جاباما
۱۱۵۶۳۱۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه فرانسه

در ادامه دیدار‌های وزیر امور خارجه ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، حسین امیرعبداللهیان و ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، توافق هسته‌ای و وضعیت افغانستان بحث و گفتگو کردند.

ایسنا: در ادامه دیدارهای وزیر امور خارجه ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، حسین امیرعبداللهیان و ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، توافق هسته‌ای و وضعیت افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وزیر خارجه فرانسه در این نشست با بیان اینکه پاریس نگران تأخیر در ادامه مذاکرات هسته‌ای بوده و علاقه‌مند است که این گفت‌وگوها هرچه زودتر از سرگرفته شود، گفت فرانسه همچنین خواستار همکاری کامل میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

لو دریان با یادآوری دعوت دولت این کشور در نشست بغداد از امیرعبداللهیان جهت سفر به پاریس، بار دیگر این دعوت را تجدید کرد و گفت که دولت فرانسه در انتظار سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به این کشور است.

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه فرانسه

در ادامه این نشست، امیرعبداللهیان گفت‌وگوهای صورت‌گرفته در بغداد را خوب توصیف کرده و با بیان اینکه فرانسه را علاقه‌مند به گسترش روابط با ایران می‌داند، تصریح کرد که دو تماس تلفنی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با رئیس‌جمهور جدید ایران، نشان‌دهنده اهمیتی است که دو طرف برای روابط دوجانبه قائل هستند.

وزیر امور خارجه ایران با تشکر از دعوت طرف فرانسوی، متقابلا وزیر خارجه فرانسه را به تهران دعوت کرده و گفت دولت جدید جمهوری اسلامی ایران به گسترش همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای علاقه‌مند است.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه دولت کنونی، دولتی علمگراست و مذاکره را به عنوان یک ابزار مهم دیپلماسی قبول دارد، خاطرنشان کرد که ایران آماده بازگشت به مذاکرات است و به سرعت در حال مطالعه و مرور سوابق ادوار پیشین مذاکرات است.

وزیر امور خارجه ایران در عین حال با ابراز تأسف از عدم اقدام جدی و عملی آمریکا و سه کشور اروپایی در عمل به تعهدات خود، گفت: در بازگشت به مذاکرات، نتایج عملی و ملموس برای مردم ایران، از اهمیتی فوق‌العاده برخوردار است.

او با یادآوری اینکه دولت کنونی آمریکا هیچ قدم جدی و عملی‌ای برای بازگشت به تعهدات خود برنداشته و برعکس، تحریم‌های تازه‌ای نیز علیه ایران اعمال کرده، گفت: ایران در جدیت دولت بایدن در بازگشت به برجام تردید دارد.

موضوع افغانستان دیگر محور گفت‌وگوهای صورت‌گرفته در این نشست بود. امیرعبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با همه طرف‌ها در تماس بوده و در تلاش است تا همه طرف‌ها را به تشکیل دولت فراگیر تشویق کند، گفت: چالش‌های مهمی در این زمینه پابرجا باقی مانده است.

وزیر امور خارجه به افزایش جمعیت پناهجویان افغانستانی در ایران و سابقه میزبانی جمهوری اسلامی از اتباع افغانستان نیز اشاره کرده و حمایت‌های بین‌المللی از جمله فرانسه در زمینه واکسیناسیون پناهجویان را خواستار شد.

در مقابل، وزیر خارجه فرانسه با اعلام موافقت با موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص لزوم تشکیل دولت فراگیر و ممانعت از گسترش اقدامات تروریستی در افغانستان، تصریح کرد که لازم است تا به پناهجویان در کشورهای همسایه افغانستان و همچنین آوارگان داخلی افغانستان کمک شود. وی گفت فرانسه انجام پروژه‌های مشترک در این زمینه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج