۱۱۶۲۲۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جانواريو: قوچان‌نژاد تنها بود

هافبک سابق تيم فوتبال استقلال گفت: برنامه‌هاي کي‌روش مانع از اين شد که نيجريه بتواند به هدفش برسد.

خبرگزاری فارس: فابيو جانواريو بازيکن سابق استقلال و سپاهان يکي از حاضران در ورزشگاه شهر کوريتيبا و تماشاچيان ويژه ديدار تيم ملي ايران و نيجريه بود.

او خيلي دوست داشت ايران پيروز شود و پس از تساوي دو تيم در مورد اين مسابقه صحبت کرد که در زير مي خوانيد:

چه شد که امروز به ورزشگاه آمدي؟

در وهله اول خوشحالم که اولين بازي ايران در شهري برگزار شد که زادگاه من است و ايران در اينجا به مصاف نيجريه رفت اين موضوع براي من باعث خوشحالي بود و خودم را به ورزشگاه رساندم تا بازي را نگاه کنم. من از جمله فوتباليست‌هايي برزيلي هستم که سالها در ايران بازي کردم و به اين تيم و کشور علاقه دارم.

بازي با تساوي به پايان رسيد مسابقه را چطور ديدي؟

بايد قبول کنيم بسياري از بازيکنان تيم ملي ايران تجربه جام جهاني را نداشتند و کار خود را با استرس آغاز کردند براي همين در ابتداي بازي در حفظ توپ و به جريان انداختن آن دچار مشکل شدند. آنها در ابتدا بيشتر توپ را دفع مي‌کردند و نيجريه با سرعت دادن به بازي در پي کنترل مسابقه بود. در ادامه بازيکنان ايران با جو بازي بيشتر آشنا شدند و توانستند دقت عمل بيشتري نشان دهند اگر بازي را به دو نيمه تقسيم کنيم نيمه اول نيجريه بهتر بازي کرد اما در نيمه دوم ايران جلو کشيد و موقعيت‌هايي را روي دروازه خلق کرد.

آيا تساوي عادلانه بود؟

با توجه به بازي‌هايي که قبل از اين از تيم ملي ايران ديدم و شناختي که از تاکتيک اين تيم داشتم مي‌دانستم نيجريه با وجود اينکه بازيکنان با تجربه‌تري دارد کار سختي مقابل ايران خواهد داشت. آنها نفرات بين‌المللي بيشتري دارند اما برنامه‌هاي کارلوس کي‌روش مانع از موفقيت اين تيم شد. مساوي نتيجه خوبي بود در جريان بازي رفته رفته بر اعتماد به نفس بازيکنان ايران افزوده شد و آنها نشان دادند پتانسيل رسيدن به پيروزي را دارند.

بازي بعدي ايران بسيار سنگين‌تر است و ما با همسايه شما آرژانتين بازي داريم.

حضور در مقابل آرژانتين و ستار‌گان زيادش راحت نيست ايران مقابل نيجريه نشان داد که تيمي قابل احترام است اما نبايد فراموش کنيم بازي با آرژانيتن مثل ديدار اول نخواهد بود ايران آماده‌تر شده و مي‌تواند عملکرد بهتري از خود ارائه دهد.

يعني اعتقاد داري ايران مي‌تواند مقابل آرژانتين نتيجه بگيرد؟

بله، به اين مسئله اعتقاد دارم وقتي تيمي مثل نيجريه نمي‌تواند مقابل ايران به گل برسد و حتي موقعيت‌هاي زيادي هم خلق نمي‌کند نشان مي‌دهد که ايران مي‌تواند مقابل آرژانتين نتيجه بگيرد و اعتقاد دارم پتانسيل بازيکنان ايران بسيار بالا است.

واقعاً احتمال کسب نتيجه مقابل آرژانتين را مي‌دهي؟

بله، اگر سيستمي را که ايران امروز اتخاذ کرد و همه بازيکنان تا آخر تابع آن بودند بتوانند در ديدار مقابل آرژانتين همين استراتژي را تقويت کنند مي‌‌توان به اين موضوع اميدوار بود.

نظرت در مورد کارلوس کي‌روش چيست؟

او مربي با دانشي است و فوتبال را به خوب مي‌شناسند او نکات زيادي را مدنظر دارد و امروز ديديد برنامة‌هاي او به خوبي نتيجه داد کي‌روش براي هر بازي بهترين استراتژي را در نظر مي‌گيرد و مقابل نيجريه هم اين مسئله معلوم شد.

ولي کنترل بازيکني مثل مسي راحت نيست؟

مدت‌ها در ايران حضور داشتم و از بازيکنان اين تيم شناخت کافي دارم امروز ديديم استعداد بازيکنان چقدر بالا است و ايران به عنوان اولين تيم آسيايي توانست در جام جهاني ۲۰۱۴ امتياز بگيرد آن هم در جام جهاني که هر لحظه فشرده‌تر مي‌شود و بازي‌ها استرس و حساسيت‌هاي خاص خود را دارد. ايران توانست به خوبي از پس اين وضعيت بر بيايد و بايد نسبت به اين تيم اميدوار بود.

بهترين بازيکن ايران از نظر تو چه کسي بود؟

از نظر من حسيني بهترين بازيکن ايران بود. او بارها با بازيکنان‌ قدرتي نيجريه تنه به تنه شد و توانست با آنها مقابله کند و در همه لحظات جانانه مي‌جنگيد در کنار ستاره‌هاي ايران مي‌توانيم از رضا قوچان‌نژاد نام ببريم او دوندگي زيادي داشت و به قلب دفاع نيجريه مي‌زد اما بايد اعتراف کنيم قوچان‌نژاد تنها بود و اگر بازيکنان ديگري کنارش بودند مي‌توانست خلاقيت بيشتري ارائه کند.

قبول داريد در دقايق پاياني بازي ايران مي‌توانست به پيروزي برسد؟

دژاگه و قوچان‌نژاد مي‌توانستند از فرصت‌هاي خود استفاده کنند و نوع حرکات آنها نشان مي‌داد ميل به هجوم دارند اما در تمامي صحنه‌ها قوچان‌نژاد تنها بود.

چقدر به صعود ايران اميد داري؟

با استراتژي‌هايي که کي‌روش در نظر مي‌گيرد اعتقاد دارم ايران مي‌تواند به مرحله بعد صعود کند امروز نشان داديد براي حريفان تيم آساني نيستيد و اگر از آرژانتين امتياز بگيرد شانس صعود به مرحله بعد را داريد.

آيا به حضور دوباره در ايران تمايل داري؟

چرا که نه، زماني که در ايران حضور داشتم از بودن کنار ايراني‌ها و کشور ايران لذت مي‌بردم دوست دارم به ايران برگردم و اين مسئله آرزوي من است اما در فوتبال هر اتفاقي ممکن است روي دهد.

آيا از تيم‌هاي ايراني پيشنهاد داري؟

پيشنهادي ندارم و هنوز به آمادگي ۱۰۰ درصد نرسيدم مشکل زانويم به طور کامل برطرف نشده و اميدوارم هرچه زودتر بهبودي خود را باز يابم. فوتبال ورزش اتفاقات است و هيچ چيزي در آن قابل پيش‌بيني نيست به خاطر همين مسئله است که همه از فوتبال لذت مي‌برند.

از زماني که تيم ملي به کوريتيبا آمده آيا با دوستان خود ديدار داشتي؟

متأسفانه اين فرصت و شانس هنوز برايم فراهم نشده است تا به هتل بروم و يا اينکه با بازيکنان به صورت خصوصي ديدار کنم. البته چند بازيکن را در بيرون از اردو در بانک ديده‌ام ديدار کوتاهي با هاشم بيک‌زاده و رحمان احمدي داشتم اما فرصت زيادي براي گفت‌وگو با يکديگر پيدا نکرديم.

آيا براي ديدن بازيکنان برنامه‌اي داري؟

اگر فرصتي به وجود بيايد دوست دارم برخي از دوستان صميمي خود را ببينم و با آنها هم صحبت شوم.

براي ديدار ايران با آرژانتين به شهر برگزاري مسابقه مي‌روي؟

اين مسئله در برنامه‌هايم وجود دارد و دوست دارم اين مسابقه را از نزديک ببينم.

چند درصد احتمال مي‌دهي تيم ملي کشورت به قهرماني برسد؟

اين خواسته اصلي من و تمام هموطنانم است که عاشقانه فوتبال را دوست دارند. برزيل جزو مدعيان اصلي قهرماني است اما بايد بپذيريم که آلمان شرايط بسيار خوبي دارد شاهد بوديد اين تيم به چه شکلي توانست از سد پرتغال بگذرد. اگر بخواهيم منطقي صحبت کنيم بايد بگوييم آلمان شانس اول قهرماني و برزيل شانس دوم قهرماني است اما ميل باطني من قهرماني تيم ملي برزيل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج