جاباما
۱۱۶۱۶۴۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

قرارداد‌های ترکمنچای میلیچ و دیاباته، کابوس استقلال

با توجه به مفاد عجیب‌وغریبی که در قرارداد بازیکنان خارجی سابق استقلال وجود دارد و شکایت آن‌ها برای دریافت مطالباتشان به فیفا، به نظر می‌رسد مدیریت جدید استقلال کار سختی پیش رو خواهد داشت.

خبرگزاری میزان: عدم پرداخت مطالبات هرویه میلیچ و شیخ دیاباته از سوی تیم مدیریتی سابق باشگاه استقلال باعث شد دو بازیکن خارجی آبی‌های پایتخت به‌منظور دریافت مطالبات معوقه خود از باشگاه استقلال به‌صورت رسمی به کمیته تعیین وضعیت فیفا شکایت کنند تا به‌این‌ترتیب مطالبات خود را وصول کنند.

البته هر دو بازیکن سابق آبی‌های پایتخت برای تیم مدیریتی جدید استقلال پیغام فرستادند تا برای مذاکره و توافق پای میز مذاکره بنشینند و در صورت توافق می‌توانند شکایت خود را از چرخه رسیدگی خارج کرده و به‌صورت توافقی مشکل را برطرف کنند.

هرچند هنوز مدیران فعلی استقلال پاسخ روشنی به این دو بازیکن نداده‌اند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورت تامین منابع مالی، مدیرعامل باشگاه استقلال گزینه توافق با میلیچ و دیاباته را انتخاب خواهند کرد، چون اگر روال قانونی رسیدگی به شکایت این دو بازیکن سپری شود باشگاه استقلال متحمل خسارت بسیار سنگینی بابت عدم پرداخت مطالبات میلیچ و دیاباته خواهد شد.

گفته می‌شود بررسی اولیه مفاد قرارداد این دو بازیکن از سوی تیم مدیریتی جدید استقلال بیانگر این واقعیت تلخ است که قرارداد منعقد شده در دوره مدیریت امیرحسین فتحی با این دو بازیکن دارای بند‌ها و آیتم‌های عجیب‌وغریبی است که آنها می‌توانند در حال حاضر با استناد به آن‌ها مبلغ سرسام‌آوری را به‌عنوان غرامت و تاخیر در پرداخت مطالبات خود از باشگاه استقلال‌طلب کنند.

گویا بندی در قرارداد میلیچ وجود دارد که چنانچه باشگاه استقلال در زمان معین دستمزد و حقوق این بازیکن را پرداخت نکند، وی می‌تواند بابت تاخیر مدیریت باشگاه بالغ‌ بر ۱۰۰ هزار دلار جدا از مطالبات خود از باشگاه استقلال دریافت کند.

البته قرارداد میلیچ به‌قدری عجیب‌وغریب تنظیم‌شده که بررسی‌های اولیه حکایت از این دارد که مسئولان وقت باشگاه استقلال به نوعی امتیازات ویژه‌ای را به این بازیکن اختصاص دادند تا وی در کنار دریافت حقوق و مزایای قانونی خود، آفر‌های مالی دیگری نیز دریافت کند.

به‌عنوان مثال گفته می‌شود این بازیکن بر اساس توافق مندرج در قراردادش بابت هر بازی برای استقلال باید رقمی حدود ۱۵۰۰ یورو دریافت کند. همچنین شنیده می‌شود بندی در قرارداد وی گنجانده شده که وی بابت هر بار گل‌زنی برای آبی‌های پایتخت حدود ۲۵۰۰ یورو باید دریافت کند.

گفته می‌شود مفاد عجیب‌وغریب درج‌شده دیگری نیز در قرارداد این بازیکن لحاظ شده به گونه‌ای که پاداش برای قهرمانی احتمالی، نایب‌قهرمانی احتمالی و کسب عنوان سومی در رقابت‌های لیگ برتر نیز در نظر گرفته شده است.

جدا از این پاداش‌ها نکته عجیب دیگر اینجاست که گفته می‌شود مدیران وقت پاداش صعود به لیگ قهرمانان آسیا را نیز برای این بازیکن در نظر گرفته‌اند!

البته گفته می‌شود به غیر از این آیتم‌ها موارد مالی دیگری نیز به‌عنوان آپشن‌های مالی برای این بازیکن کروات در نظر گرفته‌ شده که اگر استقلال موفق به قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌شد رقم پاداش‌های مالی باشگاه استقلال به میلیچ حدوداً از ۵۰۰ هزار دلار هم عبور می‌کرد که این مبلغ در نوع خود رقمی سرسام‌آور محسوب می‌شود.

با این‌ وجود در مقطع کنونی این سوال برای هواداران استقلال به وجود می‌آید که میلیچ چنانچه شکایت خود را از طریق کمیته تعیین وضعیت فیفا پیگیری کند و موفق به اثبات ادعای خود شود باشگاه استقلال محکوم به پرداخت چه مبلغی به‌عنوان غرامت به این بازیکن خواهد شد؟

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد میلیچ مهرماه سال گذشته حدود ۸۰ هزار دلار طی دو قسط ۵۰ هزار دلاری و ۳۰ هزار دلاری از طرف یکی از اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال دریافت کرده‌ است و پس‌از آن به دلیل اختلاف شدید با مدیرعامل وقت باشگاه هیچ‌گونه دریافتی دیگری از این مجموعه نداشته‌ است؛ درحالی‌که سایر بازیکنان مبالغی را به‌عنوان مطالبات معوقه خود از باشگاه دریافت کردند.

از این‌رو اگر میلیچ موفق به اثبات ادعای خود از باشگاه استقلال شود، با در نظر گرفتن آیتم دریافت غرامت بابت تاخیر در پرداخت مطالباتش، می‌تواند حدود ۴۵۰ هزار دلار از باشگاه استقلال غرامت دریافت کند. البته باید به این مبلغ هزینه دادرسی کمیته تعیین وضعیت فیفا را نیز اضافه کرد که با این حساب در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن استقلال بابت پرونده بازیکن کروات خود حدود نیم‌ میلیون دلار محکوم شود.

دراین‌بین برخی منابع خبری آگاه مدعی شدند مدیریت وقت باشگاه استقلال اسناد و مدارکی را در اختیار دارد که نشان می‌دهند میلیچ در کمیته انضباطی باشگاه استقلال با جرائم مالی روبرو شده که این موارد را خودش نیز پذیرفته‌ است ازاین‌رو با در نظر گرفتن این اسناد و مدارک باشگاه استقلال می‌تواند در میزان غرامت میلیچ تغییراتی را صورت دهد و به نوعی ادعای بازیکن کروات سابق خود را در فیفا نقض کند.

بااین‌وجود نکته مهم این است که اگر استقلالی‌ها بتوانند تخلفات بازیکن کروات فصل گذشته خود را به اثبات برسانند بخشی از غرامت منتفی خواهد شد، اما درنهایت بخش عمده‌ای از این رقم بازهم باید به‌عنوان مطالبات وی از سوی باشگاه استقلال به این بازیکن پرداخت شود.

*دیاباته هم یقه استقلال را خواهد گرفت!

اما مصائب و مشکلات مالی باشگاه استقلال تنها به پرونده شکایت بازیکن کروات ختم نمی‌شود، چون هم‌زمان با شکایت میلیچ، شیخ دیاباته نیز اقدام به شکایت از استقلال کرده است تا به‌این‌ترتیب مطالبات معوقه خود را از این مجموعه دریافت کند.

در خصوص مدل قرارداد دیاباته با باشگاه استقلال نیز گفته می‌شود این بازیکن در متن قرارداد خود رقمی بالاتر از رقم درج‌شده در قرارداد میلیچ به‌عنوان تأخیر در پرداخت مطالباتش از سوی باشگاه استقلال قید کرده‌است که حالا با استناد به این بند دیاباته خواهان فعال شدن آن بند در قراردادش شده‌ است و از کمیته تعیین وضعیت فدراسیون جهانی فوتبال خواسته است ضمن رسیدگی به مطالبات معوقه‌اش از باشگاه استقلال، این بند نیز به‌صورت خاص توسط این کمیته بررسی و حکم نهایی برای وصول کلیه مطالباتش از سوی فیفا صادر شود.

با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد مصطفی آجورلو مدیرعامل جدید باشگاه استقلال در کنار پرونده سنگین غرامت استراماچونی باید فکری اساسی برای پرداخت مطالبات دردسرساز میلیچ و دیاباته نیز داشته باشد تا باشگاه استقلال به واسطه این دو پرونده انضباطی متحمل خسارت و محرومیت احتمالی نشود.

اگر آجورلو و هیئت‌مدیره باشگاه استقلال تصمیمی اساسی برای پرداخت مطالبات به‌جای‌مانده از دوران مدیریتی سابق باشگاه استقلال نکنند مطمئناً تراژدی تلخی در ماه‌های ابتدایی حضور آن‌ها در رأس کادر مدیریتی باشگاه استقلال رقم خواهد خورد و استقلال در آستانه شروع فصل جدید با بحرانی بزرگ روبرو خواهد شد تا میراث شوم بدهی‌های دوران مدیریت مددی و فتحی برای چندمین‌بار گریبان آبی‌های پایتخت را بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وزیر ورزش یک بار هم دین خودش را به استقلال ادا کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج