۱۱۵۹۰۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ظریف:برای نگارش توافق نهایی تلاش می‌کنیم

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: برای آغاز نگارش متن سند توافق نهایی تلاش می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: رییس دستگاه دیپلماسی صبح دوشنبه این مطلب را پیش از عزیمت به وین در فرودگاه مهرآباد و در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا در این دوره از مذاکرات وارد نگارش متن سند توافق نهایی می شوید، عنوان کرد.

یکی دیگر از خبرنگاران نیز از ظریف خواست که پیش بینی خود را درمورد بازی امشب ایران - نیجریه در جام جهانی فوتبال برزیل بیان کند که وزیر امور خارجه گفت: ان اشاءالله این بازی را می بریم.

ظریف برای احوالپرسی در جمع خبرنگاران حضور یافته بود که با سوال های متعدد خبرنگاران روبرو شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه صبح دوشنبه به همراه تیم مذاکره کننده هسته ای برای برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ عازم وین اتریش شد.

رییس دستگاه دیپلماسی را اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان همچون «سید عباس عراقچی» معاون حقوقی و بین الملل، «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه، «حمید بعیدی نژاد» مدیر کل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه، «داوود محمدنیا» مشاور وزیر امور خارجه، «محمد امیری» مدیر کل امور پادمان های سازمان انرژی اتمی و «پژمان رحیمیان» مدیر کل حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی همراهی می کنند.

تیم مشاوره حقوقی به ریاست «امیرحسین زمانی نیا» نیز وزیر امور خارجه را همراهی می کنند که «جمشید ممتاز» استاد برجسته حقوق بین الملل نیز از اعضای این تیم است.

ظریف و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ظهر دوشنبه (۱۶ ژوئن - ۲۶ خرداد ماه) در وین با یکدیگر ناهار کاری خواهند داشت.

مذاکرات وین ۵ که از امروز با ناهار کاری ظریف و اشتون آغاز می شود، از مراحل «حساس» مذاکرات جامع میان ایران و گروه۱+۵ به شمار می رود که طرفین پس از مذاکرات بدون پیشرفت وین ۴، بار دیگر گردهم می آیند تا با توجه به رایزنی های دو جانبه قبل از برگزاری این دور از مذاکرات، از کلیات وارد جزئیات و نگارش متن سند توافق نهایی یعنی آخرین گام توافق ژنو شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج