جاباما
۱۱۵۳۶۵۳
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

تهرانی‌ها خربزه را جایگزین میوه‌های گران‌ کردند

قیمت بالای برخی از میوه‌های بهاره و تابستانی باعث شد در ۵‌ماه اول امسال بیشتر سهم سبد میوه تهرانی‌ها به سیب و خربزه اختصاص یابد.

همشهری آنلاین: قیمت بالای برخی از میوه‌های بهاره و تابستانی باعث شد در ۵‌ماه اول امسال بیشتر سهم سبد میوه تهرانی‌ها به سیب و خربزه اختصاص یابد.

برآورد میزان فروش غرفه‌های میوه در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نشان می‌دهد در ۵‌ماه ابتدای امسال سیب، خربزه و انگور بیشترین فروش را داشته و از سهم و جایگاه ویژه‌ای در سبد میوه خانوار‌های تهرانی برخوردار بوده‌اند.

بهار و تابستان امسال قیمت بعضی از میوه‌های تابستانه در مغازه‌های میوه‌فروشی در محدوده بالای ۵۰هزار تومان ماند و برخی میوه‌ها مثل گیلاس و شاتوت در میادین هم قیمت‌هایی بین ۳۰ تا ۴۰هزار تومان داشتند.

این شرایط باعث شد بیشتر خریداران به میوه‌هایی مثل هندوانه، خربزه و انواع گرمک و طالبی و همچنین میوه‌های ماندگارتری مثل سیب روی بیاورند. محدوده قیمت هندوانه در طول تابستان امسال بین ۴ تا ۶هزار تومان بود و گرمک، ملون و خربزه هم بین هر کیلو ۷ تا ۹هزار تومان قیمت داشتند.

با این حال حتی گرایش به هندوانه با توجه به وزن بیشتر و قیمت بالاتر از ابتدای تابستان به بعد کاهش یافت و تمایل به خرید خربزه بیشتر شد. هم‌اکنون قیمت هر کیلو طالبی ۸.۹۰۰، خربزه ۷.۵۰۰ و ملون ۷.۰۰۰تومان است.

دیگر میوه پرطرفدار یعنی سیب هم از حدود ۸هزار تومان در بهار به نزدیک ۱۵هزار تومان در مرداد و شهریور رسید، اما باز هم به‌دلیل افزایش مصرف به‌صورت آبگیری برای بیماران کرونایی در کنار هویج پرحاشیه، تقاضا برای خرید آن بالا مانده است.

هم‌اکنون سیب گالا و سیب دورنگ تابستانی ۱۴.۸۰۰ و دیگر انواع سیب ازجمله سیب گلاب ۱۲.۵۰۰ به فروش می‌رسد. قیمت هویج هم در آخرین نرخنامه میادین ۱۳.۵۰۰ تومان است.

درحالی‌که در مغازه‌های سطح شهر هنوز بالای ۱۵هزار تومان فروخته می‌شود. پرتقال، گیلاس، هندوانه، هلو، طالبی، موز و نارنگی به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی فهرست خرید مراجعه‌کنندگان به میادین و بازار‌های میوه و تره بار قرار داشته‌اند.

در بخش محصولات فرنگی نیز خیار، سیب‌زمینی و گوجه فرنگی بیشترین تقاضا را از سوی شهروندان داشته‌اند و بعد از آنها، پیاز، سبزی‌های برگی و بادمجان دیگر سبزی و صیفی پرمصرف شهروندان تهرانی در ۵‌ماه گذشته بوده‌اند.

اختلاف قیمت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار به‌طور معمول ۳۰درصد است، اما در برخی محصولات این اختلاف به ۴۰درصد هم می‌رسد.

تهرانی‌ها خربزه را جایگزین میوه‌های گران‌ کردند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک بازنشسته

      خدایا کی باور می کرد قیمت میوه جات و دیگر اقلام روزمره مردم اینقدر گران شود که خیلی از مردم توان خرید حتی یک کیلو هم نداشته باشند

    • م م

      اینا هم مثل هویج میشه

    • علی حسینی

      وای باورکردنی نیست یه هندوانه 50000 تومان اونم اگر سفید نباشه و بی مزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج