جاباما
۱۱۵۵۳۰۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جلسه انتخاب شهردار اراک به چالش کشیده شد

رییس شورای شهر اراک با بیان اینکه شورای ششم در ۱۰ ساعت جلسه بحث و بررسی و ارزیابی گزینه ها به دو گزینه رسید، افزود: امیدواریم شهردار با رعایت کلیه ضوابط و همکاری با اعضای شورا گام های مفیدی برای شهر برداشته و در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت های شهرداری و شهر و توسعه همه جانبه اراک گام بردارد.

ایسنا: جلسه انتخاب شهردار اراک با اعلام انصراف یکی از دو نامزد نهایی این پست و ترک جلسه توسط سه عضو که در اعتراض به روند انتخاب شهردار در این جلسه، صورت گرفت، به چالش کشیده شد و بی نتیجه ماند و در نهایت شهردار انتخاب نشد.

وحید میرنظامی رییس شورای شهر اراک ۲۹ شهریورماه در صحن رسمی شورای شهر که با دستور کار انتخاب شهردار برگزار شد، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی مسئولیت ها عرصه ای برای خدمت و نه طعمه ای برای منعفت هستند.

جلسه انتخاب شهردار اراک به چالش کشیده شد

وی گفت: شورای اسلامی کلانشهر اراک قریب به یک ماه برای انتخاب شهردار وقت گذاشت. با اعلام فراخوان، ۴۳ نفر برای احراز این سمت اعلام آمادگی کرده یا معرفی شدند که در نهایت پس از بررسی های انجام شده این تعداد به ۹ نفر تقلیل یافت و امروز به دو نفر رسیده ایم که در زمان خود به آن می‌پردازیم.

میرنظامی تصریح کرد: براساس نظرات اعضا براساس عقل جمعی، امروز به این نتیجه رسیده ایم که گزینه های نهایی انتخاب شده اند. طی این مراحل چک سفیدی به کسی داده نشده و از بین این دو نفر کسی که اعتماد جمع را جلب کند، انتخاب می شود.

وی اظهار کرد: امروز به دو گزینه محمد عسگری و علیرضا کریمی رسیده ایم. سلایق متفاوت است و در طول این مدت تمامی اعضا طرف مشورت و رایزنی قرار گرفتند.

رییس شورای شهر اراک با بیان اینکه شورای ششم در ۱۰ ساعت جلسه بحث و بررسی و ارزیابی گزینه ها به دو گزینه رسید، افزود: امیدواریم شهردار با رعایت کلیه ضوابط و همکاری با اعضای شورا گام های مفیدی برای شهر برداشته و در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت های شهرداری و شهر و توسعه همه جانبه اراک گام بردارد.

وی گفت: نامزدهایی که تا مراحل پایانی حضور داشتند حتما لایق این مرحله بوده اند، البته در مقاطعی با عسگری بحث داشتیم که به توانمندی او در شورا نیازمندیم و با رفتن وی از شورا قطعا خلل و خلاء حادث می شود و ابرام و اصرار داشتیم که در شورا بماند تا از تجربیات او در مدیریت شهری استفاده شود.

میرنظامی گفت: اگر احساس می شود که اختلاف نظری وجود دارد برای این است که ظرفیت های خود رااز دست ندهیم، چندین هزار نفر به آقای عسگری رای داده اند و حضور وی در شورا اثربخش خواهد بود.

رییس شورای شهر اراک تصریح کرد: تا زمانی که در این جایگاه هستم موظفم حافظ قانون باشم، قرار نیست که اگر امور به مراد ما پیش نرفت کم لطفی شود، اعضا عنوان کنند که چه زمانی از قوانین و آیین نامه عدول کرده ایم؟ از نظر قانونی جلسه رسمی است، استعلامات لازم از وزارت کشور گرفته شده است و خللی در جلسه وجود ندارد.

محمد عسگری در این جلسه اعلام کرد که دو ساعت قبل از جلسه امروز شورا، انصراف خود از نامزدی پست شهرداری اراک را اعلام کرده است.

عباس خسروانی در واکنش به این اقدام اظهار کرد: قرار بر این بود که شهردار انتخاب کنیم نه انتصاب، با انصراف آقای عسگری عملا ادامه جلسه بی مفهوم است و بهتر است که این موضوع از دستور کار خارج شود.

این عضو شورای شهر اراک تصریح کرد: دلایل انصراف را نشنیده ایم. در این خصوص جای شک و شبهه وجود دارد به همین دلیل باید حتما دلایل انصراف را شنید بویژه اینکه با انصراف عسگری در واقع حق نفر دیگری ضایع شده است.

در این جلسه پیمان عین القضاتی دیگر عضو شورا نیز اظهار کرد: در این دوره جمعی از نیروهای انقلابی با رای مردم به شورای شهر راه یافته اند و تلاش خود را برای انتخاب شهردار آغاز کردند و گام های کارشناسی شده ای برداشته شد ولی افرادی با روش شیخوخیت و کهن و سنتی که میراث آن عقب ماندگی شهر اراک بود به دنبال انتخاب غیرکارشناسی بودند.

وی تصریح کرد: جوانان و متخصصان شهر اراک با یک روال منطقی کار خود را آغاز کرده اند و به دنبال انتخاب شهرداری انقلابی و جهادی هستند، اما از ابتدا با سم پاشی و تهمت و افترا بیرون از شورا نسبت به کاندیداهای مومن و متخصص، تلاش برای تشویش اذهان عمومی آغاز شد.

عین القضاتی تاکید کرد: تمامی کاندیداهای مطرح شده جزو بهترین های شهر اراک بوده اند. تمامی اتهامات وارد شده به نامزدها مورد بررسی قرار گرفت، اما ماشین شایعه ساز همچنان به کار خود ادامه داد و تلاش کردند که لباس حق به تن باطل بپوشانند و تلاش داشتند گزینه های توانمند از صحنه خارج شوند که نمونه آن انصراف محمد عسگری است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد یک انتصاب به جای یک انتخاب هستیم، تصریح کرد: به ما دستور داده اند از بین یک گزینه به یک گزینه برسیم، آنچه امروز شاهد هستیم در واقع، انتصاب است و ما این انتصاب را قبول نداریم، پس به رسالت واقعی شورا عمل می کنیم و خواستار لغو جلسه و انتخابی به دور از اتهام و توهین و تخریب هستیم. به مردم اراک قول می دهیم که همانطور که مردم به ما اعتماد کردند به پاس این اعتماد، صحنه ای که به یک انتصاب تبدیل شده است را ترک کنیم.

رضا قریشی عضو دیگر شورای در این جلسه بیان کرد: تعجب می کنم، مباحث مطرح شده در خصوص انتصاب به جای انتخاب خارج از آیین نامه است، در مسئله انتخاب شهردار جای چنین مباحثی نیست، دوستان به شکلی صحبت می کنند که گویی تازه امروز در جلسه شورا شرکت کرده اند، از طرفی، اینکه آقای عسگری دو ساعت قبل از برگزاری صحن، اعلام انصراف کند جایگاه قانونی ندارد.

وی تصریح کرد: انتخاب امروز از بین ۴۳ نفر صورت گرفته است، اینکه دوستان تحت تاثیر افکار بیرون قرار گرفته اند به خود آنها بر می گردد و اینکه اعلام شود اعضا بدون آگاهی این گزینه را انتخاب کرده اند را توهین به شورا می دانم. در واقع چون امروز گزینه مدنظر دوستان انتخاب نشده است، فرافکنی می کنند.

قریشی افزود: البته چند مرتبه در فرآیند کار شاهد چنین رفتارهایی بودیم. مردم اراک بدانند افرادی که به عنوان عضو شورا انتخاب شده اند، با آگاهی دست به انتخاب زده اند و امروز با توکل به خدا شهردارمان را در همین جلسه انتخاب خواهیم کرد.

در این جلسه، داوود قربانی نیز بیان کرد: متاسفانه در شرایط کنونی شاهد بداخلاقی ها و رفتار نامناسب افراد حقیقی و حقوقی نسبت به برخی اعضا بودیم. آنها اعضا و فرآیند کار را در مضان اتهام قرار دادند و حتی توهین کردند و تهمت زدند و من و آقای عسگری بیش از همه در معرض این تخریب ها قرار گرفتیم.

وی تصریح کرد: اخلاقی نیست که یک نماینده مجلس در انتخاب شهردار دخالت کرده و با برگزاری ضیافت ناهار اعضا را ترغیب به انتخاب سرپرست و شهردار مورد نظر خود کند و دیگر نماینده مجلس نیز اعضا را تخریب کند، این دخالت ها باعث شده است که فضای انتخاب گزینه های مطلوب شورا متاثر شود و این رفتار ناپسند است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج