۱۱۵۴۸۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

علیخانی: روحانی برخی وزرا را برکنار کند

آنچه می‌توانیم درباره این دولت با قاطعیت بگوییم، این است که شرایط و برخوردهای بد گذشته در این دولت وجود ندارد و دولتی شفاف و خردگرا به روی کار آمده است. البته بدون شک از بعضی وزرا و برخی انتصابات نارضایتی‌هایی وجود دارد. برخی منصوبان دولت با مدیران سابق خود تبانی می کنند و اقداماتی انجام می‌دهند که متاسفانه با مصالح مردمی که به این دولت رای دادند تطابق ندارد.

روزنامه آرمان: قدرت‌الله علیخانی تصریح کرد: مردم به رفتارهای بعضی وزرا خوشبین نیستند و شاید اکنون زمان مناسبی باشد تا رئیس‌جمهور در انتخاب این افراد، تجدیدنظر کند.

قدرت‌الله علیخانی طی یادداشتی نوشت: یک سال از آغاز به کار دولت روحانی گذشته است. مقایسه وضعیت ایران در ۲۴خرداد۹۳ با وضعیت ایران در ۲۴خرداد۹۲ چشم‌انداز روشنی از آینده ایران پیش روی ما قرار می‌دهد.

در این یک سال دولت روحانی موفق شد بسیاری از شعارهایی را که در زمان انتخابات مطرح کرده بود اجرایی کند اگرچه هنوز شعارهای اجرایی نشده و راه‌های نرفته بسیاری پیش روی دولت است.

امروز همه اذعان دارند که دولت در سیاست خارجی خود نمره قابل قبولی کسب کرده و توانسته فضای مناسبی در روابط ایران با سایر کشورهای جهان به وجود بیاورد. هیات‌هایی که به ایران سفر می‌کنند درباره مسایل مختلف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی با کشورمان تبادل نظر می‌کنند و این موضوع فرصت‌های خوب و جدیدی را پیش روی حوزه‌های مختلف قرار می‌دهد.

ارتباطاتی که امروز با کشورهای مختلف جهان برقرار شده در موفقیت سیاست خارجی و بویژه در حل پرونده هسته‌ای ایران نقش بسزایی داشته و موجب توقف تهدیدها علیه کشورمان شده است. امروز با کرامت از دیپلمات‌های ایرانی استقبال می‌شود و ظرفیت‌های جدید بسیاری در سیاست خارجی ایران فراهم شده است. دولت روحانی توانست از ظرفیت‌های سیاست خارجی ایران استفاده مطلوبتری کند.

تغییر دیگری که در این یک سال در ایران رخ داده باز شدن نسبی فضای سیاست ایران است. گرچه پیشبرد این برنامه با مقاومت‌های زیادی در داخل ایران مواجه شد و تندروی‌هایی هم در مجلس و هم در جاهای دیگر علیه دولت صورت گرفت اما دولت در این زمینه نیز توانست گام‌های خوب و موثری بردارد. در عرصه اقتصاد هم همین که دولت توانسته تورم را مهار کند، حرکتی ارزشمند است.

۱۰ ماه است کابینه مستقر شده و در این مدت همه دیده‌اند که دولت با فسادهای گوناگون به جا مانده از دولت قبل و منابع ارزی که مشخص نشد در کجا هزینه شده دست به گریبان بوده. خبرهای ناگواری که گهگاه به گوش می‌رسد درباره کارهایی که در مناطق آزاد انجام گرفته یا مسائلی درباره افرادی که پول‌های کلان به جیب زدند -و برخی از آنها به دام دستگاه قضایی افتاده‌اند- نمونه‌ای از وضعیت نامطلوب اقتصادی بود که از دولت قبل به ارث رسید و به نظر می‌رسد امروز؛ دولت توانسته روند سابق را تا حدی اصلاح کند و لااقل اجازه ندهد وضعیت فساد اقتصادی از این بدتر و تا حدی جلوی رشد تورم و گرانی نیز گرفته شود.

آنچه می‌توانیم درباره این دولت با قاطعیت بگوییم، این است که شرایط و برخوردهای بد گذشته در این دولت وجود ندارد و دولتی شفاف و خردگرا به روی کار آمده است. البته بدون شک از بعضی وزرا و برخی انتصابات نارضایتی‌هایی وجود دارد. برخی منصوبان دولت با مدیران سابق خود تبانی می کنند و اقداماتی انجام می‌دهند که متاسفانه با مصالح مردمی که به این دولت رای دادند تطابق ندارد.

اگر در بعضی عرصه‌ها موفقیت آنچنانی ملاحظه نمی‌شود و بویژه در عرصه سیاسی برخی گلایه‌هایی مشاهده می‌شود که بیشتر به خاطر عدم همراهی برخی وزراست که بعضا همراه با شعارهای دولت نیستند و برخی مواقع به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور تنهاست.

مردم به رفتارهای بعضی وزرا خوشبین نیستند و شاید اکنون زمان مناسبی باشد تا رئیس‌جمهور در انتخاب این افراد، تجدیدنظر کند و هر کس را که همراه این دولت نبوده و خوب عمل نکرده و نتوانسته مردم را به سوی برنامه های این دولت جذب کند، کنار بگذارد و مسئولانی شایسته جایگزین نماید که حداقل حاضر باشند برای تحقق وعده‌های مورد نظر مردم هزینه بدهند.

برخی حامیان دولت، امروز در استان‌های مختلف کشور نگران و ناراحتند و نسبت به ابقای مدیرانی که عملکرد ضعیفی در دولت قبل داشتند و همچنان مسئولیت‌های مهم بخشداری و فرمانداری را با همان ایده‌های شکست خورده دولت قبل بر عهده دارند، انتقاد دارند.

از ۱۲۰۰ بخشدار کشور و صدها فرماندار دولت سابق، بسیاری تغییر داده نشدند و نیروهای ضعیف دولت قبل در مسئولیت باقی مانده‌اند و طبیعی است این افراد برای تحقق وعده‌های روحانی دل نمی‌سوزانند و جایی که ممکن است دولت ضربه بخورد از همین نقطه‌ است. یاران دولت باید کسانی باشند که دولت را باور داشته باشند و صرف نظر از گرایش سیاسی اصلاح‌طلب یا اصولگرا بتوانند مخلصانه در خدمت دولت باشند و آرمان امام(ره) و رهبری را اجرایی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج