جاباما
۱۱۵۵۴۸۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

طالبان، سازمان انرژی اتمی راه‌اندازی کرد

سخنگوی طالبان گفت: داعش در افغانستان مانند عراق وجود ندارد ، اما برخی از افغان ها هستند که ایدئولوژی داعش را پذیرفته اند. ما تلاش های جدی برای جلوگیری از آن انجام می دهیم.

ایران آنلاین: سخنگوی طالبان گفت: داعش در افغانستان مانند عراق وجود ندارد ، اما برخی از افغان ها هستند که ایدئولوژی داعش را پذیرفته اند. ما تلاش های جدی برای جلوگیری از آن انجام می دهیم.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در کنفرانس خبری امروز سه‌شنبه (۳۰ شهریور) گفت: داعش در افغانستان مانند عراق وجود ندارد، اما برخی از افغان‌ها هستند که ایدئولوژی داعش را پذیرفته اند. ما تلاش‌های جدی برای جلوگیری از آن انجام می‌دهیم.

او حملات وحشیانه در ننگرهار را محکوم کرد.

مجاهد افزود: از آدم‌ربایی در کابل و ولایات جلوگیری شده است و ما سخت تلاش می‌کنیم تا میزان جنایت را به صفر برسانیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود انتصابات جدید در دولت موقت طالبان را اعلام کرد.

به گفته وی «حاجی نورالدین عزیزی»، سرمایه‌گذار و شخصیت برجسته از ولایت پنجشیر به‌عنوان سرپرست وزارت بازرگانی و تجارت منصوب شده است. همچنین «صدر ابراهیم» به‌عنوان معاون وزیر کشور و «ملا عبدالقیوم ذاکر» به‌عنوان معاون وزیر دفاع منصوب شده‌اند و «قلندر عباد» به عنوان سرپرست جدید وزارت بهداشت منصوب شدند.

در تعیینات جدید، «ملا محمد ابراهیم» به‌عنوان معاون امنیتی وزارت کشور تعیین شده است. همچنین نظرمحمد مطمئن به‌عنوان سرپرست کمیته ملی المپیک تعیین شد.

همچنین، «مجیب‌الرحمان عمر» از سوی طالبان به‌عنوان معاون وزارت انرژی و برق، «غلام‌غوث» به‌عنوان معاون وزارت ضد حوادث، محمدفقیر به‌عنوان سرپرست اداره آمار مرکزی، «محمدگل محمد» به‌عنوان معاون وزارت مرزی، «گل‌زرین کوچی» به‌عنوان معاون دوم وزارت مرزی، «ارسلا خروتی» به‌عنوان معاون وزارت مهاجرین، «لطف‌الله خیرخواه» به‌عنوان معاون حرفه‌ای وزارت تحصیلات عالی و «نجیب‌الله» به‌عنوان رئیس اداره انرژی اتمی از سوی طالبان تعیین شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد همچنین گفت که در این تعیینات تا اندازه زیاد تخصص مدنظر گرفته شده است و در سایر تشکیلات حکومت طالبان این معیار در نظر گرفته خواهد شد.

سخنگوی طالبان در پرسش به پاسخ خبرنگاران درباره همه‌شمول بودن کابینه گفت که این بار نمایندگانی از اقلیت‌ها از جمله هزاره‌ها نیز تعیین شده‌اند. محمدحسن غیاثی به گفته او، هزاره است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج