۱۱۵۶۶۳۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اردلان: شادی این صعود را ما اهالی فوتبال داد می‌زنیم

دوست دارم به خانم ایراندوست که خودم شاگرد و کاپیتان تیم او بودم و همین‌طور به آقای ایراندوست تبریک بگویم و هر سالی که این دو بودند ما نتیجه‌های خیلی خوبی گرفتیم.

فرهیختگان: خوشحالی کاپیتان پیشین تیم‌ملی فوتبال ایران از صدایش پیداست. نیلوفر اردلان از درخشش بانوان فوتبالیست و صعودشان به جام ملت‌های آسیا برای اولین‌بار، نه‌تنها شگفت زده نشده است بلکه معتقد است این تیم هنوز بزرگی‌هایش مانده تا با حمایت ادامه‌دار مسئولان در آسیا بدرخشد و راه درخشش را هموار کند. او معتقد است با مریم ایراندوست می‌توان این هدف را در دسترس دید. نیلوفر فوتبال ایران که خودش نام ماندگار این رشته پرطرفدار است از قدرت دختران فوتبالی گفت و اراده‌ای که باعث می‌شود حتی آنها با حمایت شق‌القمر کنند. گفت‌وگو با کارشناس فوتبال بانوان ایران را در ادامه بخوانید.

دختران ایران تاریخ‌سازی کردند، درمورد احساس کاپیتان سابق تیم‌ملی فوتبال ایران بگویید.

حس و حال‌مان وصف ناپذیر است و ما که اینقدر خوشحالیم دیگر بچه‌هایی که در کار هستند و کادرفنی چقدر خوشحالند. یک خسته نباشید به کادرفنی و اعضای تیم‌ملی می‌گویم. ما به این بچه‌ها بدهکاریم و باید تبریک بگوییم به آنها. ما نشان دادیم که با یک مقدار بها دادن چقدر کارهای بزرگ می‌توانیم انجام دهیم. حضور در جمع تیم‌های آسیایی می‌تواند خیلی به فوتبال ما کمک کند. فدراسیون برای این دختران سنگ‌تمام گذاشت و این دختران هم به قول مریم ایراندوست حرف نزدند، بلکه عمل کردند.

به این تیم چقدر می‌توان در ادامه مسیر امیدوار بود؟

این اتفاق بسیار مهم است، این تیم، تیم بسیار جوان و پر از استعداد و توان است که زیر نظر کادرفنی با دانش تمرین می‌کند و به امید خدا ما خیلی زود درواقع این شادی را فراموش نکنیم و جا دارد حالاحالاها همراه ما باشد. ولی نباید با احساسات قاطی شود و مسابقات پیش‌رو را کم‌رنگ ببینیم. درواقع کار تیم‌ملی فوتبال از الان آغاز شده و خیلی وظیفه خانم ایراندوست سنگین‌تر شده و امیدوارم در مسابقات نهایی جام ملت‌ها باز هم تاریخ‌ساز شوند، با توانایی‌ای که از بچه‌ها می‌بینم امیدوارم بتوانند یک شق‌القمر اساسی انجام دهند.

این تاریخ‌سازی را نتیجه چه کارهایی می‌بینید؟

ما لیگ خیلی پویایی در این چند سال اخیر داشتیم، درست است که تیم‌ملی‌مان خیلی پررنگ نبود، ولی لیگ بسیار پویایی بود و بچه‌ها حرفه‌ای شدند و تیم‌های خوب لیگ سرمایه‌گذاری می‌کنند و نتیجه‌اش نگین زندی ۱۸ساله دو ۹۰ دقیقه برای ما بازی می‌کند، هاجر دباغی، ملیکا متولی و خیلی از بچه‌های دیگر نتیجه همین لیگ هستند و بازی‌ها و تمرینات خیلی خوبی را پشت‌سر گذاشتند و این خیلی مهم است، این نشان می‌دهد که ما پتانسیل و استعدادش را داریم و می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی درست به آن چیزی که دل‌مان می‌خواهد برسیم.

از بازی با بنگلادش و اردن هم بگویید. عملکرد ملی‌پوشان را چطور دیدید؟

بازی با بنگلادش بازی مهم‌تری از اردن بود؛ چراکه بازی اول ما بود و از آنجایی که اردن به این تیم ۵ گل زده بود، برای خیلی‌ها مهم بود که بتوانیم حداقل ۵ گل بزنیم و از این لحاظ یک مقدار بچه‌ها استرس داشتند، ولی با گل زودهنگامی که زدند استرس را از روی خود برداشتند و بازی حالت روتین خودش را گرفت و توانستند با یک نتیجه خوب درواقع این تیم را شکست دهند. اگر آن بازی ۴ بر صفر می‌شد، با این نتیجه تساوی بدون گل اردن با تفاضل گل بالا می‌رفت. دقیقا مانند اتفاقی که در میانمار برای ما افتاد و با تفاضل گل کمتر نتوانستیم این اتفاق را رقم بزنیم و خیلی خوشحالم که این بار این اتفاق برای بر و بچه‌های خوب تیم‌ملی رقم خورد.

بازی با اردن را متاسفانه نتوانستم کامل ببینم ولی نیمه اول یک بازی پایاپای و منطقی داشتند و همین منطقی بازی کردن بچه‌ها نشان حرفه‌ای شدن‌شان بود، بدون احساس بازی کردن بچه‌ها خیلی اهمیت داشت و از درخشش زهره کودایی که سالیان سال سنگربان تیم‌ملی فوتبال ما بوده نباید بگذریم. با دو پنالتی‌ای که گرفت انرژی و انگیزه مضاعف به تیم‌ملی ما داد و نتیجه‌اش خوشحالی الان ماست. فقط اگر این اتفاق برای آقایان بود الان همه با پرچم و سوت در خیابان بودند و خوشحالی می‌کردند ولی ما اهالی فوتبال سعی می‌کنیم با پررنگ کردن این اتفاق خوب تا جایی که می‌توانیم به این موضوع کمک کنیم و حسابی خستگی را از تن بچه‌های تیم‌ملی بیرون بیاوریم.

حالا وظیفه مسئولان در قبال این تیم برای مرحله نهایی جام ملت‌ها چیست؟

به‌نظرم مسئولان تا الان روند خوب و مثبتی را داشتند که جوابش را هم گرفتند و به امید خدا به همین صورت حمایت‌های‌شان را ادامه دهند؛ چراکه دیدند با حمایت توان بچه‌ها چقدر بالا است. تیم‌ملی حالاحالاها جا دارد که در سطح آسیا عرض اندام کند.

جمله‌ای هست که برای فوتبال بانوان بگویید؟

دوست دارم به خانم ایراندوست که خودم شاگرد و کاپیتان تیم او بودم و همین‌طور به آقای ایراندوست تبریک بگویم و هر سالی که این دو بودند ما نتیجه‌های خیلی خوبی گرفتیم و امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد و باز هم نتیجه‌های خوبی بگیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج