جاباما
۱۱۶۱۳۳۷
۳۲ نظر
۸۶۳۱
۳۲ نظر
۸۶۳۱
پ

ماجرای یک مرگ ترسناک؛ بیماران قلبی نخوانند

در مطلب زیر رشته توئیتی از یک اکانت به نام «Farid» را آورده‌ایم که ماجرای الیزا لم و آسانسور هتل سیسیل کالیفرنیا را روایت می‌کند.

برترین‌ها: در مطلب زیر رشته توئیتی از یک اکانت به نام «Farid» را آورده‌ایم که ماجرای الیزا لم و آسانسور هتل سیسیل کالیفرنیا را روایت می‌کند.

ماجرای یک مرگ ترسناک؛ بیماران قلبی نخوانند

در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۳، الیزا لم کانادایی که ۲۱ سال داشت، از قطار سن دیگو در کالیفرنیا پیاده شد. وسایلش رو جمع کرد و رفت سمت هتل Cecil که شب رو اونجا بمونه. چهار شب بعد الیزا تو هتل غیب شد و فیلمی ازش دراومد که در اینترنت وایرال شد و همه رو وحشت زده کرد.

الیزا که چینی تبار بود، در بریتیش کلمبیا درس میخوند و بخاطر خستگی و افسردگی احساس کرد به این سفر نیاز داره. هر روز با پدر مادرش تماس میگرفت و اونا رو در جریان سفرش قرار میداد. روز ۳۱ ژانویه رفته بود کتابفروشی محل و آخرین بار در لابی هتل دیدنش.

پس از اینکه تماس‌هاش با پدر مادرش قطع شد، پلیس LAPD رو در جریان گذاشتن. یک هفته پس از غیب شدندش، پلیس کنفرانس خبری برگزار کرد و گفت غیب شدن این فرد شک‌برانگیزه. هرکسی اطلاعاتی داره در این مورد بیاد به ما بگه. پدر مادرش هم از کانادا اومدن لس آنجلس.

دو هفته بعد کم کم مردم یادشون رفت و کلا این ماجرا تو کانادا بیشتر پوشش خبری گرفت تا کالیفرنیا. پلیس، اما دوباره اومد کنفرانس خبری برگزار کرد و کلیپی رو پخش کرد که به نظر آخرین تصاویر الیز بود. کلیپی عجیب، غیر قابل توضیح و شاید ترسناک که کلا پرونده رو زیر و رو کرد.

هشدار

این ماجرا از اینجا به بعدش ممکنه برای بعضی‌ها ناراحت کننده یا شاید ترسناک باشه. اگر به فضا‌های وهم‌آلود و ترسناک علاقه‌ای ندارید، ادامه رو نخونید. چون ممکنه باعث تصویرسازی ذهنی شما بشه و فکر و خیال باعث شه شب نخوابین.

طول ویدیو ۳ دقیقه و ۵۹ ثانیه‌ست. ویدیو از طریق دوربین داخل آسانسور ضبط شده و نشون میده که الیزا وارد آسانسور میشه. هیچکسی اون اطراف نیست و فقط الیزاست. الیزا هودی پوشیده با شورت و صندل. خم میشه سمت دکمه‌ها و یه دکمه رو فشار میده. برمیگرده عقب آسانسور و منتظر می‌مونه.

الیزا که عینکی هست اینجا عینکش رو همراهش نداشته و اینکه چرا خم شده سمت دکمه‌ها رو توجیه می‌کنه. پس از چند ثانیه که میگذره، در بسته نمیشه. در ثانیه‌ی ۱۹ الیزا میاد جلو و به سمت در آسانسور خم میشه. از در آسانسور یه نگاهی به داخل راهروی هتل میندازه.

اول یه نگاه به سمت راست راهرو می‌کنه، بعدش سمت چپ. سپس برمیگرده داخل آسانسور و میاد عقب. چیزی که الیزا تو راهرو مشاهده کرده به نظر باعث شده بترسه و بخاطر همین میاد گوشه‌ی آسانسور و انگار میخواد خودش رو قایم کنه. طوری که انگار اگه کسی بخواد رد بشه از جلوی در نتونه اون رو ببینه

در ثانیه‌ی ۴۰ دوباره میاد جلو در، داخل راهرو سمت راست رو نگاه می‌کنه. ۱۰ ثانیه زل میزنه به اون سمت و اینجاست که رفتارش این بار عجیب و غریب میشه. الیزا چند بار از آسانسور میره بیرون و میاد تو. همین لحظات میره بیرون سمت چپ، از دوربین شونه‌ی سمت راستش پیداست.

ماجرای یک مرگ ترسناک؛ بیماران قلبی نخوانند

وقتی خارج از آسانسوره تو کلیپ میشه دید که کتف سمت راستش بالا و پایین حرکت میکنه. تا دقیقه ۱:۳۰ تو اون حالت می‌مونه سپس خودشو میندازه داخل آسانسور و با دست راستش میکوبه رو دکمه‌ها. انگار مهم نیست براش کدوم طبقه فقط میخواد یه دکمه رو بزنه که در آسانسور بسته بشه.

تو کلیپ دیده میشه که حتی چند بار میزنه رو دکمه‌ی بستن در که معمولا پایین قرار داره رو بورد. چند بار میزنه روش، ولی در بسته نمیشه. وقتی در بسته نمیشه، الیزا دوباره از آسانسور میپره بیرون و به سمت راست راهرو خیره میشه. درست در دقیقه‌ی ۲ و ترسناکترین لحظه‌ی این وضعیت.

الیزا که خیره به سمت راست راهرو هست، و ما هیچی نمی‌بینیم که اونجا کی هست، دستش رو طوری تکون میده که انگار میخواد دود رو از صورتش دور کنه. انگار داره با کسی حرف میزنه. دستش رو هی بالا پایین میبره. از اونجایی که کلیپ صدا نداره، قضیه رو بیشتر رازآلود میکنه.

ما باز هم ما هیچکسی رو به غیر از الیزا در دوربین نمی‌بینیم. در دقیقه‌ی ۲:۲۸ می‌بینیم که از آسانسور میره بیرون و با قدم‌های کوچیک میره تو دل راهرو. بعد از اینکه از تصویر خارج میشه، در آسانسور بسته میشه و یک دقیقه و نیم باقیمونده از کلیپ فضای آسانسور بدون الیزا رو نشون میده.

ویدیوی عجیبی هست. از اونجا که رفتارش الیزا عجیبه توش. پلیس لس آنجلس وقتی این رو منتشر کرد هیچ توضیحی براش نداد. اگر اتفاقی برای اولین بار این کلیپ رو یه جایی مشاهده کنید قطعا خشکتون میزنه. این ویدیو پس از انتشار در ده روز اول حدود ۳ میلیون بیننده داشت در آمریکا و چین.

ماجرای یک مرگ ترسناک؛ بیماران قلبی نخوانند

ویدیو مثل بمب ترکید تو اینترنت. صد‌ها هزار کامنت و تئوری مختلف نوشتن براش. بعضیا نسخه‌ی خودشون رو دادن بیرون با صداگذاری و توضیح اینکه چی شده. تو Reddit کلی مطلب ازش نوشتن. کلی نظر و تئوری و شرح و تفصیل ماجرا. هرکسی یه جور توضیح میداد که چی شده.

مثلا نظر‌ها اینطوری بود: میگفتن یا داشته با کسی حرف میزده که ما نمی‌بینیمش، که البته چرا اون رفتار رو داشت. یا اینکه مواد مخدر خطرناکی رو مصرف کرده که روانش رو بهم ریخته و باعث این رفتار غریب شده.

یک تئوری دیگه میگه روانگردان خیلی سنگینی رو مصرف کرده. چون مشاهده کرده برای هفته‌ی آینده بلیت داشت برای سانتا کروز، جایی که میشه آدمای این شکلی رو زیاد پیدا کرد که مواد سنگین میزنن. یا نوشتن کسی با اسلحه تهدیدش کرده. یه سری دیگه نوشتن روح دیده.

این شکلی میلیون‌ها کامنت تو اینترنت پست شد. یا یه سری با بررسی دقیق‌تر کلیپ میگن در دقیقه‌ی ۲:۲۷ یک پای دیگه مشخصه و شاید همون کسی باشه که الیزا رو تهدید کرده. بعضیا میگن سایه‌ی خود پای الیزا هست و آدم دیگه‌ای مطلقا در تصویر نیست.

پنج روز پس از انتشار ویدیو، مسافرای هتل زنگ میزدن به رسپشن که این آب شیر چرا چکه چکه میاد. یا میگفتن آب شیر چرا طعم دار شده و بو میده. یکی میگفت وقتی دوش رو باز میکنه آب انگار گل آلوده. هتل Cecil یک هتل قدیمی و بسیار بلنده که ۷۰۰ اتاق داره.

رای تامین آب معمولا روی پشت بوم تانکر‌های ریز و درشت زیادی رو قرار میدن. وقتی اعتراضای مسافرا زیاد شد، مدیریت هتل یکی رو میفرسته بالا ببینه وضعیت چیه. در یکی از مخزن‌های بزرگ اب رو که باز می‌کنن می‌بینن جنازه یک زن تو مخزن افتاده.

دو روز پس از این پلیس هویت جنازه رو تایید کرد که متعلق به الیزا هست. لخت بود و لباساش کنار مخزن افتاده بود. از اونجایی که دریچه‌ی مخزن کوچیک بود، کسی نمیتونست وارد بشه و مجبور شدن مخزن رو ببرن تا جنازه رو بیرون بکشن

پیدا شدن جنازه لم در مخزن آب باعث شد این کیس پس از سه هفته بالاخره جمع و جور بشه، اما خب کلی سوال باقی موند. در راهروی هتل در طبقه ۱۴ دوربین وجود نداشت. در پشت بوم دوربینی نبود. اینکه چطور رفته پشت بوم یا آیا کسی بردتش مشخص نشد.

نویسنده این گزارش مفصل ۱۰ هزار کلمه‌ای خودش پاشده کلی پرس و جو کرده درباره این ماجرا. پیش روانشناسا رفته، پیش پلیس و آدم‌های دیگه. حتی چند شب رفت اون هتل و به قول خودش، با ترس و لرز موند تا هتل رو بفهمه.

ماجرای یک مرگ ترسناک؛ بیماران قلبی نخوانند

میگه هتل خیلی قدیمیه. ۷۰۰ تا اتاق داره. خیلی اتاقاش مالک دائم دارن. میگه با وجود اینکه ۷۰۰ اتاق داره، ولی وقتی میری توش انگار برهوته و سکوت شدیدی حکمفرماست. بعضی وقتا صدای یه رادیویی از ته راهرو میاد که یه کشیش داره موعظه میکنه

تو این هتل در گذشته انواع و اقسام قتل‌ها، خودکشی‌ها و جنایت‌ها اتفاق افتاده که تو صفحه‌ی ویکی پدیاش هم لیستش رو آورده. ولی خب هیچکدوم از کیس‌ها مثل این دختر اینطوری عجیب نبود که اونم بیشتر بخاطر تصاویر اون دوربین و حرکات عجیب دختره اینطوری شده.

میگه با چند تا روانپزشک حرف زدم: سابقه الیزا رو دراورده چه تو نت چه از اطرافیان. آدم افسرده‌ای بوده، ظاهرا اختلال دوقطبی داشته، ولی شدید نبوده. یکی از روانپزشکا میگه قضیه‌ی الیزا یک تراژدیه نه یک چیز ماورایی. ظاهرا مواد سنگینی مصرف کرده که دچار توهم شده.

یکسال بعد چند تا جوون چینی میان هتل و فیلم میگیرن راجع به این کیس. می‌بینن کنار در پشت بوم از طریق خروج اضطراری آتش نشانی راه هست به مخزن‌ها؛ که این بازم توجیه میکنه که با وجود قفل بودن در، تونسته از اونجا بره رو پشت بوم. اما یک نفر میتونه بره، ولی دو نفر نه. پس خودش رفته؟

پلیس بلاخره کیس رو مختومه میکنه با این نتیجه که مرگ الیزا یک اتفاق بوده و کسی در این مرگ دخالت نداشته. پلیس میگه این دختر اختلال دو قطبی داشته و به ظاهر مواد هم مصرف کرده اون روز. یکی از روانشاسنا هم میگه کل حرکات دست و بدنش در ویدیو از نشانه‌های متداول پارانویاست.

دکتر میگه ما با یک بیمار روانی طرفیم. کسی که دچار افسردگی حاد و تغییر مود شدید هست و در سنی هم بوده که اختلال دو قطبی و شیزوفرنی میتونه به اوجش میرسه. در کل از نظر روانشناسا این حرکاتش تو دوربین قابل توضیحه، ولی خب چطور رفت پشت بوم وقتی در قفل بوده؟

حالا برفرض که از دریچه‌ی اضطراری رفته باشه رو پشت بوم، چطور از مخزنی که بیشتر از دو متر طولشه رفته بالا و دریچه رو باز کرده؟ کلی از این سوالا باقی مونده و نه پلیس جوابی براش داشت نه کسی فهمید. این ویدیوی دختره تو یوتیوب هزاران بار آپلود شده و هر کانالی یه چیزی ازش نوشته.

اینا رو که خوندین شاید به یاد فیلم Dark Water بیافتین که تم مشابهی داره و البته اون فیلم برای سال ۲۰۰۵ بود. از ماجرای الیزا کلی سریال و مستند هم تولید شده که هرکدوم از یه جنبه به قضیه نگاه کردن.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی.م

      عجب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودکشی کرده قبلش خواسته با انجام اعمالی مردم رو سر کار بفرسته که فرستاده

      • بدون نام

        اگه متافیزیکی بوده باشه که چرا خودشو پنهان می کرده؟ تمامش داستان سرایی عوامانه ست

      • بدون نام

        اختلال دو قطبی باعث توهم نمیشه .شیزوفرنی داشته شاید

      • بدون نام

        هم اتاقیش در هتل گفته بوده حرکات عجیبی می کرده و همین باعث شده اتقشو عوض کنند

      • بدون نام

        دلیل مرگش چی بوده؟ خفگی؟

      • بدون نام

        داشته بازی اسانسور رو انجام میداده بازی اسانسور خطرناک ترین بازی دنیاست

    • بینوایان

      عجیبا و غریبا ، همین که پلیس توضیحی قانع کننده نداده خودش هم جای سوال؟!

    • ناشناس

      الکی خواستین جو بدین...یک درصدم ترس نداشت...بنده خدا افسردگی داشته، توهم زده، خودکشی کرده

    • بدون نام

      شاید موش نشسته خورده بوده

    • بدون نام

      گورخیدم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نترس

    • بدون نام

      خیلی ترسیدم وااااای .
      برین بابا مسخره ها

    • بدون نام

      ... هر چیزی میشه رو به اختلال دوقطبی ربط میدن.من بایپولارم چرت زیاد گفتن

    • بدون نام

      کجاش ترسناک ؟؟

    • بدون نام

      یعنی ی آزمایش کالبد شکافی نکردنش که تئوری مواد زدنش یا دارو مصرف کردنش رو رد یا تایید کنه!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      خب لااقل کلیپ رو میذاشتی

      پاسخ ها

      • مری

        کلیپش تو اینترنته. اسم دختره رو سرچ کن کلیپش میاد.

    • نرگس

      کجاش ترسناک بود!!!

    • بدون نام

      کلیپش تو اینترنت هست من دیدم ولی بیماری روانی یکدفه به وجود نمیاد معلومه که سابقه ی بیماری روانی نداشته

    • مری

      من کلیپش دیدم قشنگ مشخصه مشکل روانی داره اصلاهم ترسناک نیست.

    • بدون نام

      ملت ما دیونه شدن دیگه نمی خواد با این چرندیات رو اعصابشون برید اینجا از صبح تا شب هزار جور با وحشت زندگی میکنیم

    • بدون نام

      شاید واقعن چیزی کشیده!

    • بدون نام

      خیلی متاسفم که یک جوان در عنفوان جوانیش اینجور بشه. واقعا متاسفم

    • بدون نام

      خدارحم کنه*

    • ف.ق

      فیلمه کو؟؟؟؟

    • جنتلمن

      این داستان صحت خارجی نداره ، با اینکه عاشق فیلمهای هالیوودی هستم باید بگم مردم آمریکا نود در صد عاشق فیلمهای هیجانی ، ترسناک و ارواح هستن پس جدی نگیرید ، هر ساله از این روایت ها ایجاد میشه الان مد شده تو آسانسور

    • بدون نام

      خیلی جالب بود. لطفا بازم از این مطالب بذارید

    • بدون نام

      افسرده بوده معتاد که نبوده ۴۵٪ ممکنه که مواد زده ۵۵٪ ممکنه ماورایی بوده به خاطر این اختلالات روانی با ها در ارتباط بوده که شاید اونا کشتنش

    • بدون نام

      ووووووی
      ترسیدم

    • بدون نام

      تلفن شو چک کنید پیام ها شو معلوم میشه یا خود کشی کرده یا یکی بهش گفت بیا این بازی رو بکنیم بعد کشتش معلوم نشه کی کشتش فقط خدا کنه اگه کشتنش قاتل پیداشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج