جاباما
۱۱۵۵۰۵۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

برخورد با تخلفات در بازار پروازهای اربعین

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری برخی تخلفات در زمینه عرضه و فروش بلیت هواپیما در پروازهای اربعین گزارش شده است که با همه آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

ایسنا: مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری برخی تخلفات در زمینه عرضه و فروش بلیت هواپیما در پروازهای اربعین گزارش شده است که با همه آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

حسن خوشخو درباره آخرین وضعیت پروازهای اربعین اظهار کرد: پروازهای اربعین از بازه زمانی ۲۸ شهریورماه الی ۱۰ مهرماه برنامه‌ریزی شده و دولت عراق صرفاً پذیرش زوار را از طریق مرز هوایی اعلام کرده و برای آن شرایطی را مشخص کرده است. عمده‌ترین شرطی که دولت عراق مشخص کرده، اخذ ویزا توسط سفارت عراق در تهران، دریافت هر دو دز واکسن کرونا و همچنین داشتن پاسخ منفی تست PCR است.

وی افزود: همچنین بر اساس توافقی که بین دولت های ایران و عراق صورت گرفت، مقرر شد ۶۰ هزار زائر از طریق مرز هوایی بتوانند در مراسم اربعین حضور پیدا کنند. سازمان حج و زیارت متولی ایجاد سامانه‌ای برای ثبت نام زوار شد و در این راستا سامانه سماح در دسترس عموم قرار گرفت و بسیاری از هموطنان ثبت نام‌شان را انجام دادند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: از طریق سامانه سماح، اطلاعات زوار به وزارت بهداشت برای صحت سنجی و بررسی دریافت هر دو دز واکسن کرونایی که ضرورت داشت ارسال شد. همچنین با هماهنگی های صورت گرفته اسامی این افراد را برای سفارت عراق ارسال کردیم تا در بازه زمانی تعریف شده نسبت به تهیه ویزا آن‌ها اقدامات لازم انجام شود. در همین راستا مقرر شد تا لیست افراد بعد از اینکه ویزا صادر شد برای سازمان هواپیمایی کشوری و به تبع آن برای شرکت‌های هواپیمایی جهت صدور بلیت ارسال شود.

خوشخو با بیان اینکه تا پایان روز یکشنبه بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، برای ۱۲ هزار نفر ویزای قطعی صادر شد اسامی آن‌ها را در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار دادیم که بتوانند نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند اما خبرهایی به گوش رسید مبنی بر اینکه بلیت‌ها به صورت یکطرفه به فروش می‌رسد یا اینکه سوء استفاده‌هایی در این زمینه انجام شده است. گزارش‌هایی به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شد مبنی بر اینکه بعضا با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب بلیت پروازهای اربعین در سایت‌های مختلف ارائه می‌شود.

در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری به این موضوع ورود پیدا کرد و دستگاه‌های ذیربط و دستگاه نظارتی دیگر را مطلع کردیم. همچنین سازمان هواپیمایی کشوری در راستای وظیفه ذاتی خودش اخطارهایی به این دسته از سایت‌ها و مجموعه‌ها ارسال کرد.

وی گفت: موضوع دیگری که مطرح شد اینکه بعضی از شرکت‌های هواپیمایی بلیت یکسره رو به مسافر عرضه می‌کنند و از ارائه بلیط رفت و برگشت خودداری می‌کنند این موضوع درست است و با بررسی‌هایی که سازمان هواپیمایی کشوری امروز انجام داد این موضوع صحت دارد و به شرکت‌هایی که به صورت اجباری بلیت یک طرفه را ارائه می‌دهند، اخطار کتبی دادیم چرا که مسافر باید بتواند در این بازه زمانی نسبت به دریافت بلیت یک طرفه و دو طرفه اقدام کند. اگر شرکت هواپیمایی این مسئله را رعایت نکند از نظر سازمان هواپیمایی کشوری و برابر مقررات متخلف شناخته شده و بر اساس قوانین مورد پیگیری قضایی قرار خواهد گرفت.

خوشخو تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در راستای احقاق حقوق مسافرین مماشاتی با هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی نخواهد کرد. به مردم هم توصیه می‌شود از در اختیار داشتن ویزا اطمینان حاصل کنند و پس از آن به دفاتر شرکت‌های هواپیمایی یا سایت‌های رسمی مراجعه کنند اما اگر زائری هر کدام از مسافرانی به هر دلیلی با مشکلی در این زمینه مواجه شد می‌تواند از طریق سایت رسمی سازمان هواپیمایی کشوری و سامانه رسیدگی به شکایات آن را با ما در میان بگذارند تا بتوانیم آن را به سرعت رسیدگی کنیم چرا که یکی از وظایف ذاتی سازمان هواپیمایی کشوری رسیدگی به همین تخلفات است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج