جاباما
۱۱۶۳۳۷۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

امیدها به صعود طلا دوباره جان گرفت

با وجود تلاش رییس بانک مرکزی آمریکا برای آرام کردن نگرانیهای تورمی، تهدید تورم رو به رشد فضای مثبتی در بازار طلا ایجاد کرده است.

ایسنا: با وجود تلاش رییس بانک مرکزی آمریکا برای آرام کردن نگرانیهای تورمی، تهدید تورم رو به رشد فضای مثبتی در بازار طلا ایجاد کرده است.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۱۴ دلار و ۴۰ سنت معادل حدود ۰.۸ درصد افزایش یافت و در ۱۷۹۶ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. اگرچه قیمت طلا از بالاترین قیمت روزانه ای که در معاملات جمعه داشت عقب نشینی کرد اما برای کل هفته ۱.۶ درصد رشد به ثبت رساند.

امیدها به صعود طلا دوباره جان گرفت

قیمتها روز جمعه به بالاترین حد شش هفته اخیر صعود کرده و از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کردند. اما پس از تاکید جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا بر این موضع که بانک مرکزی در مسیر آغاز تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه است، عمده این رشد موقتی از آب درآمد. وی خاطرنشان کرد که انتظار دارد روند تعدیل تا اواسط سال ۲۰۲۲ تکمیل شود و اگرچه ریسک فزاینده ای وجود دارد که مسائل زنجیره تامین فشارهای تورمی را در طول سال ۲۰۲۲ بالا نگه دارد با این همه سناریوی پایه وی رفع موانع زنجیره تامین و بازگشت تورم به نرخ دو درصد است.

پیش از اظهارات پاول، تحلیلگران به میزان قابل توجهی درباره طلا خوش بین بودند و بسیاری از آنها انتظار داشتند طلا مقاومت بزرگ در سطح ۱۸۳۰ دلار را تست کند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که ۱۳ نفر معادل ۸۷ درصد نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند. همزمان دو نفر معادل ۱۳ درصد نظر خنثی داشتند و هیچ تحلیلگری نظر منفی نداشت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران غیرحرفه ای، ۵۹۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۳۶۰ نفر معادل ۶۰ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۳۴ نفر معادل ۲۲ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۰۴ نفر معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند.

هر چند برخی از تحلیلگران نسبت به طلا خوش بین هستند اما انتظار ندارند تا زمانی که مقاومت در سطح ۱۸۳۵ دلار شکسته نشود، بازار سرمایه چندانی را جذب کند. اوله هانسن، مسئول استراتژی کالا در ساکسو بانک گفت: با بازگشت طلا به بالای سطح ۱۸۰۰ دلار، باید نسبت به طلا خوش بین بود اما با توجه به عملکرد کم فروغی که طلا از ابتدای امسال تاکنون داشته است، حق دارم که مایوس باشم.

دیوید میدن، تحلیلگر بازار در شرکت اکوئیتی کپیتال اظهار کرد: دلار آمریکا که از ماه مه روند صعودی قوی داشته است، مانع قابل توجهی برای طلاست. وی خاطرنشان کرد که انتظار ندارند این روند به این زودی تغییر کند. بانک مرکزی آمریکا مشتاق است نرخهای بهره را تحکیم کند و این اقدام از دلار آمریکا پشتیبانی خواهد کرد.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA به کیتکونیوز گفت: با توجه به رشد تورم، نسبت به قیمت طلا خوش بین است. ممکن است شاهد آن باشیم که بانکهای مرکزی از بیانیه های قبلی خود درباره موقتی بودن تورم عقب نشینی کرده و تعدیل تدابیر محرک مالی را آغاز کنند. اگرچه تعدیل چاپ پول برای پول کاغذی مثبت است اما ممکن است چندین ماه زمان ببرد بنابراین تصور می کنم طلا می تواند در کوتاه مدت همچنان سود ببرد.

دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالیتیکس پیش بینی کرد قیمت طلا در هفته جاری بالاتر می رود اما این اتفاق تا حدود زیادی به وضعیت دلار آمریکا بستگی خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج