اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۶۱۵۸۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خبیری: بعید است جزء گزینه‌های پرسپولیس باشم

از زمانی که آقای طاهری و بعد آقای گرشاسبی به باشگاه پرسپولیس آمدند این مجموعه از ثبات خوبی برخوردار شد و دیدید که تیم هم نتایج بسیار خوبی در لیگ و آسیا گرفت. اما تغییرات پیاپی باعث شد این باشگاه مردمی دچار حاشیه شود.

فرهیختگان: حسین خبیری از اولین نفراتی بود که نامش به‌عنوان گزینه هیات‌مدیره جدید باشگاه پرسپولیس سر زبان‌ها افتاد. عضو هیات‌مدیره باشگاه سایپا سابقه حضور در باشگاه پرسپولیس را دارد، اما این‌بار خبر حضورش در هیات‌مدیره پرسپولیس و البته منتفی شدن حضورش در باشگاه هوادار بهانه‌ای شد تا سراغش برویم و با او دقایقی به گفت‌وگو بنشینیم. خبیری به سوالاتی درمورد وضعیت باشگاه سایپا، ماجرای حضورش در باشگاه هوادار و البته اخبار مربوط به حضورش در باشگاه پرسپولیس پاسخ داد.

قبل از هر صحبتی از آخرین وضعیت باشگاه سایپا و حضورش در لیگ یک بگویید.

با اینکه تیم تمریناتش را دیر آغاز کرده اما شاهد برگزاری منظم و خوب این تمرینات هستیم. یک اردوی خوب هم در شهرستان محلات برگزار کردیم که کادرفنی از شرایط اردو ابراز رضایت کردند. آماده‌ایم که بازی‌ها را با قدرت آغاز کنیم و امیدواریم سایپا را در شرایطی عالی برای حضور مجدد در لیگ برتر ببینیم.

مشکلات‌تان با فدراسیون فوتبال بر سر نتیجه دیدار مقابل پیکان برطرف شد؟

هنوز نه، ما شکایتی را تنظیم کردیم و به دادگاه CAS ارسال کردیم. تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی‌آییم و امیدواریم بتوانیم رای فدراسیون را برگردانیم.

نتیجه آن بازی که به نفع سایپا اعلام شده بود، چه شد؟ رای تغییر کرد؟

کمیته انضباطی به‌خاطر استفاده پیکان از بازیکن غیرمجاز رای به پیروزی سایپا داد اما فدراسیون فوتبال رای را برگرداند. این نشان داد که در این فوتبال قوانین کارایی ندارند و مسائل دیگری بر آن حاکم است. ما هم مجبور شدیم برای دفاع از حق سایپا به CAS شکایت کنیم. آنجا دیگر تحت‌تاثیر فشارها و تماس‌ها و... قرار نمی‌گیرند و براساس قوانین جاری رای صادر خواهند کرد. امیدواریم آنجا رای برگردد و شرایط بازگشت سایپا به لیگ برتر فراهم شود.

بازی‌های لیگ یک به‌زودی آغاز می‌شود. اگر بعد از شروع بازی‌ها حکم صادر شود و نتیجه را تغییر دهند چطور می‌توانید به لیگ برتر بازگردید؟

اگر حکم به نفع ما صادر شود فدراسیون فوتبال چاره‌ای ندارد جز اینکه از حکم تمکین کند و شرایط بازگشت ما را به لیگ برتر فراهم کند. اگر از حکم تمکین نکند قطعا تعلیق خواهد شد. اگر این فصل هم امکان نداشت به لیگ برتر برگردیم باید شرایط بازگشت را برای فصل بعد فراهم کنند.

چقدر مطمئن هستید که CAS به نفع سایپا رای دهد؟

ما دفاعیات خوبی کرده‌ایم و حالا منتظر رای هستیم. همان‌طور که کمیته انضباطی به نفع سایپا رای داد، امیدواریم CAS هم به نفع ما رای دهد. خوشبختانه CAS دیگر تحت‌تاثیر ملاحظات سیاسی و فشارهای بیرونی و مصاحبه‌های تهدیدآمیز قرار نمی‌گیرد و رای خود را براساس قوانین موجود و جاری صادر می‌کند.

و اگر به نفع سایپا رای نداد؟

مشکلی نیست. هر رایی بدهد از آن تمکین می‌کنیم. می‌بینید که کار را رها نکردیم و تیم دارد خود را برای حضور موفق در لیگ یک آماده می‌کند. اگر رای دلخواه را به دست بیاوریم، خوشحال می‌شویم و اگر هم رای دیگری صادر شد، آن را می‌پذیریم.

باشگاه‌های صنعتی شرایط خوب مالی و امکانات بیشتری نسبت به سایر باشگاه‌های فوتبال دارند. با وجود این شرایط نتایج ضعیف گرفتن آنها عجیب است!

تیم صنعتی داریم تا تیم صنعتی. در اینجا هم فاصله طبقاتی وجود دارد و تاثیرش هم به‌وضوح دیده می‌شود. برخی باشگاه‌ها به کارخانه‌های خوبی متصل هستند و امکانات بیشتری هم در اختیار دارند. البته ما از این موضوع اصلا ناراحت نیستیم. اتفاقا خیلی خوب است که صنایع قوی ما و حتی بخش خصوصی به فوتبال و کلا ورزش کمک کنند. شما ببینید موفقیت‌های ورزش چه تاثیری بر جامعه ما دارد. درخشش کشتی‌گیران آزاد و فرنگی در جهان چه شور و هیجانی را بین مردم و مسئولان به وجود آورده. یا همین تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه حضور در جام‌جهانی چقدر باعث خوشحالی مردم شده است. صنایع هرچقدر برای ورزش هزینه کنند به نفع جامعه و کشور است. کارخانه سایپا انصافا حمایت خوبی از ورزش و تیم فوتبالش کرده است. نتایج تیم فوتبال رضایت‌بخش نبود؛ اما در والیبال و به‌خصوص والیبال بانوان بسیار عملکرد خوبی داشتیم و تیم بانوان ما قهرمان ایران شده است. یا در فوتسال بانوان تیم ما نایب‌قهرمان شده است. شاید وسع و سرمایه باشگاه ما قابل رقابت با باشگاه‌هایی که مورد حمایت کارخانه‌های مس یا فولاد هستند، نباشد اما به این مساله اعتراضی نداریم و معتقدیم هزینه صنعت در ورزش می‌تواند نتیجه بسیار خوبی در سطح جامعه ما داشته باشد و باعث کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و ایجاد هیجان و نشاط میان جوانان و آحاد مردم است، ضمن اینکه سرمایه‌گذاری در ورزش از هزینه‌ها در بخش درمان خواهد کاست.

خبر انتخاب شما به‌عنوان مدیرعامل باشگاه هوادار را همه خواندند. چه شد که با این باشگاه همکاری نکردید؟

باشگاه هوادار با هزینه شخصی آقای عنایتی عملکرد بسیار خوبی داشت و به لیگ برتر آمد. اما در لیگ برتر شرایط کاملا فرق می‌کرد و ایشان به این نتیجه رسید که باشگاه را واگذار کند. دوستانی که قرار بود باشگاه را در اختیار بگیرند، محبت داشتند و برای پست مدیرعاملی با من صحبت کردند. چند جلسه هم داشتیم. قرار بود بعد از قطعی شدن انتقال مالکیت درباره نحوه همکاری مذاکره نهایی صورت بگیرد اما این اتفاق نیفتاد. ضمن اینکه باشگاه سایپا هم رضایت نداشت که جدا شوم. برای همین همه‌چیز دست‌به‌دست هم داد که این همکاری صورت نگیرد.

وقتی سایپا با حضور شما در باشگاه هوادار موافقت نکند آیا با حضورتان در پرسپولیس موافقت خواهد کرد؟! الان مدتی است اخبار مربوط به حضور شما در کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد.

درمورد باشگاه هوادار بحث رضایت اخلاقی در میان بود. سایپا اخلاقا راضی به این جدایی نبود. برای من هم قشنگ نبود با توجه به اینکه فقط سه ماه است وارد هیات‌مدیره سایپا شدم از جمع دوستانم جدا شوم. اما بحث حضورم در پرسپولیس بیشتر یک گمانه‌زنی رسانه‌ای و علاقه بسیاری از هواداران است و مساله دیگری در میان نبود.

یعنی برای حضور در پرسپولیس صحبتی نکرده بودند؟

پیشنهاد اولیه بود اما خودم فکر نمی‌کنم جزء گزینه‌ها باشم. نمی‌گویم در این مورد با من صحبتی نشده اما چیزی درمورد آن قطعی نشده است. فقط اخبارش زیاد در رسانه‌ها یا فضای مجازی مطرح شد.

به نظر شما پرسپولیس نیاز به تغییرات مطرح‌شده دارد؟

به نظر من نتایج خوبی که این باشگاه مردمی گرفته، مدیون ثباتی بود که در مدیریت باشگاه به وجود آمد. از زمانی که آقای طاهری و بعد آقای گرشاسبی به باشگاه پرسپولیس آمدند این مجموعه از ثبات خوبی برخوردار شد و دیدید که تیم هم نتایج بسیار خوبی در لیگ و آسیا گرفت. اما تغییرات پیاپی باعث شد این باشگاه مردمی دچار حاشیه شود. این مشکلات هم به‌خاطر تصمیماتی بود که مدیران وقت ورزش گرفتند. واقعا نمی‌دانم درحالی‌که باشگاه موفق بود، چه اصراری به ایجاد تغییرات داشتند.

حال اگر جزء گزینه‌ها باشید چه اتفاقی می‌افتد؟

ببینید من تحت هر شرایط با افتخار هوادار پرسپولیس هستم. ابایی هم از بیان آن ندارم. از سن کم برای دیدن بازی‌های این تیم به ورزشگاه می‌رفتم و بعدها هم هر پستی که در این باشگاه گرفتم با جان و دل و عشق و علاقه برایش زحمت کشیدم. هیچ منتی هم از این بابت ندارم و اگر هم منتی هست از سمت پرسپولیس به سمت من است، چون همه ما از کنار نام پرسپولیس در ورزش صاحب اعتبار شدیم. هرکس که به این باشگاه آمده و می‌آید پرسپولیس بر سرش منت گذاشته و باید با جان و دل و با افتخار برای این موفقیت باشگاه و سربلندی طرفداران عزیز تلاش کند. اگر جزء گزینه‌ها باشم با همه وجودم تلاش می‌کنم و اگر هم نباشم به‌عنوان یک هوادار در کنار تیم و باشگاه خواهم بود. من در این باشگاه در هر جایگاهی که خواستند، کمک کردم. مشاور مدیرعامل و مدیر رسانه‌ای بودم و بعدها به‌عنوان معاون اجرایی و مدیر ورزشگاه درفشی‌فر و افسر امنیتی و… خدمت کردم و باز هم نیاز باشد با افتخار خدمت خواهم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج