جاباما
۱۱۵۵۹۶۳
۲۰ نظر
۵۰۱۱
۲۰ نظر
۵۰۱۱
پ

با نخوردن گوشت، شاهد ۱۰ اتفاق در بدنتان باشید

اگر شما هنوز نمی دانید گوشت قرمز خوب است یا نه و با حذف آن در بدن چه می شود، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

ایرنا: اگر شما هنوز نمی دانید گوشت قرمز خوب است یا نه و با حذف آن در بدن چه می شود، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

کارشناسان در پاسخ به این پرسش که خودداری از خوردن مواد گوشتی چه واکنشی در بدن به دنبال دارد، برخی موارد را مطرح کرده اند.

با نخوردن گوشت، شاهد ۱۰ اتفاق در بدنتان باشید

کاهش وزن: تکه های بزرگ و اضافه گوشت قرمز می توانند توسط سایر پروتئین های مفیدتر جایگزین شوند که کالری کمتری نیز دارند. به عنوان مثال در یک تکه گوشت ۱۷۰ کالری وجود دارد که در صورت جایگزینی با لوبیا تنها ۷۰ یا ۱۰۰ کالری به بدن می رساند. ممکن است در نظر اول این مقدار چندان تفاوتی نداشته باشد اما در طول زمان می تواند تفاوت های فاحشی داشته باشد. علاوه بر این، در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۵ میلادی که در مجله «پزشکی عمومی داخلی» به چاپ رسید، نشان داده شد که افراد گیاهخوار در مقایسه با گوشتخواران زودتر وزن کم می کنند.

کاهش اسید دستگاه گوارش: گوشت قرمز در کنار سایر مواد همچون آرد، قهوه و نوشابه می تواند فضای اسیدی را در بدن به وجود آورد. فضای اسیدی سبب افزایش میزان استرس، خواب نامناسب و برخی از بیماری ها همچون سرطان می شود.

احساس نفخ کمتر: بدن برای هضم گوشت قرمز در مقایسه با سایر خوراکی ها به زمان بیشتری نیاز دارد. در برخی از افراد هم گزارش هایی مبنی بر یبوست، دردهای شکمی و افزایش گاز شکم بعد از مصرف گوشت قرمز وجود داشته است. در بسیاری از افراد حذف گوشت قرمز و جایگزین کردن آن با مواد غذایی محتوی فیبر، برای سلامتی آنها مفید بوده و میزان تورم بدن را نیز را کاهش داده است.

بهبود سلامت پوست: یبوست که یکی از نشانه های هضم نادرست مواد غذایی در بدن است سبب تیره شدن و عدم شادابی سلول های پوستی می شود. در این میان؛ حذف گوشت قرمز به کارکرد بهتر اندام هایی چون کبد و کلیه ها که مسئول فیلتر کردن ضایعات هستند، نیز کمک می کند.

کاهش کلسترول: حذف گوشت قرمز میزان چربی اشباع شده در بدن را نیز کاهش می دهد که در ارتباط مستقیم با سطح کلسترول و گرفتگی های عروقی قرار دارد.

کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها: حذف کردن گوشت قرمز خطر ابتلا به برخی از سرطان ها از جمله سرطان روده و روده بزرگ را کاهش می دهد. این اتفاق خصوصا زمانی که تاریخچه خانوادگی در ابتلا به این انواع سرطان وجود دارد می تواند موثرتر نیز باشد. به عقیده کارشناسان، مصرف گوشت قرمز تورم بیشتری را در بدن به وجود می آورد و چنین تورم های مزمنی می توانند در پیشرفت سرطان تاثیر داشته باشند.

کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها: حذف یا مصرف کم گوشت قرمز می تواند از بیماری های قلبی عروقی، چاقی و دیابت نیز جلوگیری کند. مصرف گوشت قرمز برخی از باکتری ها را در شکم شکل داده که می توانند بر متابولیسم بدن، دیواره های شریان ها و عروق بدن تاثیر داشته باشند. همچنین با بیماری هایی چون آلزایمر هم ارتباط دارد.

افزایش انرژی: ا ز آنجایی که وعده غذایی محتوی گوشت قرمز روند هضم را کاهش می دهد بدن برای هضم آن مجبور به صرف انرژی بیشتری خواهد بود. مطالعات نشان داده اند که مصرف غذاهای گیاهی می تواند در طولانی مدت سبب افزایش انرژی فرد شود.

افزایش مصرف منابع دیگر پروتئین: اگرچه پروتئین می تواند سبب ساخت عضله در بدن شود اما میزان آن نیز با توجه به سایز و وزن افراد و میزان فعالیت های بدنی آنها تفاوت هایی دارد. زمانی که شما تنها به ۲۱ گرم از این پروتیئن نیاز دارید در یک وعده غذایی در رستوران بیش از ۵۰ گرم از آن را دریافت می کنید. انجمن ملی پژوهش آمریکا میزان مصرف این پروتئین را برای خانم ها ۳۶ گرم و برای آقایان ۴۶ گرم دانسته است که البته بسیاری دیگر از مواد وجود دارند که می توانند این میزان پروتئین را فراهم آورند. به عنوان مثال پروتئین موجود در کوئینا بیش از پروتئین موجود در یک استیک است.

کمبود برخی ریزمغذی ها: اگر گوشت قرمز را حذف یا کمتر کرده اید باید آن را با مصرف مکمل ها جایگزین کنید. به عنوان مثال ویتامین های گروه ب خصوصا ویتامین ب ۱۲ و آهن را در رژیم خود بگنجانید یا مکمل های دارویی آن را مصرف کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه بخوایم گوشت بخوریم هم گیرمون نمیاد این مطالب مال کسانی هست که دسترسی به گوشت دارن ولی نمیخورن نه ما

    • بدون نام

      اگه بخوایم گوشت بخوریم هم گیرمون نمیاد این مطالب مال کسانی هست که دسترسی به گوشت دارن ولی نمیخورن نه ما

    • ضحی

      گوووووشت....کدوم گوشت..گذاشتن تو این مملکت گوشت پیدا بشه آخه...باشه هم وسعمون نمی‌رسه بس که گرووونه....نون بخورررریم یاعلی...

    • بدون نام

      گوشت. الابرکت الله. چیز دیگه توصیه کنید.

    • بدون نام

      حبوبات کلا نفخه پس این چرت و پرتها را تحویل مردم ندیت

    • پدرام

      خدایا شکر ودلت های فبلی وفعلی اینقدر به فکر مردم خودشان هستند فقط این را به کشورهای دوست وبرادر ومفتخور هم بگید که حق ما میره اونجا این عوارض را نگیرند!

    • داود عزیمی

      یک مشت مطلب بدون پشتوانه و آدرس علمی
      نخورید تا ما بیشتر بخوریم

    • بدون نام

      بهنوش بختیاری این مقاله رو نوشته ؟

    • بدون نام

      حتما قرار گوشت ها صادر بشه مجانی یه جایی .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای چه نخوریم باید بخوریم

    • خود

      کمبود انرژی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرچه کم بخوریم بهتره

      • بدون نام

        فقط بادهواخوبه

    • بدون نام

      میخواید اینم بگیرید،باشه شما بگید بده ماهم میگیم بده پس اینم صادرش کنید

    • ....

      جدیدا قیمت گوشت رفته بالا این چرت و پرتارو مینویسن که مردم گوشت نخرن

    • سید

      شاید هم قراره گوشتها صادر بشه به کشورهای برادران مقاومتی انژیهایشان حتما کم شده وتوان جنگیدن ندارند آره اونها مهمند فلسطین سوریه لبنان وبیچاره یمنیها آره حتما میخواهند برای اونها صادر کنند اینکه این موضوعات لوبیا خوری راه انداختند ای لعنت به همتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حبوبات باد معده و روده را زیاد میکنه
        و مردم باید این گاز را خالی کنند
        و محیط زندگی و طبیعت بد بو میشه
        و کار شناسان باید یک فکر اساسی بکنند

    • گوشت

      بهانه خوبی است تا گرانی گوشت توجیح شود پروتینها لازم بدن در گوشت است نه گیاه

    • فرزان

      نخورید بزاریدش برا دولت مردان

    • بدون نام

      اینقدر گیر نمیاد باید مطلب کار کنید فواید سالی یک بار خوردن گوشت ... یا بهتره بگم فواید سالی یک بار خوردن میوه درست حسابی برنج حبوبات مرغ ماهی و....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج