۱۱۵۹۰۲۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سومین شکست اسنایدر برابر تانک روس

«عبدالرشید سعدالله‌یف» ملقب به تانک روس در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم پیکار‌های قهرمانی جهان موفق شد یکبار دیگر حریف آمریکایی خود یعنی «کایل اسنایدر» را شکست دهد و به پنجمین مدال طلای جهانی خود دست یابد.

ایرنا: «عبدالرشید سعدالله‌یف» ملقب به تانک روس در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم پیکارهای قهرمانی جهان موفق شد یکبار دیگر حریف آمریکایی خود یعنی «کایل اسنایدر» را شکست دهد و به پنجمین مدال طلای جهانی خود دست یابد.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان از ۱۰ مهر در اُسلو پایتخت نروژ آغاز شد و سه‌شنبه شب با شناخت تیم‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در یکی از مهیج‌ترین فینال‌های کشتی آزاد بعد از فینال وزن ۸۶ کیلوگرم که بین حسن یزدانی و دوید تیلور برگزار شد، عبدالرشید سعدالله‌یف از روسیه برای چهارمین مرتبه به مصاف کایل اسنایدر رفت و موفق شد حریف خود را برای سومین مرتبه شکست دهد. تانک روس موفق شد با نتیجه ۶ بر صفر اسنایدر را شکست دهد و پنجمین طلای جهانی خود را به گردن آویزد.

سعدالله‌یف که ۲ طلای المپیک را در کارنامه دارد تا رسیدن به رکورد ۱۰ طلای جهان و المپیک الکساندر مدوید برترین آزادکار قرن گذشته تنها ۳ مدال دیگر کم دارد. او تصمیم دارد با حضور قدرتمند در پیکارهای جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ و همچنین المپیک ۲۰۲۴ پاریس به این رکورد برسد.

سعدالله‌یف بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو از وزن ۸۶ به ۹۷ کیلوگرم رفت و در پیکارهای جهانی ۲۰۱۷ پاریس برای نخستین مرتبه در فینال مقابل کایل اسنایدر قرار گرفت که در آن مبارزه اسنایدر پیروز شد و عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

این ۲ آزادکار مطرح جهان یکبار دیگر در فینال پیکارهای جهانی ۲۰۱۸ مجارستان مقابل هم قرار گرفتند. اما این مرتبه سعدالله‌یف بود که در همان یک دقیقه نخست با ضربه فنی حریف خود را شکست داد و قهرمان جهان شد.

در پیکارهای جهانی ۲۰۱۹ علیرغم آنکه سعدلله‌یف به فینال رسیده بود اما اسنایدر در مرحله نیمه‌نهایی مقابل شریف شریف‌اف از جمهوری آذربایجان شکست خورد و به فینال نرسید. تانک روس در فینال با پیروزی برابر شریف‌اف چهارمین طلای جهانی خود را گرفت.

اما دو ماه پیش و در فینال المپیک توکیو یکبار دیگر این ۲ دو نفر به هم رسیدند و سعدالله‌یف با پیروزی مقابل حریف آمریکایی قهرمان المپیک شد و دومین مدال طلای خود را نیز صید کرد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج