیون دلار از این فیلم کسب کرد. همچنین دیگر فیلم پرفروش کمرون یعنی آواتار برای او درآمد قابل توجه ۳۵۰ میلیون دلاری داشته است.

۳- تایلر پری با ثروت ۸۰۰ میلیون دلاری

دَه کارگردان ثروتمند و البته قابل احترام دنیا

اگر اتفاقات سال‌های گذشته هالیوود را دنبال نکرده باشید احتمالا از حضور تایلر پری در رتبه سوم ثروتمندترین کارگردان‌های دنیا تعجب کنید. تایلر پری بخش بزرگی از ثروتش را مدیون کمپانی تهیه کنندگی‌اش است و البته ساخت فیلم‌هایی که در آن‌ها علاوه بر کارگردانی، بازی هم می‌کرد.بر اساس Wealthy Gorilla تایلر پری در حال حاضر از امپراطوری رسانه‌ایش و البته بازیگری، کارگردانی و نویسندگی هر سال در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار درآمد دارد. همچنین جالب است بدانید تایلر پری تنها کارگردان دنیاست که طی پنج سال پنج فیلم در رتبه یک باکس آفیس داشته است.

۲- استیون اسپیلبرگ با ۷.۵ میلیارد دلار

دَه کارگردان ثروتمند و البته قابل احترام دنیا

استیون اسپیلبرگ با رقم حیرت انگیز ۷.۵ میلیارد دلار در رده دوم این لیست قرار دارد و اگر اخبار مربوط به این کارگردان، تهیه کننده و فیلم‌نامه نویس بزرگ را دنبال کرده باشید حتما در تعحب هستید که چرا ثروت بیشتری ندارد. اسپیلبرگ در طول بیش از ۴ دهه حضور در سینما و با آثاری، چون آرواره‌ها، برخورد نزدیک از نوع سوم، ایندیانا جونز، ای‌تی، ژوراسیک پارک و نجات سرباز رایان بسیاری از مردم دنیا را عاشق سینما کرده است.

۱- جرج لوکاس با ثروت ۱۰ میلیارد دلاری

دَه کارگردان ثروتمند و البته قابل احترام دنیا

بالاخره به نفر اول این لیست رسیدیم و همان‌گونه که انتظار می‌رفت جرج لوکاس با ثروت تحسین برانگیز ۱۰ میلیارد دلاری، ثروتمندترین کارگردان دنیاست. هرچند که ساخت فیلم‌های درخشانی، چون سری جنگ ستارگان حتما درآمد قابل توجهی برای لوکاس داشته است، اما ایده راه‌اندازی کمپانی تهیه کنندگی فیلم هم کمک شایانی به جمع شدن این ثروت انبوه کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ثروت مهران مدیری چقدره ؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کاپولا صحبت میکنن، مهران مدیری کیلویی چند؟!

      • بدون نام

        اخه چرا زیر هر خبری پای ایرانم وسط می کشید

    • بدون نام

      ثروت مهران مدیری ؟

    • حسین

      چرا پس کریستوفر نولان توی این لیست نیست ؟
      خیلی از ثروتش میگن

      پاسخ ها

      • یلدا

        فیلم هایی که ساخته هم فوق العادس

    • بدون نام

      کاپولا و اسپیلبرگ واقعا حقشون هست

    • بدون نام

      نوش جان تک تکشون که خلق کننده لحظات ناب برای بهتر کردن لحظات ما آدما در این دنیای سرد و بی روح هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج