۱۱۶۰۵۹۷
۱۲ نظر
۵۰۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۰
پ

ایران - کره‌جنوبی؛ روز سنجیدن عیار اسکوچیچ

بعد از ۱۰ برد متوالی، تیم اسکوچیچ امشب به مصاف حریفی قوی‌تر از همه رقبای قبلی می‌رود کره‌جنوبی می‌تواند به اندازه سریال معروف این روزهایش برای تیم سرحال ایران خطرناک باشد

روزنامه همشهری: مسابقات مقدماتی جام‌جهانی۲۰۲۲ در آسیا هر هفته حساس‌تر می‌شود و امروز تیم‌ملی ایران در مهم‌ترین بازی دور رفت میزبان کره‌جنوبی خواهد بود. اگر این مسابقه را مهم‌ترین مصاف ایران در کل این رقابت‌ها بدانیم هم اغراق نکرده‌ایم. چراکه کره‌جنوبی نزدیک‌ترین و مهم‌ترین رقیب ما در این گروه است و بازی برگشت ۲ تیم هم در شرایطی انجام می‌شود که احتمالا پیش از آن صعود ما قطعی شده است. بنابراین به‌احتمال فراوان بازی رفت ۲ تیم یک جدال ۶ امتیازی بین ۲ تیم صدرنشین و بازی برگشت یک مصاف تشریفاتی بین ۲ تیم صعودکرده خواهد بود.

ایران - کره‌جنوبی؛ روز سنجیدن عیار اسکوچیچ

چالش بزرگ برای برترین خط دفاعی

ایران از ۳بازی قبلی ۹ امتیاز کامل را گرفته اما کره‌جنوبی با یک توقف مقابل عراق به ۷ امتیاز رسیده است. آمارهای AFC نشان می‌دهند کره‌جنوبی بیشتر از ایران حمله می‌کند اما کمتر از ایران به گل می‌رسد. در خط دفاعی اما ایران بهتر ظاهر شده و کمتر از همه تیم‌ها به رقبایش فرصت داده است.

در میان ۱۲تیم حاضر در هر ۲ گروه، ایران تنها تیمی است که هنوز گلی دریافت نکرده است. ایران در دوره قبلی و با هدایت کارلوس کی‌روش نیز در این زمینه رکورددار بود و طی ۱۰بازی ۹کلین‌شیت متوالی داشت و تا روز آخر گلی دریافت نکرد. حالا تیم اسکوچیچ هم در حال تکرار آن رکورد است. البته به شرطی که بیرانوند، کنعانی، شجاع و بقیه در مقابل خط حمله پرکار کره‌جنوبی هم موفق به کلین‌شیت شوند.

بچه‌ها مواظب باشید

این مسابقه، جدال جالب شوتزن‌ترین تیم گروه با تیمی است که کمترین فرصت شوتزنی را به رقبا داده است. یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده شاگردان پائولو بنتو، انتقال سریع توپ از دفاع به حمله است که با درخشش سون هیونگ مین ستاره تاتنهام خیلی خوب می‌توانند توپ را به گردش درآورده و مهاجم نوک خود را تغذیه کنند.

شاید اگر بی‌دقتی‌های مهاجمان این تیم نبود در همین بازی قبلی دروازه سوریه چندین بار باز می‌شد. کره‌ای‌ها با پاس‌کاری‌های متعدد برای خود فضاسازی می‌کنند و مطمئنا مقابل ایران هم از این تاکتیک برای پیدا کردن فضاهای خالی استفاده خواهند کرد. تیم بنتو روی شروع مجددها هم بسیار تقویت شده و بازیکنان ایران نباید یک لحظه هم در ضربات کرنر و ایستگاهی از حریف مستقیم خود غافل شوند.

طلسم یک‌دهه‌ای مقابل ایران

کره‌جنوبی در یک دهه اخیر موفق به شکست ایران نشده و پیروز شدن در تهران هم آرزویی است که در تاریخ ۶۳ساله بازی‌های ۲ تیم هرگز به آن نرسیده است. در عوض ایران طی ۱۰سال اخیر ۴بار در بازی‌های رسمی و دوستانه کره‌جنوبی را برده و یکی از این بردها در خاک کره به‌دست آمده است. تاریخچه تقابل‌های ایران و کره‌جنوبی نشان می‌دهد ۲ تیم ۳۱بار با هم روبه‌رو شده‌اند که ۹بازی مساوی شده و در ۲۲بازی دیگر هم برتری ۱۳-۹ از آن ایران بوده است.

کره‌جنوبی آخرین بار سال۲۰۱۱در جام ملت‌های آسیا تیم ایران را که توسط افشین قطبی هدایت می‌شد یک بر صفر برد و از جام ملت‌ها حذف کرد. در مقدماتی ۲ جام‌جهانی اخیر، ایران با کارلوس کی‌روش مقابل کره‌جنوبی به ۳برد و یک تساوی رسید و هرگز از این تیم گل نخورد. آخرین بازی ۲ تیم هم مسابقه‌ای دوستانه در سئول بوده که ایران با هدایت مارک ویلموتس مقابل حریف به تساوی ۱-۱رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موجی

      همه چیمون عین طالبان انجام میشه ..

      نکنه ما هم پشتو ایم ؟؟

      پاسخ ها

      • لنگی در حسرت ستاره

        اسکوچیچ اصلا مربی نیست که عیار داشته باشه.. تیم رو دادن دست کریم باقری و اونم هرچی لنگیه گذاشته تو زمین.. سامان قدوس و مهدی قائدی بهترین بازیکنای ایرانو بازی نمیده اونوقت نوالهی و سرلک که تو تیم خودشون نیمکت نشینن رو بازی میده..

    • بدون نام

      کسی میدونه چرا تو اینجور بازیها همیشه بازی اول ما در تهران و بازی اخر ما در سئول مقابل کره جنوبیه این چه جور قرعه س که همیشه کره باید بازی اخرش یا یکی مونده به اخر در سئول با ایران باری کنه

    • سعیدرضایی

      فدراسیون‌ها به آرزویشان رسیدن مبارک باشد

    • علی

      کره برنده هس ایشالا

    • بدون نام

      اینفانتینو تعطیله

    • مجید حیدری

      یعنی ما با این امکانات و چنین مسولینی چرا باید بریم جام جهانی با این همه مشکلات بازیکنها از جونش مایه بزارن و پزش را مقامات مملکت بدن

    • کامی

      ایران خیلی راحت میتونست تماشاگر بیاره. هم پول خوبی داشت هم روحیه کره ضعیف میشد.واقعا سو مدیریت تا کی

    • بینوا

      متم هم دعا کردم کره برنده به یاری خدا لااقل گشنگی مردیم دلمان شاد شود

    • naser

      کیروش پرستان ارزوی باخت ایران رودارن امابازهم ضایع میشن

    • بدون نام

      خخخخخ بدون تماشاگر و vir...چرا ما پیشرفت نمیکنیم

    • محسن ق

      اسکوچیچ عیارش مشخصه،یه چندسالی آرزوی بردن عراق رو با دلال موزامبیکی و دلال هلندی داشتین ک اسکوچیچ مث آب خوردن دوبار موفق شد شکستشون بده، تیم رو کله بازیکن اگه میچرخه همین نیمکت و همین بازیکنا دوره این دوتا دلال بودن چرا شکست خوردن و اون موقع بازیکن تکنیک نداشت؟ اگه تکنیک نداشته مقصر مربی بوده ک نتونسته ازشون استفاده کنه اگه تکنیک داشته چرا هی شکست میخوردن؟ مربی های کروات همشون با دانش و منظم هستن، بازی قشنگ نمیخوایم مافقط برد میخوایم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج