جاباما
۱۱۶۱۵۲۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

مولوی عبدالحمید: طالبان را به رسمیت بشناسید

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان تحریم افغانستان از سوی برخی قدرت‌ها را «ظلم»، «بی‌انصافی» و «بر خلاف عرف جهانی و قوانین بین‌المللی» دانست و از جامعه جهانی به‌ویژه کشورهای اسلامی خواست حکومت جدید افغانستان را به رسمیت بشناسند و با این کشور روابط دیپلماتیک برقرار کنند.

جماران: مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: جامعه جهانی با برقراری روابط دیپلماتیک با افغانستان این کشور را به رسمیت بشناسد.

مولوی عبدالحمید امروز (۲۳ مهرماه ۱۴۰۰) در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان، تحریم افغانستان از سوی برخی قدرت‌ها را «ظلم»، «بی‌انصافی» و «بر خلاف عرف جهانی و قوانین بین‌المللی» دانست و از جامعه جهانی به‌ویژه کشورهای اسلامی خواست حکومت جدید افغانستان را به رسمیت بشناسند و با این کشور روابط دیپلماتیک برقرار کنند.

مولوی عبدالحمید: طالبان را به رسمیت بشناسید

مولوی عبدالحمید اظهار داشت: متاسفانه همان‌گونه که برخی از قدرت‌های جهانی با تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران این ملت را در تنگنا و مشکلات قرار دارند، اکنون این قدرت‌ها در کشور همسایۀ ما؛ افغانستان، شرایط بسیار بدتری را به‌وجود آورده‌اند.

وی افزود: افغانستان نزدیک به چهل میلیون نفر جمعیت دارد. مردم این کشورِ غیرتوسعه‌یافته از امکانات و صنعت و تکنولوژی‌های روز بی‌بهره هستند و با مشغولیت‌هایی همچون دامداری و کشاورزی در فقر و تنگدستی زندگی می‌کنند.

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان اظهار داشت: نزدیک به دو ماه است که نظام قبلی در افغانستان سقوط کرده و نظام و حکومتی جدید در این کشور روی کار آمده است، اما قدرت‌های جهانی علاوه بر اینکه حکومت جدید را به رسمیت نمی‌شناسند، دارایی‌های افغانستان را نیز بلوکه کرده و ملت این کشور را هم تحریم کرده‌اند، درحالی‌که این تحریم متوجه مردمی‌ فقیر و تهیدست است و ظلمی بزرگ محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: اینجا بحث یک ملت است؛ نباید یک ملت مورد تحریم قرار بگیرد و دارایی‌ها و سرمایه‌هایش ضبط شوند. بار تحریم افغانستان از سوی قدرت‌های جهانی در واقع بر دوش کشاورزان و دامداران و مردم فقیر این کشور است. همین تحریم‌ها سبب افزایش مهاجرت مردم افغانستان می‌شوند که این امر علاوه بر افغانستان، برای کشورهای همجوار و سایر کشورها نیز مشکلات و دغدغه‌هایی را به‌وجود می‌آورَد.

مولوی عبدالحمید تاکید کرد: جامعۀ جهانی انتظاراتی از قبیل رعایت حقوق بشر، حق زنان و سایر انتظارات قانونی خود را از حکومت جدید افغانستان مطرح کند و به این حکومت نیز فرصت داده شود تا عملکرد خودش را نشان دهد، اما تحریم ملت‌ها نوعی زورگویی و بی‌انصافی و بر خلاف عرف جهانی و قوانین بین‌المللی است.

امام‌جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه خواستار برقراری روابط دیپلماتیک جامعه جهانی با افغانستان شد و گفت: ما از جامعه جهانی و تمام کشورها به‌ویژه از کشورهای اسلامی می‌خواهیم که با افغانستان روابط دیپلماتیک برقرار کنند و حکومت جدید این کشور را به رسمیت بشناسند. کشورهای اسلامی نباید اسیر قدرت‌ها باشند و چین و روسیه هم نباید اسیر اروپا باشند، بلکه کشورهای اسلامی باید منافع جهان اسلام را مدنظر قرار دهند و اجازه ندهند ملت مسلمان افغانستان در گرسنگی و فقر و رنج و مشکلات زندگی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج