جاباما
۱۱۵۵۱۷۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

فوت ناشی از کرونا در پرستاران به صفر رسید

رئیس کل سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: بعد از واکسیناسیون کرونا برای پرستاران تاکنون حتی یک مورد فوت ناشی از کرونا در پرستارانی که هر دو دُز واکسن را تزریق کرده اند، نداشته ایم و مرگ و میر پرستاران بر اثر این بیماری در کشور به صفر رسیده است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس کل سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: بعد از واکسیناسیون کرونا برای پرستاران تاکنون حتی یک مورد فوت ناشی از کرونا در پرستارانی که هر دو دُز واکسن را تزریق کرده اند، نداشته ایم و مرگ و میر پرستاران بر اثر این بیماری در کشور به صفر رسیده است.

محمد میرزابیگی افزود: یکی از اقدامات مهمی که بعد از شیوع کرونا با پیگیری سازمان نظام پرستاری انجام شد، واکسیناسیون پرستاران بود. پرستاران و مدافعان سلامت اولین گروهی بودند که واکسن کرونا تزریق کردند.

وی ادامه داد: در فاصله کمتر از یک ماه از ورود واکسن کرونا به کشور تقریبا همه مدافعان سلامت واکسن زدند و خوشبختانه از روزی که هر دو دز واکسن برای پرستاران تزریق شد تا امروز هیچ موردی از مرگ و میر پرستارانی که واکسن زده اند به علت کرونا نداشته ایم.

میرزابیگی افزود: مواردی از ابتلا به کرونا بعد از دُز دوم بوده اما خفیف و در حد سرماخوردگی بوده است. موارد انگشت شماری از مرگ پرستاران نیز داشته ایم. حدود سه مورد، که هیچ کدام واکسن نزده بودند، یک مورد خانمی بود که تصمیم به بارداری داشت و متاسفانه واکسن نزده و مرگ غم انگیزی بود. دو مورد هم زنان بارداری بودند که واکسن نزده بودند البته این پرستاران در بخش کرونا نبودند و در بخش های دیگری فعالیت داشتند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: در مجموع متاسفانه در ماه های اخیر سه مورد فوت پرستار داشتیم که هیچ کدام واکسن نزده بودند و شهید شدند. واکسن قطعا در پیشگیری از مرگ ناشی از کرونا موثر است. بنابراین از همه مردم می خواهیم الگویشان را جامعه پرستاری قرار دهند و قطعا واکسن بزنند.

تزریق دُز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت

وی درباره تزریق دز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت گفت: اکنون بحث تزریق دز سوم واکسن کرونا برای پرستاران مطرح است. در این مورد با وزیر بهداشت و رئیس جمهوری صحبت کرده ایم. آنان هم موضوع را در ستاد ملی کرونا مطرح کرده اند و قرار شد به زودی دز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت زده شود.

میرزابیگی افزود: اطلاعات و کد ملی همه پرستاران و مدافعان سلامت از جمله همه اعضای سازمان نظام پرستاری به وزارت بهداشت داده شده است و این واکسیناسیون شامل همه نیروهای نظام سلامت می شود.

وی گفت: در واکسیناسیون دز اول و دوم در یک مقطع، وزارت بهداشت شاغلان زیر پوشش خود را واکسن زد. سازمان نظام پرستاری نیز شاغلان بخش خصوصی، پرستاران هوم کر و پرستارانی را که وزارت بهداشت اطلاعاتشان را نداشت، واکسن زد. اما اکنون برای تزریق دز سوم تفاوتی بین این نیروها نیست.

میرزابیگی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری اطلاعات همه افرادی را که در اختیار دارد به وزارت بهداشت داده است و هر زمان برای واکسیناسیون دز سوم اعلام شود؛ دز سوم به مرور به پرستاران تزریق می شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: به هر حال ابتلا به کرونا همچنان وجود دارد، زمان ایمنی زایی واکسن ها نیز محدود است و باید بعد از هر چند ماه واکسن کرونا تکرار شود.

وی درباره واکسیناسیون خانواده های پرستاران نیز گفت: به منظور آسودگی خاطر پرستاران برای واکسیناسیون خانواده های آنان نیز با وجودی که سن واکسیناسیون در کشور کاهش یافته با وزارت بهداشت توافق شد که خانواده های پرستاران در هر سن و سال و با هر نسبتی از بستگان درجه یک شامل پدر، مادر، همسر، خواهر و برادر اگر تاکنون واکسن نزده اند برای واکسیناسیون به وزارت بهداشت معرفی شوند و در اسرع وقت واکسن را تزریق کنند.

میرزابیگی افزود: به هیئت مدیره های نظام پرستاری اعلام کرده ایم، اگر کسانی از خانواده پرستاران واکسن نزده اند یا جا مانده اند به سرعت اطلاعات آنان را به سازمان نظام پرستاری ارسال کنند تا به وزارت بهداشت ارسال کنیم و به سرعت واکسیناسیون این افراد انجام شود. در برخی شهرها نیز واکسیناسیون خانواده پرستاران شروع شده و در حال انجام است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: از بستگان پرستاران می خواهیم برای واکسیناسیون به سامانه وزارت بهداشت، سازمان نظام پرستاری یا هیئت مدیره های نظام پرستاری مراجعه و ثبت نام کنند. اگر به سایت سازمان نظام پرستاری مراجعه کنند، اسامی همه افراد ثبت شده را به صورت تجمیعی در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهیم و حتما به سرعت واکسیناسیون انجام می شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات سازمان نظام پرستاری در ماه های گذشته برای مراقبت از جامعه پرستاری گفت: با اعلام شیوع کرونا در ایران در همان روزهای اول، ستاد صحت در سازمان نظام پرستاری تشکیل شد.

میرزابیگی افزود: این ستاد سه موضوع را روزانه در کشور رصد می کند. کلمه صحت از سه کلمه صیانت، حمایت و تامین نیروی انسانی گرفته شده است. در واقع صیانت از سلامت پرستاران، حمایت از آنان و تامین نیروهای پرستار و مدافعان سلامت در این ستاد دنبال شده است. برای مثال در نوروز سال ۱۳۹۹ اولین نوروزی که کرونا شایع شد برای قم، مازندران، گیلان و جاهایی که قرمز شده بود، نیروی پرستار تامین کردیم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: در ایام تعطیلات عید سال ۹۹ فراخوانی داده شد، پرستاران داوطلب وارد عمل شدند و بسیاری از مشکلات در بعد تامین نیرو حل شد. در بحث حمایت نیز مرتب بحث ایمنی پرستاران را چه به لحاظ لباس های ایمن کننده، ماسک، دستکش، لباس های کاورال (که روی لباس می پوشند)، شیلد، عینک و مواردی از این قبیل را در ستاد صحت پیگیری کرده ایم. اوایل مشکلاتی بود اما با پیگیری های انجام شده به طور کامل مشکلات از بین رفت.

۱۳۶هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند/۱۳۰ شهید و ۸۲۰۰ جانباز

میرزابیگی ادامه داد: با فعالیت ستاد صحت آمار روزانه مبتلایان پرستار را به طور منظم به قوای سه گانه، دفتر مقام معظم رهبری و وزارت بهداشت اعلام می کنیم. آخرین آمار از مبتلایان پرستار به کرونا ۱۳۶ هزار نفر است و تعداد ۱۳۰ شهید خدمت نیز در گروه پرستاری داشتیم.

وی گفت: در گروه پرستاری. حدود ۸ هزار و ۲۰۰ نفر پرستار نیز به دلیل کرونا از گردونه خدمت خارج و می توان گفت جانباز دفاع مقدس دوران کرونا شدند و نتوانستند کار پرستاری را ادامه دهند. این افراد از شغل پرستاری خارج شده اند زیرا توانایی کار در بخش پرستاری را از دست دادند و به مشاغل دیگر می پردازند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: در این مدت بحث استخدام نیروهای پرستار را پیگیری کردیم و توانستیم از وزارت بهداشت ۵۱ هزار و ۲۰۰ نفر مجوز استخدام بگیریم اما متاسفانه مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که فقط ۱۷ هزار نفر استخدام شده اند. سازمان مدیریت و سازمان امور استخدامی نیز این آمار را تایید کرده اند. امیدواریم که با مساعدت مسئولان دولت جدید بقیه نیروها نیز به سرعت جذب شوند.

وی تصریح کرد: بحث معوقات پرستاران، حقوق و مزایای آنان در طول دوران کرونا نیز از جمله مواردی بود که پیگیری کردیم و خوشبختانه در هر دو زمینه، توفیقات خوبی داشته ایم. معوقات پرستاران کاهش یافته و حقوق و مزایایی نیز برای پرستاران در نظر گرفته شده است، مزایای دیگر نیز در حال پیگیری است که به زودی با تصویب نهایی اعلام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج